Slecht nieuws voor Turbo's en Saab-->(GEINTJE!)<--

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » wo 11 jun, 2008 11:09

Fantastisch blok hé?!
Heb ik op de RAI ook al eens staan te bewonderen in 1 op 1 uitvoering, heel apart variabele compressie met zo'n balgscheiding ter omhulling.
Ach ja, drukvulling is drukvulling, hopelijk betrouwbaarder dan een G-lader van VW, een Comprex-lader is ook een mooi ding en een Roots blower niet te versmaden :wink: ..
Cornell

ennuh Jelg, het is gewoon voorspelbaar dat je in gaat haken op een simpel zijlijntje, sommige hobbyisten houden er wel een heel aparte visie op na :roll: Als je al aanhangers voor jouw visie had, kijk maar eens hoe snel je terrein aan het verliezen bent dan de afgelopen paar weken.
Het is zeker niet door mij gezegd dat hobyistenmisschien niet een betere visie zouden kunnen hebben dan zgn geleerd geachte mensen met een tunnelview uit het eigen wereldje..

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » wo 11 jun, 2008 13:46

Waarom zouden ze in godsnaam stoppen met het maken van turbomotoren?

En een compressor gaan monteren? En compressor aandrijven kost alleen maar vermogen en brandstof :?

Een turbo is juist zo mooi omdat het de uitlaat gassen gebruikt om aangedreven te worden 8) Waardoor een motor juist veel efficienter is.

Beetje vreemde zet van SAAB als je het mij vraagt.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 11 jun, 2008 15:20

Waarom zou je een compressor gebruiken in plaats van een uitlaatgasturbo?

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 11 jun, 2008 21:45

Zal mijn pa blij zijn dat ie die nieuwe heeft besteld :naughty: Dubbel SAAB ;)

Ennuh Bas, heb je wel goed gelezen? Stond er niet turbocompressor

B.J.B.Jr.
Geregistreerd lid

Bericht door B.J.B.Jr. » wo 11 jun, 2008 21:48

taaffert schreef:Zal mijn pa blij zijn dat ie die nieuwe heeft besteld :naughty: Dubbel SAAB ;)

Ennuh Bas, heb je wel goed gelezen? Stond er niet turbocompressor
Nee #@$!

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 11 jun, 2008 21:52

Rustig knul.....hé, dat rijmt

B.J.B.Jr.
Geregistreerd lid

Bericht door B.J.B.Jr. » wo 11 jun, 2008 21:52

marq101 schreef:Rustig knul...
Dat zijn mijn termen toch?

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » do 12 jun, 2008 7:29

Misschien is een electrisch (we praten immers over een tijdperk waarin hybride aardig "common" begint te worden) aangedreven compressor veel mooier te regelen...... misschien is dat ook wel geen issue..... misschien ook wel, who knows :roll:

Zullen we strategische keuzes qua technologie overlaten aan diegenen die weten wat er werkelijk speelt in de industrie? Marketing is niet het enige wat heerst! op de hele lange termijn is een Turbo in een auto met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid volslagen nutteloos.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » do 12 jun, 2008 9:49

Het maakt me werkelijk niks uit, compressor of turbo. Als het de laatste stand der techniek betreft en het werkt goed...... Ze maken zo'n keus niet omdat er nog ergens in de hoek een bak met compressors ligt die op moeten; daar wordt vast goed over nagedacht. Net als toen Saab met de turbo op de proppen kwam. Een nostaligische hang naar 'die goeie ouwe turbo' lijkt me niet een goed argument om tegen een compressor te zijn.

B.J.B.Jr.
Geregistreerd lid

Toch geestig!

Bericht door B.J.B.Jr. » do 12 jun, 2008 14:59

Toch geestig, hoe een ENORM grote grap zoveel mensen op het Saabforum op het verkeerde been kan zetten! Wel TOF dat ik geloofwaardig overkom!

Dank voor jullie aandacht en mijn grap is GELUKT :twisted: :twisted: :twisted:

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » do 12 jun, 2008 15:19

Kielhalen, vierendelen... Je kunt toch niet ongestraft een kudde saabadepten bij de poot nemen.... :D

Goeie mop

B.J.B.Jr.
Geregistreerd lid

Bericht door B.J.B.Jr. » do 12 jun, 2008 15:43

shearwater schreef:Kielhalen, vierendelen... Je kunt toch niet ongestraft een kudde saabadepten bij de poot nemen.... :D

Goeie mop
Ja geestig heh!

noknokius
Geregistreerd lid

Bericht door noknokius » do 12 jun, 2008 15:45

:depressed: Boefje.

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » do 12 jun, 2008 17:11

erg volwassen, vooral de schutting taal die je bezigt, jammer dat er geen ignore knop op dit systeem zat, anders had ik daar nu een kandidaat voor.

mad_melle
Geregistreerd lid

Bericht door mad_melle » do 12 jun, 2008 17:43

nics schreef:erg volwassen, vooral de schutting taal die je bezigt, jammer dat er geen ignore knop op dit systeem zat, anders had ik daar nu een kandidaat voor.
Tja... had ik ook maar zo'n knop :(

Gesloten