"Global disaster" bij GM
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Re: "Global disaster" bij GM
Als Saab niet bijdraait zal ik zeker overwegen mijn 9.3tid te vervangen door een Honda Accord. Anoniemer, maar toch onderscheidend en waarschijnlijk in een aantal opzichten beter dan de huidige Saab 9.3.
Moppersmurf
Moppersmurf
-
verde900
- Donateur

En dat durf je hier zo aan te kondigen? schaamteloos zeg!Moppersmurf schreef:Als Saab niet bijdraait zal ik zeker overwegen mijn 9.3tid te vervangen door een Honda Accord. Anoniemer, maar toch onderscheidend en waarschijnlijk in een aantal opzichten beter dan de huidige Saab 9.3.
Moppersmurf
Hebben ze in Zweden soms geen andere knappe auto's?
-
easy
- Geregistreerd lid
Als je een Saab-o-fiel bent hoef je nog geen zweden-o-fiel te zijnverde900 schreef:En dat durf je hier zo aan te kondigen? schaamteloos zeg!Moppersmurf schreef:Als Saab niet bijdraait zal ik zeker overwegen mijn 9.3tid te vervangen door een Honda Accord. Anoniemer, maar toch onderscheidend en waarschijnlijk in een aantal opzichten beter dan de huidige Saab 9.3.
Moppersmurf![]()
Hebben ze in Zweden soms geen andere knappe auto's?
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Zo is dat Easy. Ik heb nagedacht over een Volvo, maar dat doe ik toch niet. Ik vind het interieur niet mooi, te Amerikaans. Ik vind ze te duur, te hoekig, en i.t.t. wat je verwachten zou: niet ruim. De S60 is krap achterin voor mensen die langer zijn dan de gemiddelde smurf. De V70 is ouderwets. De V50 heeft geen ruimte voor een golftas.
Nee, dank u. Dan liever Japans, Italiaans of Duits. De Alfa 166 vind ik ook ge-wel-dig. Alleen moet ik zelf de afschrijving betalen.
Oef.
En ik herinner mij nog mijn Berlina 2000, waarbij ik door de bodem trapte als ik hard remde.
Enfin, ik wacht eerst de Saab sporthatch af, die al 2 jaar lang als hot news gepresenterd wordt, maar ik heb nog niks gezien bij Saab.
Moppersmurf
Nee, dank u. Dan liever Japans, Italiaans of Duits. De Alfa 166 vind ik ook ge-wel-dig. Alleen moet ik zelf de afschrijving betalen.
Oef.
En ik herinner mij nog mijn Berlina 2000, waarbij ik door de bodem trapte als ik hard remde.
Enfin, ik wacht eerst de Saab sporthatch af, die al 2 jaar lang als hot news gepresenterd wordt, maar ik heb nog niks gezien bij Saab.
Moppersmurf
-
Maarten
- Lid van verdienste
Een leuke quote voor iemand die zijn classic 900 prefereert boven zijn 9-3Moppersmurf schreef:De V70 is ouderwets.
-
FrostRacing
- Geregistreerd lid
Mopper,
als het goed is hoef je nu niet al te lang meer op de SportHatch te wachten, volgens mijn bronnen staat die medio september bij de dealers. Op de Salon van Geneve (maart) wordt het model officieel gepresenteerd...jammer dat dat nu net niet op de RAI kon.
Enne, je hoeft inderdaad niet direct een Zweed-o-fiel te zijn als je Saab-o-fiel bent....maar toch ben ik blij dat die andere Zweed er ook nog is....is toch het merk waar ik me, ná Saab, toch het beste in thuisvoel.
Oké, een V50 is géén ruimtewonder...maar welke vergelijkbare auto in die klasse is dat wel.....echte stationcars worden er naar mijn mening niet meer gemaakt....we moeten nog maar eens afwachten hoe groot de SportHatch gaat worden....
als het goed is hoef je nu niet al te lang meer op de SportHatch te wachten, volgens mijn bronnen staat die medio september bij de dealers. Op de Salon van Geneve (maart) wordt het model officieel gepresenteerd...jammer dat dat nu net niet op de RAI kon.
Enne, je hoeft inderdaad niet direct een Zweed-o-fiel te zijn als je Saab-o-fiel bent....maar toch ben ik blij dat die andere Zweed er ook nog is....is toch het merk waar ik me, ná Saab, toch het beste in thuisvoel.
Oké, een V50 is géén ruimtewonder...maar welke vergelijkbare auto in die klasse is dat wel.....echte stationcars worden er naar mijn mening niet meer gemaakt....we moeten nog maar eens afwachten hoe groot de SportHatch gaat worden....
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
In Brussel is hij ook al,
in zijn laatste proto-type-versie.
Geen ruimtewonder,hoeft ook niet,maar bloedmooi.
Al zal er wel hier iemand mopperen dat zijn muts de zonneklep raakt.
in zijn laatste proto-type-versie.
Geen ruimtewonder,hoeft ook niet,maar bloedmooi.
Al zal er wel hier iemand mopperen dat zijn muts de zonneklep raakt.
-
verde900
- Donateur

