saab 9-3 uit Zweden
-
brammelo
- Geregistreerd lid
-
Barboer
- Donateur (6x)

<OT>Dat is geen uitdrukking, maar een gebruikelijke combinatie, en aangezien geschiedenis en historie synoniemen zijn kan dit ook prima, het is zelfs wel aardig om van het clichématig gebruik af te wijken.</OT>brammelo schreef:Hmmm... volgens mij is de uitdrukking toch echt "voor het eerst in de geschiedenis" en niet "voor het eerst in de historie". En dat dan meteen in de inleiding van een artikel. Tssss...
Maarre, waar het even om ging, er worden dus nog steeds Saabs gebouwd, voor het eerst zelfs Caabs in Trollentown, en da's een goede zaak. Volgens mij was het ooit wegens capaciteitstekort dat Caabjes elders werden gebouwd.
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Wat het uitdrukkingsgehalte betreft: volledig gelijk. Maar wat de combo aangaat: I beg to differ. Geschiedenis en historie zijn misschien wel synoniemen, maar ik voel toch een subtiel betekenisverschil tussen beide. Al heeft dat misschien meer met een verschil Vlaanderen - Nederland te maken. Maar dat was al duidelijkBarboer schreef:Dat is geen uitdrukking, maar een gebruikelijke combinatie, en aangezien geschiedenis en historie synoniemen zijn kan dit ook prima, het is zelfs wel aardig om van het clichématig gebruik af te wijken.