TTID vanaf E 43.950

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » ma 03 mar, 2008 18:33

nics schreef:Ik denk het niet, het gemak en de rust waarmee die 180 pk zich voortbewoog (nou ben ik geen racer anyway)....
Vroeg me af, omdat de twin turbo op deze manier volgens mij best nieuw is, of je geen ellende gaat krijgen met overnemen van A naar B en weer terug? Wat me WEL opviel, waren de behoorlijk lage toerentallen die ik zag. Zal ik de 180 pk echt regelmatig gebruiken?

Maar, een cabrio (heb o.a. Triumph Stags etc gereden) nodigt toch niet uit tot racen? Cabrio rijden is toch lekker cruisen, of zit ik er naast?

Ik zit enorm in tweestrijd, kick best wel op de techniek, maar.......

Toch een beetje "toys fer boys"...... en dat vind ik wel aardig.
Ik ben ook geen scheurijzer, maar met inhalen is het wel makkelijk dat wanneer je gas bijgeeft er ook echt iets gebeurt. Hoewel ik ook kijk naar de V6 neig ik toch steeds meer naar de TTiD.

Ben het overigens eens met Taaffert: andere merken kunnen met hun automaat ook gewoon het koppel van de handgeschakelde versies aan, dus waarom SAAB dat moet terugschroeven.
Kijk je naar de automaat van SAAB in vergelijking met die van BMW en Jaguar, dan valt ook op dat tussen automaat en handschakeling in de sprint naar 100 km/h bij die laatste merken nauwelijks verschil is, terwijl er bij SAAB een heel gat tussenligt!

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 03 mar, 2008 18:38

0.4 seconden minder snel van 0-100 km/h ten dan de handgeschakelde TTiD vind ik toch erg netjes! :wink:

Misschien wel aardig als vergelijking: de BMW 520d uitgerust met een handgeschakelde zesbak sprint van 0-100 km/h in 8.3 seconden, de zelfde motor alleen dan met automaat doet dat zelfde kunstje in 8.7 seconden, ook 0.4 seconden verschil. Bovendien gaat het toch vooral om de tussensprintjes, en daarin is een Saab altijd erg goed, zoals we allemaal wel weten! Of het een automaat of handbak is doet dan weinig meer terzake.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » ma 03 mar, 2008 18:55

Hahaha.
Wel eerlijk vergelijken he Sjoerd, boefje. :twisted:

9-3 vs 3 serie!

Wel leuk trouwens, de top 9-3 diesel tegen een 'instap' diesel van BMW..

Lets face it, op diesel gebied doet Saab helaas niet mee.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 03 mar, 2008 19:04

:oops:

In het geval van de 320d (177 pk/350 Nm) is het verschil slechts 0.1 seconden. Maar goed, de automaat van de 5-Serie is niet bepaald de minste, dus zo slecht kan de bak van Saab nu ook weer niet zijn, alleen afgaande op de keiharde cijfertjes. :wink:

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » ma 03 mar, 2008 20:57

jonatas 900s schreef:Hahaha.
Wel eerlijk vergelijken he Sjoerd, boefje. :twisted:

9-3 vs 3 serie!

Wel leuk trouwens, de top 9-3 diesel tegen een 'instap' diesel van BMW..

Lets face it, op diesel gebied doet Saab helaas niet mee.
HOHOHOHO, daar ben ikke het niet mee eens. Saab doet BEST wel mee op diesel gebied ;-)
Zelfs mijn schaap in wolfskleren is best bereid (en in staat) om eens lekker te blazen...... (vraag maar aan Sjoerd ;-)

Dat jullie nou met al dat benzine turbo geweld aan komen..... (gniffel) :twisted:

In alle eerlijkheid, de manier waarop het door mij zaterdag bereden projectiel zich voortbewoog heeft op mij een behoorlijke indruk gemaakt.

Enne? wie van jullie wil er nou in een BMW gezien worden? Nou dan ;-)
zal me een worst wezen of ik nou 3 of 6 nano seconden sneller mijn rijbewijs kwijt ben ;-)

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 03 mar, 2008 21:09

sjoerdk schreef:Tja, er zit wat in. Maar ach, wat zijn nu 30 Nm's! Mocht je het echt als 'storend' ervaren, laat je 'm toch gewoon chippen bij Hirsch? De V6 Turbo AUT levert na een Hirsch ingreep ook 400 Nm.
Denk je dat ik mijn werk niet goed voorbereid ;)
Doen ze dus niet... Al gevraagd.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 03 mar, 2008 21:12

taaffert schreef:
sjoerdk schreef:Tja, er zit wat in. Maar ach, wat zijn nu 30 Nm's! Mocht je het echt als 'storend' ervaren, laat je 'm toch gewoon chippen bij Hirsch? De V6 Turbo AUT levert na een Hirsch ingreep ook 400 Nm.
Denk je dat ik mijn werk niet goed voorbereid ;)
Doen ze dus niet... Al gevraagd.
Oh, merkwaardig. :?

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 03 mar, 2008 21:14

Misschien op de lange termijn, volgens mij was bij de introductie van de 1.9TiD 120 pk ook lange tijd geen chiptuning te bestellen, maar vooralsnog gaan ze dat, i.v.m. garantieclaims niet doen.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 03 mar, 2008 21:15

taaffert schreef:Misschien op de lange termijn, volgens mij was bij de introductie van de 1.9TiD 120 pk ook lange tijd geen chiptuning te bestellen, maar vooralsnog gaan ze dat, i.v.m. garantieclaims niet doen.
Tja, tot die tijd anders toch maar een BMW 320d Touring gaan rijden? :wink:

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 03 mar, 2008 21:16

sjoerdk schreef:Tja, tot die tijd anders toch maar een BMW 320d Touring gaan rijden? :wink:
:fight_twak: Met pek en veren, godnogaltoe, krijgen we nou!

:wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 03 mar, 2008 21:24

:-P+

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » ma 03 mar, 2008 21:25

Waarom zouden alle duitse toppers alleen met automaat te leveren zijn? :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 03 mar, 2008 21:31

jonatas 900s schreef:Waarom zouden alle duitse toppers alleen met automaat te leveren zijn? :wink:
Tja :wink:

Ik zou best zo'n Beamer willen hebben, gaarne de 335d Touring met M-Sport pakket.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 03 mar, 2008 21:36

sjoerdk schreef:Ik zou best zo'n Beamer willen hebben, gaarne de 335d Touring met M-Sport pakket.
:bigeyes:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 03 mar, 2008 21:37

Henk-Jan schreef:
sjoerdk schreef:Ik zou best zo'n Beamer willen hebben, gaarne de 335d Touring met M-Sport pakket.
:bigeyes:
Wat is er? Slechte/goede keus? :wink:

Plaats reactie