Hoezo is een V70 ouderwets en een S60 niet? Een V70 is de estate uitvoering van de S60.Moppersmurf schreef:De S60 is krap achterin voor mensen die langer zijn dan de gemiddelde smurf. De V70 is ouderwets
-
verde900
- Donateur

Het unieke van een SAAB is dat naast de styling er ook sprake is van een eigen ontwerpfilosofieeasy schreef:Als je een Saab-o-fiel bent hoef je nog geen zweden-o-fiel te zijnverde900 schreef:Hebben ze in Zweden soms geen andere knappe auto's?
ten aanzien van veiligheid en milieu, dat is echt Zweeds en dat zie ik bij andere merken veel minder terug,
dus zie Zweeds aub in die context.
-
easy
- Geregistreerd lid
Hi Verde
En juist nu al die unieke dingen komen nu zolangzamerhand in het geding, en daar gaan deze ellelange discussies nu over. Het is natuurlijk ook zo dat bijv. de Italianen een eigen ontwerpfilosofie hebben, waar ze hun veiligheid vandaan halen maakt mij minder uit. Ik heb nu net een tweedehands 9-5 aero , en ik weet nu al bijna zeker dat het mijn laastste Saab is. Alles wat hierna aan de beurt is bij Saab mist nu juist al die unieke zaken. En Volvo (want dat is wat je bedoeld) neeuu... is mij te hoekig en te steriel. Laatst sprak ik nog iemand die nu met zijn tweede 9-5 aero bezig was (MY2001) en had hiervoor ook volvo gereden, maar zei dat het gewoon niet te vergelijken is. Een volvo ziet er niet uit als een saab en rijdt ook niet als een Saab, kortom een Saab was een Saab.
Gr
Peer
En juist nu al die unieke dingen komen nu zolangzamerhand in het geding, en daar gaan deze ellelange discussies nu over. Het is natuurlijk ook zo dat bijv. de Italianen een eigen ontwerpfilosofie hebben, waar ze hun veiligheid vandaan halen maakt mij minder uit. Ik heb nu net een tweedehands 9-5 aero , en ik weet nu al bijna zeker dat het mijn laastste Saab is. Alles wat hierna aan de beurt is bij Saab mist nu juist al die unieke zaken. En Volvo (want dat is wat je bedoeld) neeuu... is mij te hoekig en te steriel. Laatst sprak ik nog iemand die nu met zijn tweede 9-5 aero bezig was (MY2001) en had hiervoor ook volvo gereden, maar zei dat het gewoon niet te vergelijken is. Een volvo ziet er niet uit als een saab en rijdt ook niet als een Saab, kortom een Saab was een Saab.
Gr
Peer
-
verde900
- Donateur

Dat was mij niet ontgaan maar toch attentvol dat je me er even aan herrinert.easy schreef:En juist nu al die unieke dingen komen nu zolangzamerhand in het geding, en daar gaan deze ellelange discussies nu over
Italianen en veiligheid in één zin? Jij durft! ik kom ze nooit in crashtests tegen, ze zullen dus ook wel niet veel te melden hebben.easy schreef:Het is natuurlijk ook zo dat bijv. de Italianen een eigen ontwerpfilosofie hebben, waar ze hun veiligheid vandaan halen maakt mij minder uit
Tot een paar jaar terug waren in Italie airbag en gordelspanners bij wet verboden, de uitleg was toen het transporteren van dat explosiefje (dat nodig is om e.e.a. te triggeren) verboden was.
Ik ken de een en de ander en kan daardoor zeer goed met een Volvo leven.easy schreef:Ik heb nu net een tweedehands 9-5 aero , en ik weet nu al bijna zeker dat het mijn laastste Saab is. Alles wat hierna aan de beurt is bij Saab mist nu juist al die unieke zaken. En Volvo (want dat is wat je bedoeld) neeuu... is mij te hoekig en te steriel. Laatst sprak ik nog iemand die nu met zijn tweede 9-5 aero bezig was (MY2001) en had hiervoor ook volvo gereden, maar zei dat het gewoon niet te vergelijken is
Een SAAB dus nu ook niet meer is toch de toonzetting van de verschillende discussies?easy schreef:Een volvo ziet er niet uit als een saab en rijdt ook niet als een Saab, kortom een Saab was een Saab
-
easy
- Geregistreerd lid
Wat bedoel je met "durf" als ik het heb over een eigen ontwerpfilosofie? Jij durft het te stellen dat ik de veiligheid van de Italianen hoog in het vaandel heb zitten, dat is helemaal niet waar , ik zeg alleen dat het me niet veel uit maakt. Mijn uitgangspunt met autorijden is dat ik niet van plan ben om mezelf te laten aanrijden
En omdat jij goed met een volvo kan leven hoeft dat nog niet zo vanzelfsprekend te zijn voor andere mensen, ik vind het niks, maar goed heb jij ook wat
Dat Saab nu niet meer is klopt , maar jij stelde eerder dat zweedse merken uniek zijn in ontwerp en veiligheid, dat klopt maar ik denk dat er genoeg andere merken zijn met hun eigen "unieke" eigenschappen.
Jij stelt dat al het goede uit Zweden komt, ik zeg van niet!
En omdat jij goed met een volvo kan leven hoeft dat nog niet zo vanzelfsprekend te zijn voor andere mensen, ik vind het niks, maar goed heb jij ook wat
Dat Saab nu niet meer is klopt , maar jij stelde eerder dat zweedse merken uniek zijn in ontwerp en veiligheid, dat klopt maar ik denk dat er genoeg andere merken zijn met hun eigen "unieke" eigenschappen.
Jij stelt dat al het goede uit Zweden komt, ik zeg van niet!
-
verde900
- Donateur

