EJ
Het wordt dus BMW...
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Re: Het wordt dus BMW...
Daarom is BMW de perfecte partner voor SAAB, een BMW-rijder of Saab-rijder hebben niets met elkaar als het om "hun" merk gaat. Ze hebben dus niets van elkaar te vrezen, alleen maar voordeel om meer samen te werken aan een gezonde toekomst voor beide. Ik noem het maar "win-win situatie"
EJ
EJ
-
nove mille
- Geregistreerd lid
Zeker weten. De goeie naam van BMW en zeker van de BMW-motoren kan alleen maar afstralen op Saab. Goed voor de verkoop.
En geef toe: weinigen doen het beter dan de Beierse motorenbouwers.
En geef toe: weinigen doen het beter dan de Beierse motorenbouwers.
-
Tuur
- Geregistreerd lid
Zomaar even enkele citaten en uitspraken uit respectievelijk press-release en pers-conferentie (SU.com).
- The engines will be adapted to meet Saab’s specific requirements (press-release)
- BMW engine expected to deliver around 200hp and award winning piece. To be manufactured at Hams Hall in UK (pers-conferentie)
- Will have discussion as to what sort of performance they want to deliver with the 9-3
- Exploring other things with BMW but not ready to talk about those yet (pers-conferentie)
- It’s the engine that’s in the MINI currently on the streets (pers-conferentie)
- Too early to put a number on the engines they’ll be buying, but several hundred-thousand over the life cycle of the new 9-3 (pers-conferentie)
- VM: You will be able recognise the next Saab 9-3 as a new Saab even if it had no badges on it (pers-conferentie)
- VM: BMW are #1 premium carmaker in the world. Saab will benefit by association as well as getting good engine (pers-conferentie)
- VM: BMW and Saab have pretty different customers (pers-conferentie)
- The engines will be adapted to meet Saab’s specific requirements (press-release)
- BMW engine expected to deliver around 200hp and award winning piece. To be manufactured at Hams Hall in UK (pers-conferentie)
- Will have discussion as to what sort of performance they want to deliver with the 9-3
- Exploring other things with BMW but not ready to talk about those yet (pers-conferentie)
- It’s the engine that’s in the MINI currently on the streets (pers-conferentie)
- Too early to put a number on the engines they’ll be buying, but several hundred-thousand over the life cycle of the new 9-3 (pers-conferentie)
- VM: You will be able recognise the next Saab 9-3 as a new Saab even if it had no badges on it (pers-conferentie)
- VM: BMW are #1 premium carmaker in the world. Saab will benefit by association as well as getting good engine (pers-conferentie)
- VM: BMW and Saab have pretty different customers (pers-conferentie)
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Ok, nu ik even heel persoonlijk vrees ik dat het met BMW een rijdende boordcomputer gaat worden, waar geen mens wijs uit kan (zie meerdere Top Gear uitzendingen).
Verder heb ik niks tegen BMW, toen ik op zoek was voor ik de 9000 kocht zijn er ook heel wat BMW advertenties van 3-series voorbij geschoven op mijn scherm.
5-series kon ik wel vinden voor een 9000 budget, maar die krengen zijn veel te zwaar (1500+ kg, ik vind de klasse 1351-1450 kg al duur genoeg voor de WB) en achterwielaandrijving is niet mijn favoriet.
Plus dat ik niet geassocierd wil worden met de "petjes"-generatie. En toen kwam ik ineens een blauwe 9000 tegen.......wat dus mijn eerste Saab werd (lees:was), maar zeker niet de laatste.
NB: De eerste zin van dit antwoord is de belangrijkste en meest on-topic
Verder heb ik niks tegen BMW, toen ik op zoek was voor ik de 9000 kocht zijn er ook heel wat BMW advertenties van 3-series voorbij geschoven op mijn scherm.
5-series kon ik wel vinden voor een 9000 budget, maar die krengen zijn veel te zwaar (1500+ kg, ik vind de klasse 1351-1450 kg al duur genoeg voor de WB) en achterwielaandrijving is niet mijn favoriet.
Plus dat ik niet geassocierd wil worden met de "petjes"-generatie. En toen kwam ik ineens een blauwe 9000 tegen.......wat dus mijn eerste Saab werd (lees:was), maar zeker niet de laatste.
NB: De eerste zin van dit antwoord is de belangrijkste en meest on-topic
-
gfgf
- Donateur (2x)

Begrijp geen snars van wat je bedoelt, ze gaan van BMW motoren gebruiken, geen i-drive of hoe die knobbel heet.Knientje schreef:rijdende boordcomputer gaat worden, waar geen mens wijs uit kan (zie meerdere Top Gear uitzendingen).
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Ja, maar de motor elektronica zal toch op een of andere manier aangestuurd moeten worden en de Saab-baas mag daar misschien wel wat controle over uitoefenen, economisch, sportief, dat soort ongein?gfgf schreef:Begrijp geen snars van wat je bedoelt, ze gaan van BMW motoren gebruiken, geen i-drive of hoe die knobbel heet.Knientje schreef:rijdende boordcomputer gaat worden, waar geen mens wijs uit kan (zie meerdere Top Gear uitzendingen).
Dus bijvoorbeeld met(een soort van) I-drive. Het blijft een auto uit het duurdere segment en "i-drive" (of hoe ze het systeem ook mogen noemen,
-
jelger
- Geregistreerd lid
tja, mensen lezen niet. Of ze lezen A en interpoleren een eind los tot ze bij Z komen.
**ik steek nog een gemoedelijke pijp op**
**ik steek nog een gemoedelijke pijp op**
-
millerman
- Donateur (3x)

