Autoweek: 9-4x in januari

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 13 jan, 2008 22:50

alweer een concept... kom nou gewoon met een produktiemodel.

Saab heeft de laatste 10 jaar evenzovele concepts afgeleverd en 2 nieuwe auto's. Er zijn maar weinig fabrikanten die dat nadoen. datr moet je GM/Saab nageven..

Gebruikersavatar
shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 13 jan, 2008 22:51

Als Saab dan toch zo nodig een SUV op de markt moet brengen, dan vind ik dit eerlijk gezegd nog niet zo gek, hoor. Ik ben niet zo SUV-minded, in ons land een overbodig soort auto, maar dit vind ik toch wel wat appetijtelijker dan de 9-7x.

brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » zo 13 jan, 2008 23:10


Gebruikersavatar
Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » ma 14 jan, 2008 10:09

Puike bandjes, dat dan weer wel! :P Maar de auto is, als productiewagen, overbodig, vind ik. Wel leuk om te zien wat er allemaal aan engineering is ingestopt.

Gebruikersavatar
Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » ma 14 jan, 2008 19:16

Nog een aantal foto's van de buitenkant (ook hires)

http://jalopnik.com/photogallery/saab94 ... 1000478019

en een aantal van het interieur:

http://jalopnik.com/photogallery/saab94 ... 1000478035

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » ma 14 jan, 2008 19:58

Oosthoek schreef:en een aantal van het interieur:
http://jalopnik.com/photogallery/saab94 ... 1000478035
Ik vond het stuur op de fabrieksfoto ook niet zo geweldig, maar hier vind ik 'm juist erg mooi! Op de fabrieksfoto leek 'ie ovaal. Vreemd dat ze zo'n vertekende foto naar de pers sturen.

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 14 jan, 2008 20:13

Rutger schreef:
Oosthoek schreef:en een aantal van het interieur:
http://jalopnik.com/photogallery/saab94 ... 1000478035
Ik vond het stuur op de fabrieksfoto ook niet zo geweldig, maar hier vind ik 'm juist erg mooi! Op de fabrieksfoto leek 'ie ovaal. Vreemd dat ze zo'n vertekende foto naar de pers sturen.
Een aardig stuur inderdaad, in de nieuwe Laguna zit ongeveer hetzelfde. :wink:

Gebruikersavatar
Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » vr 18 jan, 2008 13:17

De 9-4X staat wel in een interessant rijtje op dit filmpje: http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=750&cache=no. 2 Subthema's:
1) SUV
2) Bio- of Eco power.

Jammer dat SAAB er maar weinig seconden aandacht in krijgt en we dus geen interieurbeelden zien.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 18 jan, 2008 14:11

iemand al eens bedacht hoe hier 4 volwassenen comfortabel meekunnen voor een premium prijs? :roll: :roll:
zo'n container en dan dit..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » vr 18 jan, 2008 14:29

jelger schreef:iemand al eens bedacht hoe hier 4 volwassenen comfortabel meekunnen voor een premium prijs? :roll: :roll:
zo'n container en dan dit..
Scherp, zo gek ver staat de voorstoel niet van het stuur af. Echter lijkt de zitting van de achterbank me wel erg lang, of lijkt dat maar zo? Ik neem aan dat ze dit wel zullen verbeteren in aanloop naar het productiemodel, want dit is ver onder de maat. Zelfs mijn 9-3 heeft meer beenruimte, en dat wil wat zeggen(je zit achterin een fiesta(huidige type) namelijk rianter dan in een 9-3)

Gebruikersavatar
Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » vr 18 jan, 2008 14:44

De Flok schreef:
jelger schreef:iemand al eens bedacht hoe hier 4 volwassenen comfortabel meekunnen voor een premium prijs? :roll: :roll:
zo'n container en dan dit..
Scherp, zo gek ver staat de voorstoel niet van het stuur af. Echter lijkt de zitting van de achterbank me wel erg lang, of lijkt dat maar zo? Ik neem aan dat ze dit wel zullen verbeteren in aanloop naar het productiemodel, want dit is ver onder de maat. Zelfs mijn 9-3 heeft meer beenruimte, en dat wil wat zeggen(je zit achterin een fiesta(huidige type) namelijk rianter dan in een 9-3)
Misschien zijn de achterstoelen, zoals bij wel meer GM auto's, naar voren en achteren te verstellen?

Gebruikersavatar
Nightpanel
Geregistreerd lid

Bericht door Nightpanel » vr 18 jan, 2008 14:45

Beste mensen,

Ik las net een nogal teleurstellend artikeltje op telegraaf.nl dat het nog wel ff kan duren voor de 9-4x hier te lande bij de dealer staat. Twee citaten waarom het voor mij niet alleen een teleurstellend maar ook een beetje vreemd verhaal is:
Het studiemodel op de Detroitse autoshow is voor 99% definitief, zo bevestigt ook Saab-man Kjell-Ake Eriksson, verantwoordelijk voor toekomstige modellen van het merk. "Deze studie staat heel dicht bij het werkelijke model.

(...)

De vermoedens zijn dat Saab de 4,77 meter lange vijfpersoons productieversie pas in maart 2009 op de autotentoonstelling in Genève laat zien. Vervolgens komt de auto op de belangrijkste Saab-markten uit, zoals de Verenigde Staten en Zweden. Nederland volgt kort daarna, maar de importeur houdt er rekening mee dat dat op z'n vroegst aan het einde van dat jaar pas zal zijn. In het ergste geval verschijnen de eerste auto's hier pas begin 2010 op de markt.
In het artikel (zie: http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... and__.html) staan de citaten trouwens in andere volgorde maar ik heb het ff zo neergezet omdat ik het zo bizar vind dat de auto bijna klaar blijkt te zijn en dat het tegelijkertijd zo lang moet duren voordat hij te koop is... Vreemd, lijkt me...

Groeten,
Np

Gebruikersavatar
wouterve
Geregistreerd lid

Bericht door wouterve » vr 18 jan, 2008 14:46

Ik vind de ruimte achterin in de meeste recente Saabs die ik achterin heb geprobeerd behoorlijk tegenvallen: de huidige 9-3 is niet groot achterin, de vorige ook niet bepaald en van de 9-5 had ik eerlijk gezegd ook meer ruimte verwacht.

Maar, misschien valt het voor de 9-4X nog best mee:
http://www.trollhattansaab.net/archives/2008/01/the-saab-9-4x-will-be-good.html#more-4883 schreef:Par Brandt from Auto Motor and Sport set the front driver’s seat to his usual position and then got into the back seat to check out the rear leg room - a handy test. He’s about my height, and as you can see below, there’s quite good room in the rear with a six-footer at the wheel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 18 jan, 2008 15:09

Dan nog heb ik het gevoel dat onze 9000 ruimer is achterin. Of in ieder geval niet veel krapper...

Gebruikersavatar
Jagtenberg
Geregistreerd lid

Bericht door Jagtenberg » vr 18 jan, 2008 21:00

Opzich vind ik dat de 9-5 ruimte genoeg heeft achterin. Laatst nog naar huis gereden in mn 900 met 6 personen ging ook goed :wink: welliswaar het vrouwelijk schoon bovenop :D

Plaats reactie