Autoweek: 9-4x in januari

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
wiseguy
Geregistreerd lid

Bericht door wiseguy » wo 09 jan, 2008 19:40

roel schaap schreef:...De 9-4x ligt in het segment van de volvo xc60, de audi q7, vw tiguan, bmw x3 en de nieuwe kleine suv van mercedes...
Roel, ik wil natuurlijk niet muggeziften en of mierenne*ken, maar je bedoelt vast de Audi Q5. De Q7 is die ontzettende joekel van de Ingolstadters.

Wat ik van de 9-4X vind, weet ik eigenlijk nog niet... :roll:

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » wo 09 jan, 2008 20:26

AlvarJens schreef:Ik vind het een hele goede zaak dat Saab meer aan modelontwikkeling doet, zij het in samenwerking met de Amerikaanse concerngenoten. Dit is wat Saab nodig heeft: nieuwe modellen om het gamma te verbreden! Er zit heel veel potentie in het merk Saab en dat moet eindelijk eens meer geëxploiteerd gaan worden.

Nu nog een nieuwe 9-5 en een nieuwe Sonett en dan gaat ie weer lekker!
En een 9-3 sportHATCH; dan ben ik ook weer tevreden :D. SUV markt is al overvoerd met Amerikanen, Jappen, Koreanen en Eropeanen en biedt geen uitzicht voor nieuwe spelers op deze markt. Hier valt voor SAAB geen brood te verdienen; alleen eer voor noviteiten :idea:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 09 jan, 2008 21:07

Afbeelding

Toch is de voorkant nog wel te pruimen :D , al is het dan een suv.

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » wo 09 jan, 2008 21:41

hee, op dat plaatje is de grille lager. veel beter!

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 09 jan, 2008 21:44

Jammer van die twee lijnen op de motorkap.

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » wo 09 jan, 2008 22:08

Henk-Jan schreef:Jammer van die twee lijnen op de motorkap.
denk dat het wel beter is mét. ze breken het vlak namelijk wel, anders wordt het zo'n groot lomp ding.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 09 jan, 2008 22:08

Saab schijnt er 2 stuks te hebben waarvan er bij een de deuren maar open kunnen om het int. te kunnen bekijken en de ander kunnen de deuren niet van open ( behalve de bestuurdersdeur waarschijnlijk dan denk ik dan).

bron : forumlid 93biopower van isaab.net
93biopower schreef:Saab har två konceptbilar.
En som visar utsidan, med dörrar som inte går att öppna.
En som visar interiören.

en, jammer van de niet erg originele gril zoals vroeger mooier was.

harteman
Donateur
Donateur

Bericht door harteman » wo 09 jan, 2008 22:36

Voor een SUV ziet de 9-4x er niet onaardig uit, maar persoonlijk vind ik een SUV maar suf en zie de toegevoegde waarde van het concept niet (behalve dan als compensatie voor iets wat te klein is :P ). De gemiddelde SUV bestuurder vind ik ook geen reclame voor de mensheid, maar ach dat is slecht mijn beperkte waarneming....

Groet,

Harteman

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 10 jan, 2008 9:16

Rutger schreef:
Henk-Jan schreef:Jammer van die twee lijnen op de motorkap.
denk dat het wel beter is mét. ze breken het vlak namelijk wel, anders wordt het zo'n groot lomp ding.
En zo lijkt het een beetje op een glimlach :)

roel schaap
Geregistreerd lid

Bericht door roel schaap » do 10 jan, 2008 11:14

Tja ik heb de voorkant ook eens goed bekeken maar die naar boven doorlopende grille breekt het grote oppervlak. Hij roept bij mij associaties op met een saab 96 van de latere bouwjaren waarbij het middelste deel van de grille ook naar boven stak in de motorkap. Best gewaagd!

De motorkap met die onderbrekingen vind ik erg mooi. De vorm van deze onderbrekingen heeft dezelfde vorm als de twee kleine delen van de grille.

Verder heb ik ontdekt dat verschillende design details over hele auto terugkomen. Wat de auto een geheel maakt. Hoe langer ik naar de auto kijk hoe meer ik hem waardeer. Ik hoop alleen snel echte fotos te zien vanaf de beurs en of de auto in het echt te zien.....

Verder klopt de opmerking van wiseguy dat ik inplaats van q7-q5 bedoel.

Roel

wulf
Geregistreerd lid

Bericht door wulf » za 12 jan, 2008 0:55

Een heel geslaagd ontwerp, het werd tijd dat Saab een eigen SUV ontwikkelde. Hopelijk wordt ie ook geleverd met de 2.8T V-6.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » za 12 jan, 2008 8:17

Het trouwens altijd nog erger: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8008. Kijk en verbaas je :wink:

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » za 12 jan, 2008 14:05

grote goedheid, wat is dat voor een gedrocht, die hummer????

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » za 12 jan, 2008 16:08

Ik vind die hummer wel tof, mits ze ook echt functioneel inzetbaar kan zijn. Anders is het gewoon een kansloze uitspatting. Zelfde als bijvoorbeeld een Defender. Eigenlijk een lelijk ding, maar door de functie wordt hij 'cool'.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » za 12 jan, 2008 18:11

Oosthoek schreef:Ik vind die hummer wel tof, mits ze ook echt functioneel inzetbaar kan zijn. Anders is het gewoon een kansloze uitspatting. Zelfde als bijvoorbeeld een Defender. Eigenlijk een lelijk ding, maar door de functie wordt hij 'cool'.
Wat had je in gedachten Oosthoek: bank overvallen, of een R&B videoclip maken? :wink: :wink:
Kortom, wat is de functie van een Hummer in jouw ogen?

Plaats reactie