Saab komt in Indiase handen

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Saab komt in Indiase handen

Bericht door RoelandV » za 13 dec, 2014 18:08

Ik heb een voorkeur voor deze, maar dan wel electrisch aangedreven:

Afbeelding
Afbeelding

Bron: http://www.swedish-concept-cars.com/cat ... cept-cars/

kees72
Geregistreerd lid

Bericht door kees72 » za 13 dec, 2014 23:01

Volvo is ook al langere tijd in chinese handen ,over een aantal jaren worden een aantal modellen zelfs daar geproduceerd en het gaat prima met dat merk.
Ik denk dat mahindra niet eens zo verkeerd is ,aan het geld zal het zeker niet liggen,hoop dus dat het wat wordt!

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » zo 21 dec, 2014 22:02

[]is ook in handen van een Indiaas concern (tata). Als Mahindra hetzelfde doet voor Saab als Tata voor Jaguar dan kan er nog iets leuks groeien.

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » zo 21 dec, 2014 22:26

Hm, had ik in dit topic niet iets geplaatst?
Ik zou dan wel willen weten waarom dat is weggehaald.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 21 dec, 2014 22:40

@Martinphili: je bedoelt waarschijnlijk deze posting, maar die staat in een ander topic: Saab/Nevs part II

Afbeelding
viewtopic.php?f=10&t=137277&start=675

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » zo 21 dec, 2014 22:56

Nee, die bedoelde ik niet Roeland. Ik weet nog wel wat ik plaats.
Hij stond tussen de foto van Sveba en het comment van Jungleman in.
Maakt op zich niet zoveel uit maar het zou van goede smaak getuigen als ik er bericht van gekregen zou hebben. Zoveel ervaring heb ik dan nog wel weer op gebied van het modereren van een forum.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » zo 21 dec, 2014 23:09

Ik snap het nut van dit topic sowieso niet gezien het bestaan van het oude NEVS topic waarin alles uitvoerig besproken wordt.... :roll:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 21 dec, 2014 23:53

:mrgreen: de gemiddelde forumer leest ongeveer maar 3 berichten terug ( ik ook)
En de zoekfunctie is niet je van het, komt nog bij dat de meeste nieuwelingen niet weten hoe het forum werkt.

Was pas 8e bericht van de starter, die kun je het niet kwalijk nemen.

Nog een nieuwkomers foutje, de meeste gebruiken ook de quote knop.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 22 dec, 2014 0:45

martinphili schreef:Nee, die bedoelde ik niet Roeland. Ik weet nog wel wat ik plaats.
Hij stond tussen de foto van Sveba en het comment van Jungleman in.
Maakt op zich niet zoveel uit maar het zou van goede smaak getuigen als ik er bericht van gekregen zou hebben. Zoveel ervaring heb ik dan nog wel weer op gebied van het modereren van een forum.
Het was een quote van het voorgaande bericht. (Mag niet dus aangepast) En je antwoord op die quote was enkel een smiley. En ook dat staat in de huisregels alszijnde niet toegestaan. Dus verwijderd.

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » ma 22 dec, 2014 8:37

Oh, maar dan heb je het plaatje niet goed bekeken :)

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 22 dec, 2014 9:38

Nu wordt ik nieuwsgierig naar het plaatje :D

Btw, we moeten niet te vee L quoten met z'n allen, anders krijgt injectie zijn Saabje nooit klaar :wink:

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » di 13 jan, 2015 21:27

als dit een voorproefje zou kunnen zijn van wat er bij Saab kan gaan komen is het allemaal zo gek nog niet

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ers__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

sturgis
Geregistreerd lid

Bericht door sturgis » wo 14 jan, 2015 0:20

sveba schreef:als dit een voorproefje zou kunnen zijn van wat er bij Saab kan gaan komen is het allemaal zo gek nog niet

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ers__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:!: Dat is lang niet zo gek nee... body een beetje restylen, SAAB 9-1 anyone?

Afbeelding

Ik moet zeggen, dat ik het NEVS gebeuren een tijd lang niet meer gevolgd heb, maar toen ik verleden maand het nieuws op Saabsunited zag, kon ik toch niet anders dan te "facepalmen"
Voor de niet "internetdwalende" leden, die dit niet mogelijks niet weten te plaatsen, ter illustratie
Afbeelding

Liepen de meer, in realiteit gegronde, saab enthousiastelingen dit zo'n kleine 2 jaar geleden al niet te hopen?? Ik weet nog hoe mensen, die dit soort scenarios voorspelden werden beschimpt, omdat ze de electrische mirages van NEVS zagen voor wat ze waren...
Nee nee, zo'n succesvol (in diverse bedrijfstakken!) bedrijf als Mahindra, met know how in de autoindustrie en de broodnodige(!) diepe zakken, dat kon niet goed zijn, liever de zoveelste pipedream najagen...

enfin, inmiddels zijn we 2 jaar verder, en als bij wonder ziet Mahindra blijkbaar nog iets in een Saab als automerk... enfin, als er uberhaupt nog iets te redden valt nu, na(nogmaals) twee jaar te plaatste staan trappelen... 1 voordeel van de non-PR bij NEVS is dan wel weer, dat 9 op de 10 nooit zal weten wie of wat NEVS is/was denk ik dan maar :p Laats ons hopen dat via de samewerking tussen Mahindra en Saab AB in de aerospace industrie, Mahindra alsnog de rechten kan krijgen om de naam SAAB weer te gaan gebruiken op een auto... anders zie ik toch echt niet in wat er nog van mogelijk waarde resteerd voor Mahindra...

We zien wel, ik hoop iig dat het lukt, bovenstaande Saab 9-1 zou al een mooi begin zijn om wat geld in't laatje binnen te krijgen in het begin.

Sonetty
Geregistreerd lid

Bericht door Sonetty » wo 14 jan, 2015 1:07

Dait zou nog een leuke SAAB Yong kunnen zijn,
De andere modellen Van SsangYong en Mahindra zijn dramas van desing
De banden met Mercedes zijn dan weer hoopgevend,
Een nieuwe 9.4X een copytje van de MB GLC (die heeft toch al de Saab looks)

Theun49
Geregistreerd lid

Bericht door Theun49 » wo 14 jan, 2015 17:16

Die SSangyoung als 9-1. img. Dat zou opnieuw de doodlopende weg van Victor inslaan betekenen, lijkt mij. En een heel erg dure hobby voor Anand.
Nee, als de overname doorgaat, houd ik het op EVs (bijvoorbeeld de REVA) als het gaat om Anand en een auto badge uit Scandinavië. Al in 2012 in het nieuws met deze quote:
“This electric car is certainly an important instrument for Mahindra’s global business. We are looking at certain markets in Europe like the Scandinavian countries. These countries have already set a target for increasing the share of such vehicles in the automobile space,” said Mahindra.
Even op internet gezocht, quote is uit dit nieuwsbericht van augustus 2012 over de introductie van de REVA EV:
http://www.4evriders.org/2012/08/india- ... ext-month/

Plaats reactie