TTID vanaf E 43.950
-
nics
- Geregistreerd lid
Zo kom net terug van een dagje Saab'en. Kreeg vandeweek te horen dat er een budget is voor een nieuwe auto binnen de onderneming en dus maar eens gaan shoppen... Geen Audi, geen Volvo, geen Mercedes, absoluut geen BMW, gewoon, een Saab.
Heb vanochtend een aantal auto's bekeken en proefgereden met een 9-3 estate ttid Aero automaat. 180 pk uit een 1.9, blijft dat heel? heb het hele verhaal gehad over het kopen van een 150 pk uitvoering en dan naar 175 pk via de dealer, maar ben daar nog niet over uit.
hmmmmm, rijdt uitermate lekker, heeft niet de wegligging van de 9-3 TiD (die trouwens NIET weg gaat). Een snelle bocht makend moest ik terug van het gas, met de schapp in wolfskleren had ik juist nog wat gas bij gegeven
Twijfel tussen de 9-5 estate en de 9-3. Moet zeggen dat ik de 9-3 (en dus mag ik mijn eigen woorden opeten) fraaier vindt dan de 9-5. de laatste is 1000 euro duurder, maar dan staat er een Vector sport voor de deur.. 9-3 viel in mijn hand, had dat niet verwacht, gewoon instappen en wegrijden. Enorme rust in de auto, gaat als de brandweer (heb me ingehouden vanwege het feit dat er maar 1200 km op de teller stond). Uitrusting beviel me, aan de stoelen moest ik wennen. Ontzettend opgeruimd dashboard, bijna klinisch. Ruimteaanbod okay.
Aanschaf zal eind dit jaar gaan komen, wil even wachten op wat de nieuwe 9-5 gaat worden, maar heb eigenlijk beslissing genomen dat als ik het doe, het de 9-3 wordt. Zat een multimedia touchscreending in (EN een diesel turbo metertje, joepie).
Was erg te spreken over de dealer waar ik verzeilde, nu maar eens gaan kijken wat we gaan doen. Was eigenlijk neit van plan te gaan rijden,wilde me eerst eens orienteren... Slimme verkoper die me dan in een aero zet en me vervolgens uitnodigt voor een stukkie A2
Dan zeg je geen nee 
Heb vanochtend een aantal auto's bekeken en proefgereden met een 9-3 estate ttid Aero automaat. 180 pk uit een 1.9, blijft dat heel? heb het hele verhaal gehad over het kopen van een 150 pk uitvoering en dan naar 175 pk via de dealer, maar ben daar nog niet over uit.
hmmmmm, rijdt uitermate lekker, heeft niet de wegligging van de 9-3 TiD (die trouwens NIET weg gaat). Een snelle bocht makend moest ik terug van het gas, met de schapp in wolfskleren had ik juist nog wat gas bij gegeven
Twijfel tussen de 9-5 estate en de 9-3. Moet zeggen dat ik de 9-3 (en dus mag ik mijn eigen woorden opeten) fraaier vindt dan de 9-5. de laatste is 1000 euro duurder, maar dan staat er een Vector sport voor de deur.. 9-3 viel in mijn hand, had dat niet verwacht, gewoon instappen en wegrijden. Enorme rust in de auto, gaat als de brandweer (heb me ingehouden vanwege het feit dat er maar 1200 km op de teller stond). Uitrusting beviel me, aan de stoelen moest ik wennen. Ontzettend opgeruimd dashboard, bijna klinisch. Ruimteaanbod okay.
Aanschaf zal eind dit jaar gaan komen, wil even wachten op wat de nieuwe 9-5 gaat worden, maar heb eigenlijk beslissing genomen dat als ik het doe, het de 9-3 wordt. Zat een multimedia touchscreending in (EN een diesel turbo metertje, joepie).
Was erg te spreken over de dealer waar ik verzeilde, nu maar eens gaan kijken wat we gaan doen. Was eigenlijk neit van plan te gaan rijden,wilde me eerst eens orienteren... Slimme verkoper die me dan in een aero zet en me vervolgens uitnodigt voor een stukkie A2
-
blafwoef
- Geregistreerd lid
Prijzen vergelijken
Heb de confugurator van Saab eens uitgeprobeerd in een aantal landen van Europa: Voor een vrij luxe 180 PK TTiD 9-3 betaal je in België gewoon 15K minder. En dat is errudg veel geld voor exact dezlefde auto. Het lijkt erop alsof wij in Nederland het duurst uit zijn in heel Europa, als wij een auto willen kopen en in België het goedkoopst.
We klagen wel over de aanschafprijs, maar de grootste hap van deze prijs gaat in de staatskas (BTW en BPM) Als voorbeeld: een 9-3 SS, 1.9 TTid, 6bak: op de Saab site komt dit neer op € 44580,-.
