saab versus honda

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Oosthoek
Donateur
Donateur

Re: saab versus honda

Bericht door Oosthoek » vr 04 feb, 2005 17:42

Moppersmurf schreef:En dan te bedenken dat ik wel eens wordt uitgemaakt voor Saab-fundamentalist.
Eerder Saab-pessimist ;)

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » vr 04 feb, 2005 20:13

John schreef:
Moppersmurf schreef:en Honda doet het goed
Wat bedoel je precies? Dat ze goed verkopen? Dat idee heb ik niet.....tenminste niet als ik bij ons werk in de parkeergarage kijk zie ik bijna nooit een Honda (ik werk bij een adviesfirma waar typisch 80% een leaseauto heeft). Terwijl ik bij ons regelmatig Saab, BMW, Volvo e.d. zie
de enigste honda die er bij mij komt, is een grasmaaier....

maare een honda. alleen de buitenkant is al zo'n lelijk gedrocht (helemaal die pakezel), materiaal dat binnenin gebruikt doet ook goedkoop aan.... verder zal ie best goed rijden, en de motor mooi lopen. maar de consument die een europese auto heeft zal niet snel overstappen.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » vr 04 feb, 2005 21:06

Soms vind ik het jammer dat veel mensen zo eindeloos negatief doen over Saab, alles lijkt verkeerd, het bestuur, de kwaliteit en met name de Japanse concurrentie lijkt zeer populair.
Persoonlijk vind ik Saab een mooi merk, met stijl, een eigen gezicht en goede prijs/kwalitiets verhouding. Het heeft idd hier en daar wat minpuntjes maar welk merk heeft dat niet?

Oude tijden komen niet meer terug, Saab komt niet meer op zichzelf en heeft dat misschien aan zichzelf te danken door te langzaam in te spelen op behoeftes van de consument... Maar de meeste merken vallen nou eenmaal onder een koepelorganisatie.

Honda is een goed merk, maar vind het nog steeds geen partij voor Saab, in mijn ogen.

Gr.
Ruud

Pearl Aero
Geregistreerd lid

Bericht door Pearl Aero » za 05 feb, 2005 0:17

Ik sluit me aan bij Ruud. Overigens Honda en veiligheid staan bij mij volledig los van elkaar. En inderdaad, zo'n Honda is gewoon een lelijk gedrocht.. :wink:

Verder heb ik nooit gezegd dat Autoweek zuigt, omdat Honda beter uit de test komt. Ik zeg gewoon dat Autoweek zuigt en dat ze nog nooit een fatsoenlijke test hebben geschreven.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » ma 07 feb, 2005 18:21

Ruud schreef:Soms vind ik het jammer dat veel mensen zo eindeloos negatief doen over Saab, alles lijkt verkeerd, het bestuur, de kwaliteit en met name de Japanse concurrentie lijkt zeer populair.
Persoonlijk vind ik Saab een mooi merk, met stijl, een eigen gezicht en goede prijs/kwalitiets verhouding. Het heeft idd hier en daar wat minpuntjes maar welk merk heeft dat niet?

Oude tijden komen niet meer terug, Saab komt niet meer op zichzelf en heeft dat misschien aan zichzelf te danken door te langzaam in te spelen op behoeftes van de consument... Maar de meeste merken vallen nou eenmaal onder een koepelorganisatie.

Honda is een goed merk, maar vind het nog steeds geen partij voor Saab, in mijn ogen.

Gr.
Ruud
amen

bmw3er
Geregistreerd lid

Bericht door bmw3er » di 08 feb, 2005 8:41

gemeenschappelijke factor va saab en honda lijkt me toch de eigenwijsheid en technische vernieuwing; saab o.a. met turbo's en safety isssues, honda met multikleppentechniek en wielophanging. Daarmee zijn het alletwee liefhebbersauto's en dat maakt- zoals hierboven wederom geconstateerd- de emoties meteen los.
Persoonlijk vind ik saab en honda beide ondergewaardeerd. En beide overigens daardoor (in de lease) te duur.
Vandaar dat die parkeergarages vol staan met bmw's en volvo's en af en toe een 9-3.

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » di 08 feb, 2005 10:26

Hopelijk lezen er niet veel Honda-liefhebbers dit forum.
:wink:
Want als zij de technische problemen in dit forum even doorbladeren gaat er voor hun een nieuwe wereld open...
Qua bedrijfszekerheid kan Saab nooit tippen aan Honda,maar ik slaap ook liever met een mooie vrouw die af en toe wat kuren heeft dan met een vlijtige huismeid zonder charisma :)

bmw3er
Geregistreerd lid

Bericht door bmw3er » di 08 feb, 2005 20:01

hoewel ook vlijtige huismeiden goede arbeidsvoorwaarden kunnen bedingen ken ik er weinig met een auto eh carisma van de zaak!
:D (off topic)

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » di 08 feb, 2005 21:19

erwin mertens schreef:maar ik slaap ook liever met een mooie vrouw die af en toe wat kuren heeft dan met een vlijtige huismeid zonder charisma :)
Chapeau! Erwin, dit vind ik nog eens een mooie analogie! Laat Autoweek maar eens zulke vergelijkingen doen:
we testen volgende week:
een mooie stoot in een Saab 9-3 versus een huismeid in een Honda.

Wie wint? :lol:

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 08 feb, 2005 23:41

grappig, ik heb het gevoel dat erwins mooie vrouw er anders uitziet dan johns mooie stoot .... weer een cultuurverschil? :offtopic: off-topic natuurlijk

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » wo 09 feb, 2005 2:32

Idd,een mooie vrouw heeft klasse,een mooie stoot wat minder :wink:
Sorry voor 't :offtopic: -gehalte alweer.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 09 feb, 2005 5:17

erwin mertens schreef: Sorry voor 't :offtopic: -gehalte alweer.
Trek het je niet aan, ondertussen is 'erwin mertens' een synoniem geworden voor :offtopic: ipv een gebruiker. :P

Maar goed, deze post is zwaar erwin mertens :oops:

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 09 feb, 2005 10:39

van honda naar vrouwen kun je nagaan wat voor auto die honda eigenlijk wel niet is :smart:

elentinos
Geregistreerd lid

Bericht door elentinos » za 12 feb, 2005 14:18

Met de juiste spoiler gemonteerd vind ik een Honda wel wat hebben. 8)

Afbeelding

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » za 12 feb, 2005 15:18

hahahahahahahahahahahaha

Plaats reactie