Cannonball run door SF georganiseerd?

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
900 SE C
Geregistreerd lid

Re: Cannonball run door SF georganiseerd?

Bericht door 900 SE C » di 22 jun, 2010 13:55

"in defiance of the then introduced 55 mph US speed limit"
was/is de essentie van de "Cannonball" (duh) oftwel: lak aan de maximum-snelheid. Organisator willeme1 lijkt door de naamgeving hetzelfde wedstrijd-principe te zullen hanteren, bovendien schrijft hij eerder: "geen regels". Betreft hier vooralsnog geen puzzel-/toertocht. Is zonder (niet-verkrijgbare) vergunningen dus een illegale straatrace die onder verwijzing naar http://www.saabforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; onder auspicien van het SaabForum lijkt te worden georganiseerd. Ook al doen er maar (3) Saabjes mee.

Jammer, na de goede samenwerking met de KLPD ttv het SSC hadden we (SF/Saabs) juist een prettige indruk achtergelaten. Tegelijkertijd: waar maken we ons druk over, hier komt meer bij kijken dan bij het opzetten van een partytent en het regelen en installeren van een biertap - ik put troost uit Sapphire's CrystalBall
Sapphire schreef:Ach... waarschijnlijk gaat het straks toch niet door....

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 22 jun, 2010 13:57

Ach, als moderatoren niet de organisator tot de orde roepen, maar drukker is met andere vorm-uitingen.... dan weet ik genoeg. :D

zo even stoken, maar het kan toch niet bestaan dat de naam van het SF zo te grabbel wordt gegooid, of ben ik hier de leiperd?

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 22 jun, 2010 14:05

Henk-Jan schreef:Met een beetje geluk krijgt Willeme het voor elkaar dat imago naar het SAABforum over te dragen.
Dat gaat straks met BMW motoren in een Saab helemaal vanzelf...

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 22 jun, 2010 14:09

jelger schreef:he ja, we zijn er weer..... we zijn de zielige melkkoe.

Als ik zie hoe chronisch er hier bij mij wordt stoepgeparkeerd, en gejakkerd door de straat dan valt die uitkleedpartij ook wel mee. Maar ja, slachtofferrol past net zo goed bij Nederlanders als rationeel 2e handsjes kopen. Ken je volksaard mannen, ipv dat gejeremieer over hoe we wel onderdrukt worden.
Jelger, ik jammer helemaal niet. Ik vind het prima dat snelheidsovertredingen worden afgestraft met een geldboete. Net als stoepparkeren en ander asociaal gedrag. Als de reden van de boete daar dan ook maar inherent aan is. En dat is niet het geval in Nederland, want we willen liever profiteren van Jan en alleman die te hard rijden, dan het probleem oplossen. Net als het fileprobleem. Ik wil de zaken graag anders zien, maar op dit moment is dat niet aan de orde.

Een paar jaar terug stelde de VVD voor om de boetes tot 10 km/u (die vaak worden gezien als "flauw") af te schaffen, en daarboven te verhogen. Dan blijft de maximumsnelheid 120, maar in plaats van 125 km eigenlijke max (pas bij 126 krijg je een boete) wordt het dan 130 km/u. Dit voorstel werd vervolgens afgekeurd omdat 80% van de snelheidsboete inkomsten onder de 10 km/u zit. Ik denk dan, wil men nou dat er niet te hard gereden wordt, of wil men de staatskas vullen. Als je kijkt naar Zweden, daar wil de regering gewoon niet dat mensen te hard rijden dus zijn de boetes (veel) hoger dan hier. Als je dan te hard rijdt voel je het flink in de portemonnee... het aantal overtredingen is daar dan ook veel lager. In NL is het gewoon een staaltje risicomanagement: je knalt gewoon met 150 over de snelweg en Tomtom pikt de flitsers er voor je uit waar je even moet remmen. Dus het is pech als er een agent met een lasergun staat, maar die kans is zo klein dat men het risico wel neemt om 1 of 2 keer per jaar een boete op de mat te treffen. Die hele gang van zaken is gewoon fout imho. Prima een maximumsnelheid, en ook prima om die te handhaven, maar dan wel graag uit verkeersveiligheid in plaats van uit financiëel oogpunt.

Ik vind dus dat de straffen omhoog moeten als we boetes echt uitdelen vanuit het oogpunt veiligheid. Nu heeft het er alle schijn van een melkkoe te zijn inderdaad. Als 2 km te hard rijden jou 200 euro kost, dan let je er echt wel op. 100 euro per kilometer overschrijding zou een goede methode zijn om de snelheden te matigen, want dan kost 30 te hard rijden opeens 3000 euro. Nu denkt iedereen ach boeie die 20 euro die enkele keer.

Let wel, ik weet dat het niet makkelijk is om dit soort problematiek aan te pakken. Want het gaat er uiteindelijk om dat er begrip, besef en verantwoording is vanuit de automobilist. Ook al houdt iedereen zich keurig aan de snelheid kun je nog steeds asociaal/onaangepast en dus gevaarlijk weggedrag krijgen. Goed voorbeeld daarvan is Heiloo, waar ik woon. Daar werd altijd te hard gereden dus besloot men om overal rotondes, drempels en wegversmallingen toe te passen. Resultaat: vrijwel niemand komt nog boven de toegestane 50 km/u, maar ze rijden wel als idioten van drempel naar wegversmalling naar rotonde, waarbij ik me ten zeerste afvraag hoeveel veiliger het nou is geworden door deze maatregelen. Maargoed zo ieder z'n kijk op de zaken.

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » di 22 jun, 2010 14:15

Het Saabforum wil zich niet associëren met een ordinaire straatrace.

Bij deze is het topic gesloten.

Ook het originele topic heb ik opgedeeld en gesloten.

Sander

Gesloten