Saab raakt Amerikaanse klanten kwijt

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Johannson
Geregistreerd lid

Bericht door Johannson » ma 13 okt, 2008 20:08

Saab zou nog het best met een merk alls citroen kunnen samenwerken.
OF met een merk als Mitsubischi, die hebben ook wel een eigen gezicht gegeven aan auto's. Citroen is ook eigenzinnig op zich.

JOhan

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » ma 13 okt, 2008 20:19

Samenwerken met exclusief Citroën lijkt me geen haalbare kaart, omdat Citroën met Peugeot in de PSA groep zit. En ik weet nog niet of Peug dit wel wat vindt. Als het met Fransen moet zijn, dan maar met Renault. Ook tamelijk eigenzinnig en zelfstandig en financieel krachtig genoeg om te doen.

Samenwerken met Mitsubishi lijkt me historisch verkeerd te vallen, met het oog op tegenvallende resultaten van de samenwerking met Subaru.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 14 okt, 2008 1:12

Ibanez schreef:Als Saab er beter van wordt, dan mogen ze van mij meteen onder de vleugels van GM vandaan en opgenomen worden in een warmer nest dat Saab in tegenstelling tot GM niet transformeert tot een eenheidsworst.
Waarom rijd je dan in een eenheidsworst GM-Saab? :roll:

Heel de autowereld speelt leentjebuur bij elkaar, dat GM gezeur slaat nergens op in mijn ogen. In deze geef ik jelger dus 100% gelijk :) Ze zijn nu juist weer op de goede weg, dus niks 'warmer nest'.

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » di 14 okt, 2008 21:58

Eens met Jelger, maar als er toch iets moest gebeuren: Peugeot.

Peug kan het degelijke imago van Saab wel gebruiken. en de benzine-diesels.
Saab kan de diesels van Peug wel gebruiken.
Weinig overlap denk ik: Beiden merken voor wat behoudende rijders, maar beide toch een enorm verschillend publiek.
Peug is lekker groot, dus schaalvoordelen voor beide (= alle 3) de merken.

Enig risico is dat Peug a la Citroen alle sjeu uit je merk haalt.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » di 14 okt, 2008 22:12

plafundum schreef: Saab kan de diesels van Peug wel gebruiken.
Ze zouden met de diesels van VW beter af zijn.

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » di 14 okt, 2008 22:21

edwardkommeren schreef:
plafundum schreef: Saab kan de diesels van Peug wel gebruiken.
Ze zouden met de diesels van VW beter af zijn.
Yep, maar ik denk dat VW te arrogant is om Saab aan zijn diesels te laten sleutelen en dat de Fransen daar meer in toelaten.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » wo 15 okt, 2008 18:25

Of snelle auto's ook uit de gratie raken, waag ik te betwijfelen.
Maar SAAB heeft toch een tijdlang diesels van FIAT betrokken? Die 1.4 MultiJets zijn toch hele potente motoren? :roll:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 15 okt, 2008 19:13

willeme 1 schreef:als er niet vlug een klein model komt raken ze hier in europa ook klanten kwijt, de grote sterke snelle auto raakt uit de gratie
Dat IS nu al.

Dat zeg ik al meer dan een jaar, wat dat betreft loopt Saab (lees GM) weer achteraan net als met de SUV,
ze komen er mee als de hype al voorbij is :roll:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 15 okt, 2008 19:18

plafundum schreef:1) Peug kan het degelijke imago van Saab wel gebruiken. en de benzine-diesels.

2) Enig risico is dat Peug a la Citroen alle sjeu uit je merk haalt.
1) Hoe lang zal SAAB nog het degelijke imago hebben?

2) Nu is Citroën weer aardig apart aan het worden, toch?
edwardkommeren schreef:Dat zeg ik al meer dan een jaar, wat dat betreft loopt Saab (lees GM) weer achteraan net als met de SUV, ze komen er mee als de hype al voorbij is :roll:
Sinds wanneer moet SAAB meedoen aan hypes? :wink:

Al moet ik je wel een beetje gelijk geven. Ik vind het wel jammer dat het nog even duurt eer de 9-1 op de markt is; de 9-4x is wel gaaf, maar zou een MPV niet een betere keuze geweest zijn? (wel minder "premium" [boeiend...]); en ik denk dat de aankomende 9-5 wel eens de laatste SAAB-sedan/-hatchback(?)/-estate van dat formaat zou kunnen worden.

DiedX
Geregistreerd lid

Bericht door DiedX » wo 15 okt, 2008 19:29

Reub schreef:Of snelle auto's ook uit de gratie raken, waag ik te betwijfelen.
Maar SAAB heeft toch een tijdlang diesels van FIAT betrokken? Die 1.4 MultiJets zijn toch hele potente motoren? :roll:
Ik ben het eens met Willeme: Saab heeft op dit moment (ooit gehad overigens?) geen kleine auto's. Lancia springt hier heel slim op in bijvoorbeeld.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 15 okt, 2008 19:34

DiedX schreef:Ik ben het eens met Willeme: Saab heeft op dit moment (ooit gehad overigens?) geen kleine auto's..
De 92, 93, 95, 96 en 97 vergeten? Die waren stuk voor stuk niet bepaald groot.

(Over de 90 en de 99 valt nog te discussiëren.)

DiedX
Geregistreerd lid

Bericht door DiedX » wo 15 okt, 2008 19:43

Nu zit ik niet helemaal into Saab, maar worden deze op dit moment nog gemaakt?

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 15 okt, 2008 19:46

Henk-Jan schreef:
Sinds wanneer moet SAAB meedoen aan hypes? :wink:
Wanneer je volumeverkoop wilt scoren moet je er bij zijn wanneer er vraag komt uit de markt naar een bepaald model
en wanneer deze vraag boven een bepaald nivo uitstijgt noemt men dit een hype en daar moet je helaas bij zijn om zo volumeverkopen te scoren en dat doet saab niet :wink:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 15 okt, 2008 19:54

DiedX schreef:Nu zit ik niet helemaal into Saab, maar worden deze op dit moment nog gemaakt?
Het was meer gericht op het "ooit gehad overigens?"-stukje, om eerlijk te zijn. Tegenwoordig is er nog geen kleine SAAB inderdaad.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » wo 15 okt, 2008 20:45

Getuige de MLM-meeting kwamen er zelfs gezinnen met 3 kinderen in een 900 Caab voorrijden. Echt krappe auto's staan er (gelukkig) (nog) niet op de menukaart. :)

Plaats reactie