Ik denk er ook zo over, als we het museum hebben zal de nieuwe eigenaar van Saab trouwens ook weer belang bij het museum hebben. Ofwel op termijn overnemen danwel jaarlijks een fee betalen?millerman schreef:Die eploitatiekosten kun je voor een deel dekken door bezoekers die entree betalen, daar zal de huidige directeur wel inzicht in kunnen verschaffen. Daarnaast kun je denken aan een 'vrienden van het Saab Museum', waarbij ieder lid jaarlijks een bepaalde bijdrage levert en daarvoor in ruil gratis entree krijgt of jaarlijks een 'goodie' of event.
SAAB dan toch failliet...
-
N2024
- Geregistreerd lid
Re: SAAB dan toch failliet...
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Achterhoedegevecht van die domme Opelboeren!Den Duut schreef:Ik heb meer het idee dat het GM scenario is. Ze willen gewoon de concurrentie minimaliseren in die enorme groeimarkt China.Sapphire schreef:Jongens dit is waar de Chinezen op wachtten... Productie in Zweden is veel te duur anno 2011. Ergo: personeel weg, productielijnen naar China en draaien maar met goedkope Chinezen zonder lastige rechten en vakbonden. Ben benieuwd. Hoop alleen dat het museum in Trollhättan, de bakermat blijft.
En ik vrees voor de spare parts... Wordt Saab rijden dan toch nog duur?
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik heb hier momenteel geen pasklaar antwoord op, anders dan dat je zonder vertrouwen nergens komt, en dat Volvo ook nog altijd "Zweeds" is ondanks er weinig Zweeds meer aan isArbilen schreef:Maar Lennard, zeg je daarmee dat Saab ook in de toekomst als merk met Europees/Zeedse traditie zal blijven bestaan? Ik weet dat jij een enorme liefhebber bent van de klassiekers, maar de huidige moddellijn wil je dan in de toekomst, als jij 50 bent, toch ook klassieker laten worden. Ik zie die Europese doorstart niet zo snel gebeuren. Ben wel benieuwd naar de lichtpuntjes die jij ziet....
-
turbopilot
- Donateur (7x)

ik wilde eerst schrijven, wat moet je nu met een museum, er staat alleen maar oude meuk en ben ik bang dat het hele forum over mij gaat vallen bij deze uitspraak:-S+
zou mooi blijven als het een museum blijft.
maar maar bij nader inzien, er staan er 2 die mij wel passen; een Sonett 1 en een 99 turbo in rallyuitvoering.
hopen dat de curator met kerstvakantie gaat en de nieuwjaarsloterij goed gaat komen.
zou mooi blijven als het een museum blijft.
maar maar bij nader inzien, er staan er 2 die mij wel passen; een Sonett 1 en een 99 turbo in rallyuitvoering.
hopen dat de curator met kerstvakantie gaat en de nieuwjaarsloterij goed gaat komen.
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Helaas zijn die 2 al verkocht aan mij
Leuk te lezen dat jij precies "mijn" saabjes eruit haalt'
EJ
Leuk te lezen dat jij precies "mijn" saabjes eruit haalt'
EJ
-
turbopilot
- Donateur (7x)

dan halen we ze toch alle 4 naar nederland 
-
sb129h
- Donateur (2x)

Deze middag binnengekomen e-mail van Saab Nederland:
Gevolgen faillissement Saab
Beste Saab-rijder en Saab-liefhebber,
U heeft ongetwijfeld gelezen over het faillissement van Saab, dat op 19 december jl. is uitgesproken. In dit faillissement zijn drie belangrijke divisies van Saab betrokken, Saab Automobile, Saab Tools en Saab Powertrain.
De vierde divisie, Saab Parts, is buiten het faillissement gebleven en zal dus doorgaan met het leveren van Saab-onderdelen voor onderhoud en reparatie. U kunt als Saab-rijder uw auto dus zoals u gewend bent, laten onderhouden en repareren bij het officiële netwerk van de 38 Nederlandse Saab-dealers en Erkende Reparateurs.
In Nederland werd Saab tot op heden ingevoerd door Beherman Nederland, een privéonderneming, die evenmin is betrokken bij het faillissement van Saab Automobile. Beherman zal uiteraard niet meer in staat zijn de levering te garanderen van nieuwe Saab-personenauto’s, maar gaat wel verder met het leveren van onderdelen.
In dit stadium zijn nog niet alle gevolgen van het faillissement bekend. Beherman is daardoor op dit ogenblik niet in staat antwoord te geven op alle vragen die u mogelijk heeft. Wij zullen u zo veel mogelijk via uw dealer of erkend reparateur informeren, tevens zullen wij social media (Facebook en @Saab_Nederland op Twitter) en de website Saab.NL inzetten om u op de hoogte te houden van de ontwikkelingen rond Saab.
Wij betreuren uiteraard het mogelijke ongemak, dat de ontstane situatie met zich meebrengt, maar wij zullen er alles aan doen om de After Sales zo efficiënt mogelijk voort te zetten.
Met vriendelijke groeten,
Saab Nederland
Kees van den Berg
Managing Director
N.B. U ontvangt deze Saab-i omdat u abonnee bent of omdat u hebt aangeven dat Saab u per email informatie mag sturen.
-
N2024
- Geregistreerd lid
Ik kreeg `m ook binnen, ik vind het wel attent van ze.