Saab in Tubantia

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
TomB
Geregistreerd lid

Saab in Tubantia

Bericht door TomB » za 16 jan, 2010 16:04

In de regionale krant Tubantia een artikel met twee liefhebbers over hun liefde voor Saab. Maar niet on line... jammer. Wel leuk.

fermoy
Geregistreerd lid

Bericht door fermoy » za 16 jan, 2010 23:46

Even proberen of het lukt het artikel hier te plaatsen.

Afbeelding

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » za 16 jan, 2010 23:48

Een 99 turbo cabrio? :shock:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 17 jan, 2010 0:08

Ja, viel mij ook al op... Zelfbouw of een 900 cabrio, meerdere mensen heb ik 99 en 900 door elkaar zien halen (en toegegeven... vooral een combicoupé is voor de leek niet makkelijk te onderscheiden).

Ik mis trouwens de productieaantallen van de Saab 96 in het rijtje, evenals de Saab 94 (Sonett I en II). Ook de Saab 90 ontbreekt. En jammer dat C900 en 900NG samen worden getoond als '900'. Bij 9-3/9-5 is er wel keurig onderscheid tussen classic en facelift.
Gelukkig weet ik dat er bijna 1 miljoen C900's zijn geproduceerd, dus dat betekent slechts een 200.000 van die NG gevallen, had meer verwacht maar hij is natuurlijk ook maar 5 jaar gemaakt ('93-'97). En die dingen worden momenteel gesloopt bij de vleet, dus de mooiste 900's (imho) blijven uiteindeljk over (sorry voor alle NG liefhebbers :o).

Maar toch, heerlijk al die positieve aandacht voor ons merk. Leuk al die Saabrijders die vol passie over hun auto vertellen. Daar wordt ik nou echt blij van, na al dat gezeur over GM met de nodige steken onder water van afkeurend reagerende internetters met roze bril.

TomB
Geregistreerd lid

Bedankt voor het inscannen!

Bericht door TomB » zo 17 jan, 2010 2:29

Leuk dat het hier toch te lezen is...
Wel fijn die positieve aandacht over 'het Saab-gevoel'. Ook Trouw had een leuk verhaal, afgelopen week. (zie elders forum).

TomB
Geregistreerd lid

Forumleden?

Bericht door TomB » zo 17 jan, 2010 2:30

Waren het forumleden??? Ben benieuwd

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 17 jan, 2010 3:38

Ja, o.a. onze Katja met haar 9-5 Aero (grote foto). En in verschillende artikelen heb ik heel wat forummers aan het woord gezien, waaronder brinky, AlexJ en Sidneypolak. Maar er waren er veel meer.

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » zo 17 jan, 2010 9:10

Hans Schurink (bij de 95-V4) is zover ik weet niet actief op het forum, maar des te actief binnen de Saab Club. Net als de rest van zijn familie trouwens.

Al jáááren lid van de technische commissie en organisator van de jaarlijkse koffieklets.

Plaats reactie