Suf

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
900T-R
Geregistreerd lid

Re: Suf

Bericht door 900T-R » wo 07 apr, 2004 14:02

Wouter schreef: In het hypothetische geval dat de 9-7 naar Nederland komt, denk ik dat veel in Armani geklede BMW X5 rijders serieus naar deze Saab gaan kijken.
Ha ha ha ha ha ha ha ha ha! :D

Heb je ooit wel eens in een X5 en in een Trailblazer gereden? 'Ferrari' en 'Minardi' zijn twee woorden die me zomaar te binnen schieten...

Kijk, persoonlijk vind ik grote SUV's een typisch symptoom van de degeneratie van de Westerse maatschappijen. Het hele idee van een SUV staat op gespannen voet met de traditionele kernwaarden achter Saab (veiligheid, bestuurder staat centraal, prestaties en rijplezier gekoppeld aan verantwoordelijkheid). Maar als je je dan toch in deze (lucratieve) markt wil begeven, doe dat dan goed! De Cayenne is misschien de leijkste Porsche aller tijden, maar het is tegelijkertijd veruit de beste SUV... hoe wil Saab daarmee (en met de X5) concurreren als dit staaltje onvervalste vrachtwagenbouw, gebouwd door rednecks voor rednecks, het beste is dat ze krijgen?

kolst007
Geregistreerd lid

Bericht door kolst007 » wo 07 apr, 2004 14:03

Saab staat inderdaad bekend om zijn innovatieve modellen dat siert dit merk ook maar feit is wel dat Saab hiermee zijn identiteit aan het verliezen is.
De 9-3 en de 9-5 zijn al vooruit strevende modellen die hun tijd al ver vooruit zijn.
Saab zou zich eens meer met deze modellen op de markt moeten presenteren.
Dit ten aanzien van de andere vergelijkbare merken bijv de Duitse merken...

Maar dit is misschien een andere discussie op het forum. :wink:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 07 apr, 2004 14:26

Kijk voor de grap eens naar Ford EU. en Ford USA... Dit zijn gewoon 2 compleet verschillende merken.... Wellicht heeft GM ook zoiets in petto voor onze noorderlingen?

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » wo 07 apr, 2004 15:13

900T-R schreef:Ha ha ha ha ha ha ha ha ha!

Heb je ooit wel eens in een X5 en in een Trailblazer gereden?
Sorry Erik, ik had nog niets eens over dit aspect nagedacht. Ik zat nog puur te denken in termen van imagematigheid, vandaar ook dat grapje over Armani. :oops:

(No offence, Armani liefhebbers onder ons :wink: )

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 07 apr, 2004 15:20

Ik wil best in een Armani in een 97x zitten.

:twisted:

Maar wat voor Image heb ik dan? Een saaber of een X5 wannabe?

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » wo 07 apr, 2004 15:29

Ah, het college over innovatie was van een moderator, niet van Wouter - sorry. Overigens heb ik gelezen dat de suffe Saab wordt voorzien van een sensor die waarschuwt als de auto dreigt om de vallen. Omdat ik graag bijdraag aan de innovatieve kracht van Saab heb ik daarvoor een naam bedacht: de elandsensor. Goed he? :shock:
Mijn 900 classic heeft die niet nodig, maar ja, telefooncellen vallen makkelijker om, zeker als je er wielen onder zet... :?
Het zal allemaal wel komen omdat ik te dik en te oud wordt voor Armani... Tijd voor een Benz? Of een Jag? :evil:
Overigens is het voordeel van deze suffe Saab dat Saab straks auto's kan verkopen in Irak, als concurrent van Hummer - daar heb je wat aan zo'n kar. Misschien kan Ratelband de promotie verzorgen? :wink:

