Schetsen nieuwe 9-5

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
kolst007
Geregistreerd lid

Re: Schetsen nieuwe 9-5

Bericht door kolst007 » ma 06 sep, 2004 22:00

jelger schreef:ik kan met zulke vergelijkingen ook niks...

de V*lv* s40 en Mitusbishi Carisma weden ook 10 jaar in dezelfde fabriek gebouwd.

glad ijs - ik weet het - maar ik vind een S40 toch behoorlijk V*lv* - en een Carisma toch behoorlijk Mitsubishi representant van die tijd (=saai)

wat is "echt" dan?
Nog even een aanvulling van wat ik heb geschreven.

Met ''echt'' bedoel ik alleen maar Saab zonder Opel of GM.
Of met andere woorden de eigen identiteit van Saab.
Maar deze discussie wil ik nu niet meer aanhalen.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 06 sep, 2004 22:03

assemblage wel of niet in een 'eigen' fabriek zegt nog niets over het 'echte' aan de auto.

de auto kan ook 'niet echt' zijn als ie in de eigen productieplant wordt gemaakt.... :?

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » ma 06 sep, 2004 23:14

Hanm schreef:...... klassieke 900's van dezelfde band gerold als de Lada Samara...... Ooit last van gehad?
Potver....:shock: :shock: dat moet echt een klap in het gezicht zijn van de gemiddelde Classic fundamentalist...dit verklaart misschien een aantal gebreken :P :wink:
And to be frank, I am (although not being the fundamentalist) quite shocked as well...

maar ik ga :offtopic: ..

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 06 sep, 2004 23:18

doktorevil schreef:
Hanm schreef:...... klassieke 900's van dezelfde band gerold als de Lada Samara...... Ooit last van gehad?
Potver....:shock: :shock: dat moet echt een klap in het gezicht zijn van de gemiddelde Classic fundamentalist...dit verklaart misschien een aantal gebreken :P :wink:
And to be frank, I am (although not being the fundamentalist) quite shocked as well...

maar ik ga :offtopic: ..
dat was het jaar dat een Samara 4 wielen kreeg :lol:

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 06 sep, 2004 23:30

De Lada Samara Baltic was wel een van de beste lada's ooit gebouwd. 8)

Maar zijn 900 classics die uit Finland komen wel echt Saab's? :roll:

Hannes

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 07 sep, 2004 0:20

ehm... was Finland niet ooit Zweeds? :lol:

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » di 07 sep, 2004 8:38

Ja, net als dat Nederland ooit spaans, frans en om nog maar te zwijgen van Duits, was. Als we dan toch lekker off topic gaan :lol: .

En Atilla de Hun, is die ooit tot aan scheveningen gekomen? :wow:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 07 sep, 2004 17:49

Hannes schreef:Maar zijn 900 classics die uit Finland komen wel echt Saab's? :roll:
volgens mij kwamen alle klassieke 900 cabrio's uit finland, aan jou of je die echt vind

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » wo 08 sep, 2004 10:39

Weet ik wel, ik zat de boel wat te stangen.

Die vind ik zeker wel echt. Eigenlijk is alles met een Saab badge voor mij een echte Saab. En zo'n classic cabrio is voor mij een auto om ooit nog eens te bezitten. Gelijk met mijn landhuis met oprijlaan en garagecomplex. 8)

groeten

Hannes

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 08 sep, 2004 15:07

Hannes schreef:voor mij is alles met een Saab badge voor mij een echte Saab
Dat vind ik nou ook (al doet het me soms wat pijn met zo´n 9-7X)

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » wo 08 sep, 2004 19:16

Dat valt me nou toch tegen van jullie, Verde en Hannes. Ik ga maar net als Geert W. voor mezelf beginnen: www.dewaresaabliefhebbers.nl
Straks komt er een Daewoo Matiz in luxe trim met 0.9l. turbomotor en een badge van Saab. 3 mille extra. Jullie zouden dat dus ge-wel-dig-reuze-echt-Saab vinden?
Het zijn fantasieloze grijzemuizenexperts bij GM, en ze verprutsen nu ook nog Saab. Straks is je dure Saab voor 95% identiek aan een Vectra. Die hoef ik niet meer, dan liever een Benz of een BMW. Afgrijselijk, die nieuwe Vectra, vooral de 4-deurs, de GTS gaat nog wel. Wat een lelijke kar.
Saabliefhebbers aller landen, verenigt u!

