Ik denk niet dat de nieuwe 9-5 er zo uit zal zien.
Ik denk eerder dat hij de gelijkenis gaat krijgen van de nu al nieuwe 9-3.
relatie nieuwe Saab 9-5 en nieuwe Opel Omega?
-
Niels
- Geregistreerd lid
Re: relatie nieuwe Saab 9-5 en nieuwe Opel Omega?
Ben het helemaal met je eens!elentinos schreef:Dashboard vind ik niks, maar die stoelen en de kleurstelling vind ik geweldig. Ze lijken wel wat op die meubel-designklassiekers van charles en Ray Eames. Maar goed, dit is een studiemodel, de werkelijkheid zal er anders (behoudender dus) uitzien.
-
John
- Geregistreerd lid
Ik ben helemaal niet bang da het fout gaat; ik schreef slechts wat ik gelezen had. Sterker nog, ik denk dat het delen van platformen, motoren en elektronica een absolute must is.verde900 schreef:waarom nu al bang dat het fout gaat? een 9000 was toch ook knap anders als die Spaghettivarianten?John schreef:In Autoweek van 1 of 2 weken geleden stond dat de nieuwe Omega en de 9-5 op dezelfde bodemplaat zouden staan
Wel hoop ik dat Saab een eigen gezicht kan handhaven. Dus geen badge engineering zoals bij de 9-2X (dat begint nml meer op 'batch engineering' te lijken). Want dan zie ik het somber in (ik ga zelf in ieder geval niet in een Omega met Saab-badges rijden). Alhoewel, tegen die tijd is de huidige 9-5 een 'classic' net als de classic 900
-
kolst007
- Geregistreerd lid
John,
Ik ben het met je eens.
De 9-5 van nu en de 900 worden klassiekers en deze moeten we koesteren.

Ik ben het met je eens.
De 9-5 van nu en de 900 worden klassiekers en deze moeten we koesteren.
-
verde900
- Donateur

t.a.v. het andere naamplaatje heb je natuurlijk gelijk!John schreef:Dus geen badge engineering zoals bij de 9-2X
maar.... ik heb voor die awd Impreza altijd wel een zwak gehad,
hij heeft het V4 geluid en een beetje eigenzinnighed (zoals ons aller SAAB)
bij iedere nieuwe SAAB staan de liefhebbers (puristen zo u wilt) op hun kop, want "het wordt nooit meer zoals het was"
en met een paar jaar is die nieuwe SAAB volledig geaccepteerd als een echte SAAB en krijgt de volgende er weer van langs.
-
900T-R
- Geregistreerd lid
Maar dat is nou juist het probleem bij grote Opels (en Fords, Renaults, et cetera). Ze verkopen niet. Waarom dan toch als Opel lanceren, terwijl je er met een badge van een premiummerk meer voor kunt vragen en tegelijkertijd meer van verkoopt? Het enige waarschijnlijke antwoord heeft te maken met ego's en de pikorde binnen GM.Moppersmurf schreef: Je vraagt 'wat moet Opel in die klasse?'. Die vraagt stelt GM zich niet. De enige vraag die daar telt is of het geld oplevert. Zo ja, dan kan alles.
Moppersmurf
Denkt ook maar iemand dat Volkswagen zo gek was geweest de Phaeton te lanceren als Piëch niet op die plek helemaal bovenaan had gezeten?
-
verde900
- Donateur

dat is zo waar als wat!900T-R schreef:Maar dat is nou juist het probleem bij grote Opels (en Fords, Renaults, et cetera). Ze verkopen niet. Waarom dan toch als Opel lanceren, terwijl je er met een badge van een premiummerk meer voor kunt vragen en tegelijkertijd meer van verkoopt? Het enige waarschijnlijke antwoord heeft te maken met ego's en de pikorde binnen GM.
Denkt ook maar iemand dat Volkswagen zo gek was geweest de Phaeton te lanceren als Piëch niet op die plek helemaal bovenaan had gezeten?
de buitenwereld denkt over een VW Phaeton "wat een dikke passat"
en segmentiseren leek VW (ooit) nog wel te begrijpen, Skoda en Seat aan de basis, VW in het basis/middensegment, Audi in het midden en top segment en Porsche aan de top, nu concurreerd ieder merk van het dat concern met elkaar, de en winstgevendheid neemt af, ra ra hoe kan dat?