levensnevel schreef:families with their own driveway are the exception, not the rule around the world. This is especially true in cities. For example, in the Netherlands 75% of the households cannot charge their car at home.
[knip]
Dat idee van "thuisopladen" is dus gewoon een illusie voor het merendeel van neerlands autobezitter.
Bij mij in het dorp zie ik anders genoeg rijtjeshuizen met de auto aan de straat (openbare parkeerplaats) die een verlengsnoertje over de stoep hebben lopen naar hun oplaadpunt aan de binnenkant van hun tuinhek. Opel Ampèra's enzo. En als je geen eigen oprit hebt maar er komen meer elektrische voertuigen dan zullen er op meer openbare parkeerplaatsen vast wel laadplekken komen. Bij ons heb je ook 2 laadplekken bij de Albert Heijn speciaal voor EV's, nog het dichtst bij de ingang ook. Parkeer je daar een niet-elektrische auto --> bon (en zo moet het ook imho). Dus volgens mij valt aan dat probleem wel een mouw te passen zodra het een probleem wordt.
levensnevel schreef:
Zo ook het opladen onder werktijd. Wij hebben bijvoorbeeld een viertal oplaadpunten op de zaak en dagelijks een 1.500 gouden koeien in de parkeerweiden rondom onze campus staan. Dus maak zelf de rekensom maar ...
En zo is het merendeel van de particuliere EV berijders gewoon 'overgeleverd' aan de 'fastned's' van deze wereld.
Wij hebben er denk ik 50, maar ook een 10.000+ auto's (Schiphol). Echter lijkt de verhouding redelijk goed momenteel, want er zijn bijna altijd wel 1 of 2 laadpalen vrij per rij. En toen ze ermee begonnen waren er minder palen, dus er komen ook nieuwe bij kennelijk. Een goede zaak volgens mij. Ook hier weer sta je het dichtst bij de ingang (de Schiphol eCO2 parking) dus het werkt stimulerend (wat mij betreft).
Ik zie nog steeds mogelijkheden en geen beperkingen. Maar ik moet wel toegeven dat ik een van de verwende Nederlanders met eigen oprit bent ( maar zonder laadpunt

)
Hertog schreef:Hierbij nog een praktijkvoorbeeld: de Nissan Leaf heeft op die site een (theoretisch) bereik van 199 kilometer. Nu wat praktijkdata:
Klopt eigenlijk precies met de praktijkervaring van mijn maat, die zei 90-120 km, klopt dus aardig. Opgegeven bereik van de zijne (2012) is 180 km (onder ideale omstandigheden die zich niet voordoen waarschijnlijk).
Michel Annink schreef:Een extra reden om op de 30e naar Meppel te gaan en het ook nog van Frank Smit en Hans-Martin Duringhof zelf te horen...
Small note: 31e! Lullig als mensen een dag te vroeg er staan (hoewel, genoeg moois te zien daar!)