Motormanagement bestaat uit een hele rits variabelen. De software is daarbij zo ingeregeld dat op basis van bepaalde waarden er een bepaalde actie gedaan wordt. Uiteraard is dat sterk versimpeld en is het immens complex.
Een boordcomputer doet niets anders dan het uitlezen van bepaalde waarden of eventueel een rekensommetje tussen wat verschillende waarden. Hoe je dat presenteert heeft vrij weinig te maken met de motor zelf. Dus dat hele i-Drive systeem is van BMW en blijft daar ook lekker.
Een boordcomputer doet niets anders dan het uitlezen van bepaalde waarden of eventueel een rekensommetje tussen wat verschillende waarden. Hoe je dat presenteert heeft vrij weinig te maken met de motor zelf. Dus dat hele i-Drive systeem is van BMW en blijft daar ook lekker.
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Dat verhaal over het imago van BMW is mijns inziens wat achterhaald. Dat imago kleeft nu aan Audi en Seat. En hoeveel "foute" types zie je rondrijden in een BMW van max. 5 jaar oud, vergeleken met "niet foute" types? Ik denk dat het verwaarloosbaar is. Het is ook niet zo dat alle Saabrijders schatjes zijn. Kan me nog een uitzending van wegmisbruikers herinneren, waar een SS-rijder een pistool bij zich had etc etc.. Verder denk ik dat het beeld van het imago van BMW onder niet Saabrijders een stuk beter is, vergeleken met de soortgenoot die wel in een Trollse kar rijden.
Ik ben in ieder geval blij met de samenwerking. BMW is technisch veel verder dan Saab, zo loop je de achterstand veroorzaakt door GM(ja kort door de bocht, weet ik) veel sneller in, dan het op eigen houtje proberen. Saab heeft btw ook niet het budget om zelf een motor te ontwikkelen, dus goede zaak om het bij een kwalitatief hoogstaande autobouwer in te kopen.
Ik ben in ieder geval blij met de samenwerking. BMW is technisch veel verder dan Saab, zo loop je de achterstand veroorzaakt door GM(ja kort door de bocht, weet ik) veel sneller in, dan het op eigen houtje proberen. Saab heeft btw ook niet het budget om zelf een motor te ontwikkelen, dus goede zaak om het bij een kwalitatief hoogstaande autobouwer in te kopen.
-
Roger
- Geregistreerd lid
voor sommigen hier kunnen ze beter meteen een goede aansluiting, en een tafeltje, voor de laptop erin zetten
Dat tjoent wat gemakkelijker. Persoonlijk heb ik niet zoveel behoefte aan het zelf kunnen afstellen van vanallesennogwat, en ik denk de meesten met mij. Voldoende vermogen en een wegligging geschikt voor gebruik op de gemiddelde wegen is wat mij betreft genoeg.
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Ja en Top Gear is heilig en alles wat ze zeggen is waar. Ik heb laatst een maandje in een 525d aut van 2008 gereden. Had nog nooit met iDrive gewerkt, maar je hebt het supersnel onder de knie, echt niet moeilijk. Denk dat de kritiek van mensen komt die nog nieteens weten hoe ze met hun telefoon moeten smsen.Knientje schreef:Ok, nu ik even heel persoonlijk vrees ik dat het met BMW een rijdende boordcomputer gaat worden, waar geen mens wijs uit kan (zie meerdere Top Gear uitzendingen).
-
Knientje
- Geregistreerd lid
[
zanikmodus aan] Ik weet precies hoe ik met mijn GSM moet sms-en, het qwerty toetsenbord op het touch screen om moet toveren in een ABC toetsenbord of andersom en de taal van het T9-woordenboek in moet stellen.
En het mooiste komt nog: Ik kan ze ook nog verzenden en komen bij de goede persoon aan.
Neemt niet weg dat ik in elk geval NOOIT meer een Samsung M1 wil, wat een klereding.
Maar ik zal het ermee moeten doen. [
zanik modus uit]
En het mooiste komt nog: Ik kan ze ook nog verzenden en komen bij de goede persoon aan.
Neemt niet weg dat ik in elk geval NOOIT meer een Samsung M1 wil, wat een klereding.
Maar ik zal het ermee moeten doen. [
-
carlsson
- Geregistreerd lid
@Roger,
Zo is het ook bij de MB AMG, allerlei modi om in te stellen, maar de mensen drukken gewoon de AMG knop in
Zo is het ook bij de MB AMG, allerlei modi om in te stellen, maar de mensen drukken gewoon de AMG knop in
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Hmm... 't Is niet omdat BSR hem op E85 zet, dat het op een manier gebeurt die voor Saab door de beugel kan. Elke motor kan op E85 lopen, de vraag is of je voldoende controle over de sturing kan krijgen. En als ik het me juist herinner, was dat een struikelblok voor Saab.trollspeed schreef:Zeker wel! kijk maar op de BSR site E85brammelo schreef:Hij is in ieder geval niet modern genoeg om hem op E85 te kunnen leggen.trollspeed schreef:Toevallig wel eens een V6 gereden?? Helemaal niet antiek zoals jij suggereert, zuipen doet die dan weer wel als je rijdt zoals ik![]()
EJ
-
Aeroplan
- Donateur

ik moet even aangeven dat ik al niet zo blij meer ben als bij mijn vorige post in dit topic..
het gaat om de prince motor, die wellicht meer PSA dan BMW is en die je oa terugvindt in de Peugot 207 en Citroen C4. Laat ik nou net in het afgelopen jaar een grotere hekel ontwikkelt hebben aan Franse auto's (en hun bestuurders) dan aan Opels.
het gaat om de prince motor, die wellicht meer PSA dan BMW is en die je oa terugvindt in de Peugot 207 en Citroen C4. Laat ik nou net in het afgelopen jaar een grotere hekel ontwikkelt hebben aan Franse auto's (en hun bestuurders) dan aan Opels.