Moppersmurf

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 08 sep, 2004 19:20

Beste moppersmurf,
Zo erg is het allemaal toch nog niet, er zijn toch zekere minimale criteria waaraan een echte SAAB dient te voldoen, ook bij GM.
En een Vectra mag niet de mooiste auto zijn hij is kwalitatief dik in orde
en een estate is loeigroot (een qua formaat serieuze concurent voor een Volvo V70)

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » wo 08 sep, 2004 21:01

Moppersmurf schreef:Dat valt me nou toch tegen van jullie, Verde en Hannes. Ik ga maar net als Geert W. voor mezelf beginnen: www.dewaresaabliefhebbers.nl
Aangezien ik het met het standpunt van Verde en Hannes eens ben, concludeer ik uit bovenstaande dat ik me niet tot de ware saabliefhebbers mag rekenen, bedankt Moppersmurf, van zulke qualificaties kikker je van op!! Wellicht heb je gelijk hoor, echte saabliefhebbers kraken het merk zoveel mogelijk af, dan blijft het clubje tenminste lekker klein, gezellig!!
Moppersmurf schreef:Straks komt er een Daewoo Matiz in luxe trim met 0.9l. turbomotor en een badge van Saab. 3 mille extra. Jullie zouden dat dus ge-wel-dig-reuze-echt-Saab vinden?
Mocht Saab met argumenten komen om een keer zoiets te doen, dan inderdaad ja, dan is het gewoon een echte Saab. Misschien komt er vanaf morgen wel een verbod op auto's groter dan een Matiz, dan is een dergelijke actie een ultieme kans voor Saab om zich snel aan de veranderlijke markt aan te passen!! Fantastisch.
Moppersmurf schreef:Het zijn fantasieloze grijzemuizenexperts bij GM, en ze verprutsen nu ook nog Saab. Straks is je dure Saab voor 95% identiek aan een Vectra. Die hoef ik niet meer, dan liever een Benz of een BMW. Afgrijselijk, die nieuwe Vectra, vooral de 4-deurs, de GTS gaat nog wel. Wat een lelijke kar.
Over smaak valt niet te twisten.
Moppersmurf schreef:Saabliefhebbers aller landen, verenigt u!
Maar oh wee als je echt van het merk houdt, dan mag je lekker niet meedoen.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » wo 08 sep, 2004 21:33

Ik wil dan ook wel weer lid worden van dewaresaabliefhebber.nl hoor. Moet met een classic 900 net kunnen lukken. De 90 en 99 zullen ook wel mee mogen doen en natuurlijk de 95, 96 en sonett. Al moet je dan niet verder vertellen dat er een Triumph motor in de eerste 99 lag en de V4 ook wel erg op een ford motor leek. Verder weet ik niet of de twee takkers wel mee willen doen met onze vier takkers club.
De 9000 zal wel al afvallen ofniet? Lancia en Fiat zijn niet erg zweeds namelijk. (Bouwen wel hele mooie auto's maar dit terzijde) De ng900 maakt natuurlijk al helemaal geen kans meer. Blijft de club inderdaad lekker klein.
:P

Oftewel mannen we gaan weer lekker. Saab boven alles!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 08 sep, 2004 21:38

Ik weet het nog niet of ik wel lid wil worden van zo´n "raszuivere saabsmurfenafsplitsing"
(ik ben ook niet raszuiver, ik heb namelijk geen blauwe huid of witte muts)

Van ieder merk zijn er gelukkige en ongelukkige modellen maar deze dragen allen bij
tot een "kleurrijke historie" van een merk.

Plaats reactie