SAAB Nr.1 betrouwbaarheid Europese auto's

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 21 dec, 2005 16:21

De Autoweek tevredenheidstrofee is alles behalve goed afgenomen.
Als iemand die Commerciele Economie studeerd weet ik er wel wat van :wink: .
Ze hebben bijv. alle berijders van alle merken op dezelfde manier benaderd. Terwijl doelgroepen van merken grote verschillen kunnen vertonen. Bovendien komen eisen die een Mitsubischi rijder niet overeen met die van een Mercedes rijder.
Voorbeeld: Wanneer de Mitsubischi dealer zegt tegen zijn klant, u kunt over 2 dagen al terecht. Dan is dat ''goede service''. Als dat gezegt wordt tegen een Mercedes rijder kan deze dat ''slechte service'' vinden. Je moet het in verhouding zien.

De jappen maken degelijke wagens, maar komt ook mede dat op bijv. een Subaru veel minder kapot kan gaan dan aan een BMW of Mercedes, denk daar ook aan.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 21 dec, 2005 16:35

Subaru werd eigenaardig genoeg dit jaar niet onderzocht. Tenzij het merk niet overal in Europa meer ingevoerd wordt?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 21 dec, 2005 17:02

Er zijn ondertussen zoveel van dit soort lijsten in omloop waarin soms compleet tegenovergestelde uitkomsten genoemd worden....het zegt mij derhalve niets.
In 1993 was er een dergelijk soort lijst vanuit Zwitserland ten aanzien van onderhoudskosten, een SAAB 9000 2.3 was daarin qua onderhoudskosten niet duurder als een Opel Kadett :shock: dit kan onmogelijk waar zijn.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 21 dec, 2005 17:11

Ja klopt, is net zoals testverslagen. In 1 blad zijn ze vol lof over een 9-3; in een ander blad moet je vaststellen dat hij laatste is in een achtkamp.

Dirkson
Geregistreerd lid

Bericht door Dirkson » wo 21 dec, 2005 17:44

In het Engelse autoblad What Car is medio dit jaar een onderzoek naar technische mankementen gepubliceerd. Dat lijkt me een kwestie van tellen en turven en dus niet subjectief of van verwachtingspatronen afhankelijk. Helaas werd Saab 29e van de 30 onderzochte merken en de 9-5 95e van de 100 onderzochte typen.

Ik vond in dit onderzoek alleen maar bevestiging van mijn eigen ervaringen, zodat ik zelfs niet kon denken dat ik toevallig en ongelukkigerwijs twee maandagochtend Saab's had gekocht.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » vr 23 dec, 2005 1:07

Ik heb nochtans al meer dan eens gehoord dat Hyundai een betrouwbaar merk is.
Maar wat is er goed en wat niet... is een discussie tot in het oneindige.
En zo'n lijst kan je zeker niet voor 100% gaan vertrouwen, verre van.
Maar het kan soms wel een idee geven; en zeker voor mensen die niet zoveel van auto's kennen.
Die kunnen er dan wel al iets of wat van uitgaan dat een Japanse auto wellicht geen al te slechte auto is (of het zou al moeten zijn om vast te stellen dat Nissan elk jaar blijkbaar slechter wordt; maar hoe zou dat komen...); en dat ze geen Italiaan moeten kopen om jaren zorgeloos te rijden.

Plaats reactie