het "hete" segment in de VS (maar ok wel in Europa) is op dit moment de "premium hatch".
Saab laat daar nu teveel ruimte liggen. de 9-2X is een poging geweest in de VS om toch snel een graan mee t epikken in afwachting van een volwaardig Saab model (in samenwerking met subaru)
dat (voor)werk voor dat nieuwe model zal nu gedeeltelijk overnieuw moeten.
wat de retro betreft : wat ik al eerder zei, de Saab 96 (of 99/900) heeft te weinig referentiekader voor de 'massa' (itt de eend, fiat 500, kever en mini) - en zal daardoor een te exclusieve niche blijven die alleen maar te duur zal zijn voor Saab. ik zie daar geen commercieel potentieel, alleen wanneer het bv een (eventueel nieuwe) 9-2 in een (vlug) ander jasje wordt ofzo...
GM bankruptcy not 'far-fetched'
-
Hanm
- Lid van verdienste
Bedenk wel dat zo'n faillissement in de VS is anders verloopt dan we hier gewend zijn.... kijk naar hoe Delphi momenteel werkt, in de dagelijkse gang van zaken merk je weinig van het chapter 11 verhaal hoor.josephine schreef:Weet je hoe groot GM is? Weet je wat voor gevolgen het kan hebben dat zoiets ook maar even plat komt te liggen? Als dit gebeurt, denk ik dat er een behoorlijke kans is dat GM Saab laat vallen als een baksteen. Een curator heeft niet veel op met een verliesgevend imagomerk. Tis meer een kaartenhuis waarvan GM maar één verdieping bezet.Hanm schreef:Wordt hier nu werkelijk gedacht dat een GM faillissement het einde van GM zal betekenen? Het is niets meer dan DE manier om van de voor werknemers meest gunstige arbeidsvoorwaarden ter wereld af te komen en gezond door te gaan.....
-
jelger
- Geregistreerd lid
United Airlines staat ook in de "picture".
bijna 4 jaar chapter 11, en toch vliegen mensen er mee. (en boeken gerust ee half jaar van tevoren).
er wordt nu gespeculeerd OF GM failliet gaat of niet.
ik denk dat GM beter af is als de situatie duidelijk is, dan wanneer er speculatie optreedt. In dat opzicht zou het wel eens beter kunnen zijn om van uitstel van executie af te zien en gewoon voor chapter 11 te gaan. zoals het nu gaat is dat toch wel onvermijdelijk, dus waarom roddel en achterklap voeden door het onvermijdelijke nog te ontkennen?
Een chapter 11 zal overtollige ballast overboord gooien, of dat ook betekent dat men een premium brand zal weggooien... GM wordt links en rechts ingehaald door andere concerns met Premium Brands. GM schiet daarin tekort.
bijna 4 jaar chapter 11, en toch vliegen mensen er mee. (en boeken gerust ee half jaar van tevoren).
er wordt nu gespeculeerd OF GM failliet gaat of niet.
ik denk dat GM beter af is als de situatie duidelijk is, dan wanneer er speculatie optreedt. In dat opzicht zou het wel eens beter kunnen zijn om van uitstel van executie af te zien en gewoon voor chapter 11 te gaan. zoals het nu gaat is dat toch wel onvermijdelijk, dus waarom roddel en achterklap voeden door het onvermijdelijke nog te ontkennen?
Een chapter 11 zal overtollige ballast overboord gooien, of dat ook betekent dat men een premium brand zal weggooien... GM wordt links en rechts ingehaald door andere concerns met Premium Brands. GM schiet daarin tekort.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Re: Re
Griffin je hebt een PB-tje.GRIFFIN schreef:Wees gerust als SAAB mag blijven zal die er wel komen.edwardkommeren schreef:Als SAAB nou eens kwam met een auto van het formaat golf
Na de Sporthatch, Cabrio diesel en dikke SUV krijgen we nog wel SAAB's in alle kleuren en geuren: Cross-over, Exclusieve sportwagen, Kleine middenklasser, enz
-
Dc
- Geregistreerd lid