Lees het nog even terug, ik zeg: "jij durft Italianen en veiligheid in één zin te noemen" dat zegt niets over jouw visie maar uitsluitend over die 2 woorden in één zin (voor mij staat daar overigens een schijnbare tegenstelling) vervolgens heb ik het even (los van wat jij daarvan zegt of vind) over hun voor mij tot op heden onzichtbare mijlpalen op dit vlak.easy schreef:Wat bedoel je met "durf" als ik het heb over een eigen ontwerpfilosofie? Jij durft het te stellen dat ik de veiligheid van de Italianen hoog in het vaandel heb zitten, dat is helemaal niet waar , ik zeg alleen dat het me geen flikker uit maakt!
Dat is jou en ieder anders goed recht.easy schreef:En omdat jij goed met een volvo kan leven hoeft dat nog niet zo vanzelfsprekend te zijn voor andere mensen, ik vind het niks, maar goed heb jij ook wat![]()
Trouwens wel eens in een jankende 5 cilinder R AWD met 300pk en 6 bak gereden?
Zweedse merken zijn behoorlijk uniek op veiligheidsgebied, nogal wat safetyfeatures zijn Zweeds van orgine (de rolgordel b.v. is een Volvo patent) voor mij wegen die duidelijk net even zwaarder dan voor jou.easy schreef:Dat Saab nu niet meer is klopt , maar jij stelde eerder dat alleen zweedse merken uniek zijn in ontwerp en veiligheid, dat betwijfel ik en denk dat er genoeg andere merken zijn met hun eigen "unieke" eigenschappen
Welnee joh, een 9-2X komt uit de states!easy schreef:Jij stelt dat al het goede uit Zweden komt, ik zeg van niet!
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Hopelijk hoef ik het nooit tegen mijn kinderen te zeggen (over 10 jaar
):
Kijk jongens, dat is een Saab, die heeft papa ook ooit gehad....
Net zoals nu met een Thriump bijv.
Het liefst zou ik in de toekomst graag nog de keuze hebben om een Saab te kopen.
Anders wordt het denk ik een Volvo of Alfa.
Kijk jongens, dat is een Saab, die heeft papa ook ooit gehad....
Net zoals nu met een Thriump bijv.
Het liefst zou ik in de toekomst graag nog de keuze hebben om een Saab te kopen.
Anders wordt het denk ik een Volvo of Alfa.
-
easy
- Geregistreerd lid
Dus je wilt beweren dat als ik een aanrijding veroorzaak of aangereden word beter in een Saab dan in een Alfa of whatever kan zitten? Mij zegt het allemaal niet zo heel veel hoor. Dat het jou allemaal meer aanspreekt, andere merken zullen ook wel hun charmes hebben toch?
Of ik weleens in een jankende 5 cilinder R AWD met 300pk en 6 bak heb gereden? tut tut , wat een manier om je gelijk te halen verde, natuurlijk praat je hier wel over een automobiel... 75000,- was het he? nee om eerlijk te zijn niet , wel meerdere malen in een "brullende" M5 en die had er 8
...en om van de nieuwe nog maar te zwijgen daspas janken, die heeft er namelijk 10...in een V.
Wees blij met je voorkeur, voor andere mensen zijn er gelukkig nog meerdere keuzes. Voor mij is dat bijv. BMW, en daar zal jij verder waarschijnlijk helemaal niets mee hebben. Daar worden er echter toch genoeg van gekocht en voor wat betreft de veiligheid zal ik toch wel veilig achter het stuur zitten. (hoop ik)
Gr
Peer
Of ik weleens in een jankende 5 cilinder R AWD met 300pk en 6 bak heb gereden? tut tut , wat een manier om je gelijk te halen verde, natuurlijk praat je hier wel over een automobiel... 75000,- was het he? nee om eerlijk te zijn niet , wel meerdere malen in een "brullende" M5 en die had er 8
Wees blij met je voorkeur, voor andere mensen zijn er gelukkig nog meerdere keuzes. Voor mij is dat bijv. BMW, en daar zal jij verder waarschijnlijk helemaal niets mee hebben. Daar worden er echter toch genoeg van gekocht en voor wat betreft de veiligheid zal ik toch wel veilig achter het stuur zitten. (hoop ik)
Gr
Peer