Als ik de factuur overmaak, dan krijgt de overheid daarvan:
BPM:€ 11080,-
BTW: € 7118,=
Naar Saab gaat dan € 26382,-
En dat is dan allemaal even voor de vuist weg berekend. Als je het zo bekijkt, gaat en € 18200,- van de aanschafprijs (bijn 41%!!!) rechstreeks naar de staat.
Dan heb ik nog niet meegenomen alle zaken als slurptax en premie aangaande energie label (of straf)....
We klagen wel over de aanschafprijs, maar de grootste hap van deze prijs gaat in de staatskas (BTW en BPM) Als voorbeeld: een 9-3 SS, 1.9 TTid, 6bak: op de Saab site komt dit neer op € 44580,-.
Als ik de factuur overmaak, dan krijgt de overheid daarvan:
BPM:€ 11080,-
BTW: € 7118,=
Naar Saab gaat dan € 26382,-
En dat is dan allemaal even voor de vuist weg berekend. Als je het zo bekijkt, gaat en € 18200,- van de aanschafprijs (bijn 41%!!!) rechstreeks naar de staat.
Dan heb ik nog niet meegenomen alle zaken als slurptax en premie aangaande energie label (of straf)....
-
nics
- Geregistreerd lid
-
brammelo
- Geregistreerd lid
-
gudmundje
- Donateur

-
nics
- Geregistreerd lid
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Die Audi is nog voorzien van een pompverstuiver blok, erg krachtig maar minder goede manieren dan het nieuwe blok van Saab.brammelo schreef:Ik kwam toevallig een persbericht van Audi tegen, waarin de Audi TT dieselversie wordt aangekondigd. En guess what: een blok van 2 liter (1968 cc), met een vermogen van 170 pk en 350 Nm. Puur op cijfers is de TTiD nog steeds een niet bepaald belabberde keuze
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Daarom had ik het ook over de "pure cijfers". Ik besef wel dat de TT een "tikje" lichter is dan een 9-3. Maar cijfers zijn nu eenmaal een deel van het verhaal, en dan is het natuurlijk wel leuk om dat naar voor te kunnen schuiven. Maar toegegeven: het overstijgt het niveau van een doorsnee café-discussie natuurlijk nietgudmundje schreef:niet blindstaren op pk's en koppel...vergelijk de hernemingstijden eens met de concurentie..., vooral merc cdi,..., dan wordt het pas echt lachen
-
RG-64
- Geregistreerd lid
Dat heel blijven is precies ook mijn zorg. Ik kijk momenteel voor de 1.9 TTiD cabrio automaat. Als je dat koppel hebt, maak je er automatisch ook gebruik van. Hoe die automaat zich dan op wat langere termijn houdt, geen idee. Iemand ervaring met de van 150 pk naar 175 pk getunde 1.9, of is dat helemaal niet te vergelijken met die dubbele turbo?nics schreef:Heb vanochtend een aantal auto's bekeken en proefgereden met een 9-3 estate ttid Aero automaat. 180 pk uit een 1.9, blijft dat heel? heb het hele verhaal gehad over het kopen van een 150 pk uitvoering en dan naar 175 pk via de dealer, maar ben daar nog niet over uit.
Rob
-
nics
- Geregistreerd lid
Ik denk het niet, het gemak en de rust waarmee die 180 pk zich voortbewoog (nou ben ik geen racer anyway)....
Vroeg me af, omdat de twin turbo op deze manier volgens mij best nieuw is, of je geen ellende gaat krijgen met overnemen van A naar B en weer terug? Wat me WEL opviel, waren de behoorlijk lage toerentallen die ik zag. Zal ik de 180 pk echt regelmatig gebruiken?
Maar, een cabrio (heb o.a. Triumph Stags etc gereden) nodigt toch niet uit tot racen? Cabrio rijden is toch lekker cruisen, of zit ik er naast?
Ik zit enorm in tweestrijd, kick best wel op de techniek, maar.......
Toch een beetje "toys fer boys"...... en dat vind ik wel aardig.
Vroeg me af, omdat de twin turbo op deze manier volgens mij best nieuw is, of je geen ellende gaat krijgen met overnemen van A naar B en weer terug? Wat me WEL opviel, waren de behoorlijk lage toerentallen die ik zag. Zal ik de 180 pk echt regelmatig gebruiken?
Maar, een cabrio (heb o.a. Triumph Stags etc gereden) nodigt toch niet uit tot racen? Cabrio rijden is toch lekker cruisen, of zit ik er naast?
Ik zit enorm in tweestrijd, kick best wel op de techniek, maar.......
Toch een beetje "toys fer boys"...... en dat vind ik wel aardig.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid