Autoweek: 9-4x in januari
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
shearwater
- In memoriam †
-
Oosthoek
- Donateur

Nog een aantal foto's van de buitenkant (ook hires)
http://jalopnik.com/photogallery/saab94 ... 1000478019
en een aantal van het interieur:
http://jalopnik.com/photogallery/saab94 ... 1000478035
http://jalopnik.com/photogallery/saab94 ... 1000478019
en een aantal van het interieur:
http://jalopnik.com/photogallery/saab94 ... 1000478035
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Ik vond het stuur op de fabrieksfoto ook niet zo geweldig, maar hier vind ik 'm juist erg mooi! Op de fabrieksfoto leek 'ie ovaal. Vreemd dat ze zo'n vertekende foto naar de pers sturen.Oosthoek schreef:en een aantal van het interieur:
http://jalopnik.com/photogallery/saab94 ... 1000478035
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Een aardig stuur inderdaad, in de nieuwe Laguna zit ongeveer hetzelfde.Rutger schreef:Ik vond het stuur op de fabrieksfoto ook niet zo geweldig, maar hier vind ik 'm juist erg mooi! Op de fabrieksfoto leek 'ie ovaal. Vreemd dat ze zo'n vertekende foto naar de pers sturen.Oosthoek schreef:en een aantal van het interieur:
http://jalopnik.com/photogallery/saab94 ... 1000478035
-
Reub
- Geregistreerd lid
De 9-4X staat wel in een interessant rijtje op dit filmpje: http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=750&cache=no. 2 Subthema's:
1) SUV
2) Bio- of Eco power.
Jammer dat SAAB er maar weinig seconden aandacht in krijgt en we dus geen interieurbeelden zien.
1) SUV
2) Bio- of Eco power.
Jammer dat SAAB er maar weinig seconden aandacht in krijgt en we dus geen interieurbeelden zien.
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Scherp, zo gek ver staat de voorstoel niet van het stuur af. Echter lijkt de zitting van de achterbank me wel erg lang, of lijkt dat maar zo? Ik neem aan dat ze dit wel zullen verbeteren in aanloop naar het productiemodel, want dit is ver onder de maat. Zelfs mijn 9-3 heeft meer beenruimte, en dat wil wat zeggen(je zit achterin een fiesta(huidige type) namelijk rianter dan in een 9-3)jelger schreef:iemand al eens bedacht hoe hier 4 volwassenen comfortabel meekunnen voor een premium prijs?![]()
![]()
zo'n container en dan dit..
-
Reub
- Geregistreerd lid
Misschien zijn de achterstoelen, zoals bij wel meer GM auto's, naar voren en achteren te verstellen?De Flok schreef:Scherp, zo gek ver staat de voorstoel niet van het stuur af. Echter lijkt de zitting van de achterbank me wel erg lang, of lijkt dat maar zo? Ik neem aan dat ze dit wel zullen verbeteren in aanloop naar het productiemodel, want dit is ver onder de maat. Zelfs mijn 9-3 heeft meer beenruimte, en dat wil wat zeggen(je zit achterin een fiesta(huidige type) namelijk rianter dan in een 9-3)jelger schreef:iemand al eens bedacht hoe hier 4 volwassenen comfortabel meekunnen voor een premium prijs?![]()
![]()
zo'n container en dan dit..
-
Nightpanel
- Geregistreerd lid
Beste mensen,
Ik las net een nogal teleurstellend artikeltje op telegraaf.nl dat het nog wel ff kan duren voor de 9-4x hier te lande bij de dealer staat. Twee citaten waarom het voor mij niet alleen een teleurstellend maar ook een beetje vreemd verhaal is:
Groeten,
Np
Ik las net een nogal teleurstellend artikeltje op telegraaf.nl dat het nog wel ff kan duren voor de 9-4x hier te lande bij de dealer staat. Twee citaten waarom het voor mij niet alleen een teleurstellend maar ook een beetje vreemd verhaal is:
In het artikel (zie: http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... and__.html) staan de citaten trouwens in andere volgorde maar ik heb het ff zo neergezet omdat ik het zo bizar vind dat de auto bijna klaar blijkt te zijn en dat het tegelijkertijd zo lang moet duren voordat hij te koop is... Vreemd, lijkt me...Het studiemodel op de Detroitse autoshow is voor 99% definitief, zo bevestigt ook Saab-man Kjell-Ake Eriksson, verantwoordelijk voor toekomstige modellen van het merk. "Deze studie staat heel dicht bij het werkelijke model.
(...)
De vermoedens zijn dat Saab de 4,77 meter lange vijfpersoons productieversie pas in maart 2009 op de autotentoonstelling in Genève laat zien. Vervolgens komt de auto op de belangrijkste Saab-markten uit, zoals de Verenigde Staten en Zweden. Nederland volgt kort daarna, maar de importeur houdt er rekening mee dat dat op z'n vroegst aan het einde van dat jaar pas zal zijn. In het ergste geval verschijnen de eerste auto's hier pas begin 2010 op de markt.
Groeten,
Np
-
wouterve
- Geregistreerd lid
Ik vind de ruimte achterin in de meeste recente Saabs die ik achterin heb geprobeerd behoorlijk tegenvallen: de huidige 9-3 is niet groot achterin, de vorige ook niet bepaald en van de 9-5 had ik eerlijk gezegd ook meer ruimte verwacht.
Maar, misschien valt het voor de 9-4X nog best mee:
Maar, misschien valt het voor de 9-4X nog best mee:
http://www.trollhattansaab.net/archives/2008/01/the-saab-9-4x-will-be-good.html#more-4883 schreef:Par Brandt from Auto Motor and Sport set the front driver’s seat to his usual position and then got into the back seat to check out the rear leg room - a handy test. He’s about my height, and as you can see below, there’s quite good room in the rear with a six-footer at the wheel.

-
Henk-Jan
- Donateur

-
Jagtenberg
- Geregistreerd lid





