(ik heb het dan natuurlijk over de golf)ik ben geen vw fan, maar een 1 is toch stukken mooier als een 4
9-2X
-
900T-R
- Geregistreerd lid
Re: 9-2X
Uh - heeft niemand dan door dat dit gewoon een Impreza WRX Plus is maar dan met een ander neusje? Zelfs het interieur is naar verluidt 99% Subaru, en daar hoef je m.i. niet blij mee te zijn (alhoewel de kwaliteit van de kunststoffen in de 'nieuwe'9-3 ook niet direct top is).
Subaru onderkant, Saab bovenkant m'n **** - dit is gewoon badge engineering van het zuiverste water. Niks mis met een Impreza, verre van dat, maar als je dat wilt dan ga je toch naar de Scoobydealer?
Dit is gewoon een tussenpaus om de tijd op te vullen tot de volgende generatie Impreza/9-2 waar Saab (als het dan nog bestaat) wél substantiële input in zal hebben. Dan komt ook de voor Europa zo belangrijke diesel.
Subaru onderkant, Saab bovenkant m'n **** - dit is gewoon badge engineering van het zuiverste water. Niks mis met een Impreza, verre van dat, maar als je dat wilt dan ga je toch naar de Scoobydealer?
Dit is gewoon een tussenpaus om de tijd op te vullen tot de volgende generatie Impreza/9-2 waar Saab (als het dan nog bestaat) wél substantiële input in zal hebben. Dan komt ook de voor Europa zo belangrijke diesel.
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Jawel, het is 'badge engineering' van het zuiverste water..

Dit plaatje is niet onbekend denk ik
zei Lao Tse Ching niet ooit: 'De wens is de vader van de Gedachte"?
De Wens:Ik zou best graag een WRX onderstel onder mijn C900 willen hebben.
De gedachte: Hej, mooi een Saab met een WRX onderstel!
Echter na wat verder gelezen te hebben zo links en rechts mag ik zeggen dat mijn enthousiasme enigzins aan het tanen is. Met name dit:
Mijn hoop word helaas de grond ingemept....Maarrrrrrr...Als het Saab helpt te overleven ben ik er helemaal voor. Want waarschijnlijk helpt het om de 9-3 Sports Wagon te financieren. Saab heeft nogal een Cash probleem.
Weer een wens: Misschien passen de 9k stoelen wel in de 9-2x
.
Dit plaatje is niet onbekend denk ik
zei Lao Tse Ching niet ooit: 'De wens is de vader van de Gedachte"?
De Wens:Ik zou best graag een WRX onderstel onder mijn C900 willen hebben.
De gedachte: Hej, mooi een Saab met een WRX onderstel!
Echter na wat verder gelezen te hebben zo links en rechts mag ik zeggen dat mijn enthousiasme enigzins aan het tanen is. Met name dit:
....However, the biggest shock for Saab buyers will come from the interior. Only minor changes have been made to the Subaru cabin, and it's a far cry from the traditional ergonomic design used in the rest of the Saab range......
Mijn hoop word helaas de grond ingemept....Maarrrrrrr...Als het Saab helpt te overleven ben ik er helemaal voor. Want waarschijnlijk helpt het om de 9-3 Sports Wagon te financieren. Saab heeft nogal een Cash probleem.
Weer een wens: Misschien passen de 9k stoelen wel in de 9-2x
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Ik vrees dat deze 9-2X slecht nieuws is voor de echte SAAB-liefhebber.
Het is wel een mooie wagen, en het zal misschien ook wel een goede wagen zijn, maar dit is totaal geen SAAB meer. Het is domweg een Japanse wagen met een Zweeds logo op. Voor mij persoonlijk is de komst van deze auto een zware ontgoocheling, net zoals de 9-7 en waarschijnlijk de toekomstige 9-5 dat ook zullen zijn. Over de 9-3 Sport Sedan was ik ook al niet wild enthousiast, want deze heeft ook veel weg van een banale Nissan of Toyota. Maar allez voor mij kon hij nog net door de beugel, en met de voorstelling van de Sport-Hatch zag het er weer goed uit. Want dit is een wagen met een SAAB karakter, met een design die je niet zo snel zal vergelijken met een Japans produkt, en nog atlijd van Zweedse makelij.
Maar ja misschien worden we het op een dag ook allemaal weer gewoon, net zoals dit het geval was met de 9000, die toch ook een grote aanpassing was voor velen, en samen gemaakt met de Italianen.
Met de komst van de NG900 begon de Duitse techniek als maar meer zijn intrede te doen. Sinds 1 jaar is er nu ook geen hatchback model meer, en ik vrees dat elk jaar SAAB een beetje meer van zijn identiteit zal verliezen. En wie een carriere als ingenieur in de auto industrie wenst te beginnen, zal bij SAAB allicht niet moeten aanklopen, want die zullen ze daar niet meer nodig hebben. Labelaars (of hoe ze die ook mogen noemen) daarentegen misschien wel...
Het is allemaal jammer, maar we kunnen er nu eenmaal niet veel aan veranderen, en SAAB zelf waarschijnlijk ook niet meer...