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » wo 07 apr, 2004 16:40

Ook zónder specifieke ervaring op dit vlak kan elk vijfjarig jongetje je vertellen dat de Ferrari van Schumi en Barrichello 'hot' is, en een Minardi 'not'. Zo is het ook met 'gewone' auto's - tuurlijk hebben de meeste BMW-rijders (net als het gros van de automobilisten) geen flauw benul van de technische aspecten van auto's, en gaan ze af op het imago. Maar dat imago komt wél ergens vandaan. Als autobladen nooit laaiend enthousiast hadden geschreven over BMW's, als BMW zich nooit met autosport onledig had gehouden, als ze nooit een E30 M3 of een 3.0 CSL of een M5 hadden gebouwd, dan had BMW dat imago nooit gehad en hadden ze nu dezelfde rationele prijskopers als klant als Opel.
Zo'n imago moet trouwens wel onderhouden worden, want de eerste generatie 'mindere' auto's wordt door de imagokopers misschien nog wel geslikt, maar als de bladen jarenlang zouden melden dat de nieuwe BMW's ook niet om over naar huis te schrijven zijn en de relatief kleine groep 'opinieleiders' zich met andere merken gaat vertonen, dan is het imago toch langzaam maar zeker aan erosie onderhevig. Zonder imago geen imagokopers...
Saab zit wat dat betreft behoorlijk in de gevarenzone - het algemene beeld dat mensen hebben van een 'bijzonder'en 'chique' merk leunt volgens mij zwaar op de vroege/midden jaren tachtig toen elke Amsterdamse yup in de media of advocatuur een zwarte Saab Turbo had. Het wordt langzaam tijd dat het merk weer met iets komt dat de tongen op dezelfde manier losmaakt als de Turbo's en de eerste Saab cabrio's dat indertijd deden. Met de 9-3 Sport Sedan en zijn voortreffelijke onderstel had Trolhättan voor het eerst in jaren weer iets in huis dat potentie op dit vlak had - als ze de kritiek (sommige interieurdetails die goedkoop aandoen, uitrusting, zwakke dieselmotor) direct hadden beantwoord en met wat minder saai/zakelijk aandoende varianten (zoals de Sport Hatch - maar die komt op zijn vroegst DRIE jaar later dan de sedan :roll: en een echte topsporter à la S4/S60R/M3) op de proppen waren gekomen. Nu verdwijnt de auto bij gebrek aan spraakmakende ontwikkelingen langzaam uit het blikveld van de bovenmodale leaserijder ten gunste van meer tot de verbeelding sprekende apparaten (zelfs als hij/zij zich slechts de uitgeklede basisversie ervan kan veroorloven). In mijn optiek had GM zich beter kunnen concentreren op het snel uitbrengen van deze varianten, inplaats van zich met nu al verouderde en niet bij het kwaliteitsimago (voorzover dat er nog is) van het merk passende geleende modellen snel nieuwe marktsegmenten te willen betreden.
Wouter schreef:
900T-R schreef:Ha ha ha ha ha ha ha ha ha!

Heb je ooit wel eens in een X5 en in een Trailblazer gereden?
Sorry Erik, ik had nog niets eens over dit aspect nagedacht. Ik zat nog puur te denken in termen van imagematigheid, vandaar ook dat grapje over Armani. :oops:

(No offence, Armani liefhebbers onder ons :wink: )

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » wo 07 apr, 2004 16:42

hahaha, wat veel nieuwe berichten. en wat heeft iedereen een commentaar.zo zie je maar ieder mens heeft andere smaken.

Heerlijk om het allemaal te lezen. :D :D

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » wo 07 apr, 2004 17:08

als ik de prijzen moet geloven http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2389 vind ik het geen dure auto. Maar goed, dit zijn natuurlijk wel prijzen in Amerika. Weet niet hoe het zal gaan in Europa en Nederland. Daar zal wel zo'n 10.000 euri bovenop komen.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 07 apr, 2004 20:39

als je hier nu zo´n € 20.000,-- tot € 30.000,-- bovenop doet denk ik dat je dichter in de buurt zit (alleen al die 11% invoerrechten omdat ie van buiten de EG komt)

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » wo 07 apr, 2004 21:49

dan wordt het toch nog een redelijk dure auto. En dan nog de wegenbelasting verzekering...etc

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 07 apr, 2004 22:01

al eens gekeken wat 2200kg in de 3 mnd. kost?

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 07 apr, 2004 22:36

euh... hij komt niet naar hier jongens :wink:

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » do 08 apr, 2004 18:47

Marky schreef:euh... hij komt niet naar hier jongens

Mazzelaars toch die Belgen!

bmw3er
Geregistreerd lid

Bericht door bmw3er » vr 09 apr, 2004 20:28

nou, conclusie is wel duidelijk: GM maakt van saab geen merk maar een label, met alle voordelen (kosten en dus pricing) en nadelen (geen identiteit). Ik vind t allemaal lijken op wat rover met mg heeft gedaan: apart grilletje, meer pk's en een leuk uitlaatje erop, en karren maar.
Bah! laten ze eens een voorbeeld aan ford met volvo nemen: goed t usp behouden (safety), comfort toegevoegd, en design verbeterd, en hup, daar gaan de verkopen omhoog.
Maar goed, als gm er niet was geweest, was saab er natuurlijk ook niet meer!

Plaats reactie