Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Bericht
door GHIA » vr 05 feb, 2010 14:10
shearwater schreef:
En dat de huidige Saab gerebadgde Opels zounden zijn... Hou daar nu eens mee op.
Dat zijn ze ook!!
Saabbadge erop en naar Zweden voor een tune-up en upgrade ...
Maar je hebt gelijk, een oude Saab heeft meer met een nieuwe te maken dan een oude en nieuwe Spyker.
Zulke mensen maar een rode kaart gaan geven, .....
2 cards and your out ....
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bericht
door RoelandV » vr 05 feb, 2010 17:34
Tja wat vinden Saab-ers van Spykers?
Spykers zijn dure auto's, maar ze missen volgens mij een echte eigen identiteit. Er is van alles aan gedaan om er een "luxe-look" aan te geven maar echt geslaagd vind ik het allemaal niet. Misschien kunnen ze de designers van Porsche of Pininfarina een keer inhuren...of die van Saab natuurlijk!!
-
jeroentje 9-3
- Geregistreerd lid
Bericht
door jeroentje 9-3 » vr 05 feb, 2010 17:39
de spyker c8? daar mag voor mij wel een saab badge op hoor

-
Frigo
- Geregistreerd lid
Bericht
door Frigo » vr 05 feb, 2010 18:12
op schreef:Tja wat vinden we van Spyker.......
wat vinden we van oliesjeiks, abu dhabi, russische maffia?
De wereld van het grote geld, bling bling en show.
Past niet helemaal bij het ingetogene, de duurzaamheid, de veiligheid.
een beetje of Swarovski de fabriek van Kosta Boda overneemt...
we zullen zien.

+1
Een merk bestaat niet alleen uit een product, maar ook uit een imago. Ik ben zeker geen zure Hollander die alles afkeurt dat met z'n kop boven het maaiveld uitkomt; maar het imago van Spyker is nogal discutabel (en daar hebben ze het zelf naar gemaakt!).
Ik ben beroepshalve (heb een drukkerij) ooit op bezoek geweest bij meneer Muller in Zeewolde. Samen met een collegabedrijf zouden we misschien een boek gaan maken voor Spyker. Ik heb me uiteindelijk teruggetrokken uit de productie omdat ik er geen goed gevoel over had. Mijn collega is wel doorgegaan en is uiteindelijk voor vele tienduizenden euro's het schip in gegaan. Spyker kon z'n rekeningen niet betalen en scheepte hem uiteindelijk af met stickers op de auto en pit-kaarten voor de 24h van Le Mans.
Ik hoop van harte dat meneer Muller niet dit soort fratsen uit gaat halen met SAAB, anders heb ik een hard hoofd in de toekomst van ons merk...
-
Sporthatch
- Donateur (3x)

Bericht
door Sporthatch » vr 05 feb, 2010 18:17
Ik zou het niet kunnen zeggen, maar dat moet de toekomst uitwijzen, laten we hopen dat het positief is.
-
Nick
- Donateur (2x)

Bericht
door Nick » vr 05 feb, 2010 18:30
@ivo, dromen, nee hier krijg ik een nachtmerrie van, brr.
-
louisjr
- Geregistreerd lid
Bericht
door louisjr » vr 05 feb, 2010 21:05
Moeilijk te zeggen maar er zijn slechtere namen die Saab hadden kunnen overnemen.
Nu weer opbouwen naar oude glorie
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Bericht
door tanisha » vr 05 feb, 2010 21:50
nou zoals?
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » vr 05 feb, 2010 22:43
72sonett3 schreef:Koningsberger schreef:...Spyker is zeer bijzonder. De uitvinder van de 4wd. Producent van gevechtsvliegtuigen in WO I.
De huidige Spyker Cars heeft behalve het logo helemaal niets te maken met de oude Spijker.
Spyker maakt bijzondere auto's die niemand op dit forum (met een gemiddelde leeftijd van 24 jaar) ooit zal kunnen kopen.
Mag ik vragen voor hoeveel merken dat nog wel geldt tegenwoordig?
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bericht
door RoelandV » za 06 feb, 2010 11:20
Henk-Jan schreef:72sonett3 schreef:Koningsberger schreef:...Spyker is zeer bijzonder. De uitvinder van de 4wd. Producent van gevechtsvliegtuigen in WO I.
De huidige Spyker Cars heeft behalve het logo helemaal niets te maken met de oude Spijker.
Spyker maakt bijzondere auto's die niemand op dit forum (met een gemiddelde leeftijd van 24 jaar) ooit zal kunnen kopen.
Mag ik vragen voor hoeveel merken dat nog wel geldt tegenwoordig?
Eigenlijk voor geen enkel merk, als je het goed bekijkt. Je ziet wel merken die een bepaalde herkenbare stijl hebben weten vast te houden, zoals Ferrari en Porsche (911). Maar van de T-Ford is bijvoorbeeld weinig herkenbaars overgebleven...
-
Koningsberger
- Geregistreerd lid
Bericht
door Koningsberger » za 06 feb, 2010 14:36
carlsson schreef:@ivo71,
Klopt, maar dat gaas van de Bentley is wat mooier afgewerkt
@tanisha,
Sportwagens zijn juist leuk, het zijn wat speelse varianten op een bekend thema.
Hoe kun je gaas mooi afwerken?

-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bericht
door RoelandV » za 06 feb, 2010 18:27
Koningsberger schreef:carlsson schreef:@ivo71,
Klopt, maar dat gaas van de Bentley is wat mooier afgewerkt
@tanisha,
Sportwagens zijn juist leuk, het zijn wat speelse varianten op een bekend thema.
Hoe kun je gaas mooi afwerken?

Da's heel simpel: je gaat naar de Welkoop en vraagt om LUXE gaas....