Het is wel een mooie wagen, en het zal misschien ook wel een goede wagen zijn, maar dit is totaal geen SAAB meer. Het is domweg een Japanse wagen met een Zweeds logo op. Voor mij persoonlijk is de komst van deze auto een zware ontgoocheling, net zoals de 9-7 en waarschijnlijk de toekomstige 9-5 dat ook zullen zijn. Over de 9-3 Sport Sedan was ik ook al niet wild enthousiast, want deze heeft ook veel weg van een banale Nissan of Toyota. Maar allez voor mij kon hij nog net door de beugel, en met de voorstelling van de Sport-Hatch zag het er weer goed uit. Want dit is een wagen met een SAAB karakter, met een design die je niet zo snel zal vergelijken met een Japans produkt, en nog atlijd van Zweedse makelij.
Maar ja misschien worden we het op een dag ook allemaal weer gewoon, net zoals dit het geval was met de 9000, die toch ook een grote aanpassing was voor velen, en samen gemaakt met de Italianen.
Met de komst van de NG900 begon de Duitse techniek als maar meer zijn intrede te doen. Sinds 1 jaar is er nu ook geen hatchback model meer, en ik vrees dat elk jaar SAAB een beetje meer van zijn identiteit zal verliezen. En wie een carriere als ingenieur in de auto industrie wenst te beginnen, zal bij SAAB allicht niet moeten aanklopen, want die zullen ze daar niet meer nodig hebben. Labelaars (of hoe ze die ook mogen noemen) daarentegen misschien wel...
Het is allemaal jammer, maar we kunnen er nu eenmaal niet veel aan veranderen, en SAAB zelf waarschijnlijk ook niet meer...
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Al met al, in mijn ogen lijkt het me een gave wagen. Waarom? 4x4 en een flat four turbo engine. En een saab logo.....Het interieur valt me wat tegen ( niet zo saabig) maar volgens mij is het ech een fun auto om mee te scheuren
. Ik zou deze toch eerder aanschaffen dan de 9-3SS (zit er dan toch een ricer in mij??
)
zie ook http://www.sniffpetrol.com

zie ook http://www.sniffpetrol.com

-
Maarten
- Lid van verdienste
Zoals veel liefhebbers van 'performance cars' heb ik altijd een zwak gehad voor de Subaru WRX. Ondanks het feit dat het een lelijke auto is (het vorige model had echt afschuwelijke koplampen), heeft de WRX toch een bepaalde aantrekkingskracht. Net als een Saab is het een buitenbeentje in autoland.900T-R schreef: Niks mis met een Impreza, verre van dat, maar als je dat wilt dan ga je toch naar de Scoobydealer?
Nu is deze liefhebbersauto eindelijk te krijgen met een mooie neus, Saab velgen en als bonus heb je nog een Saablogo voor je als je achter het stuur zit. (Ja ik weet het............een kinderhand is gauw gevuld
Indien ik op het punt zou staan om een nieuwe auto te kopen en hij was in Nederland verkrijgbaar, dan zou de 9-2X erg hoog op mijn lijstje staan.
Hopelijk denken de Amerikanen er hetzelfde over en breng dit genoeg geld in het laatje om het voortbestaan van Saab te garanderen. De door de Saabfundamentalisten verguisde NG900 heeft er uiteindelijk ook voor gezorgd dat Saab twee jaar uit de rode cijfers is geweest.
Met een beetje geluk gaat dit model ervoor zorgen dat Saab binnenkort een auto zoals de 9-3X gaat uitbrengen.
-
bmw3er
- Geregistreerd lid
ik zag de foto's voor t eerst twee dagen geleden, en ben de shock nauwelijks te boven... wat bezielt die lui? wil je lekker racen en de Johnny en anita uithangen, koop dan zo'n subaru, of een mazda of honda. wil je stijl, klasse, sportiviteit, en goed doordachte veiligheid, kies dan voor saab, welk marketinglicht heeft bedacht dat saab en subaru wel met elkaar kunnen? (het begint allebei met een s--- thank god skoda is op tijd naar vw)
ik dacht overigens dat subaru nog een zelfstandig automerk was... wordt ie eigenlijk ook 4wd?
ik dacht overigens dat subaru nog een zelfstandig automerk was... wordt ie eigenlijk ook 4wd?