De teloorgang van Saab, leve Saab!

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 10 jan, 2009 23:13

Haha, ik vind het prima! Weet dat ik heel dicht bij de bron zit. :wink:

Kratje Dommelsch? :)

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » za 10 jan, 2009 23:16

Ik vind het helemaal niet zo'n slecht stuk. Sommige dingen die ie zegt zijn inderdaad niet leuk voor Saab, maar laten we wel realistisch blijven: er zijn best modellen gemaakt die wat minder Saab waardig waren cq. zijn. En een faillissement is, hoe jammer ook, best iets wat zou kunnen gaan gebeuren.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 10 jan, 2009 23:16

Dat is goed. Voor de duidelijkheid: het faillssement van GM als moedermaatschappij betekent automatisch een faillissement van Saab.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 10 jan, 2009 23:18

Tenzij er voor die tijd is ingegrepen, wacht rustig af. :wink:

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » za 10 jan, 2009 23:18

@ Sjoerd: dichtbij de bron? Je werkt bij een dealer. Zitten nog redelijk wat stapjes tussen voordat je bij GM bent hoor :? En als er verhalen bij de dealers verspreid worden dat een faillissement zeker geen mogelijkheid is: dat is toch logisch. Als de importeur gaat rondbazuinen bij de dealers dat Saab waarschijnlijk binnenkort exit is, stoppen alle dealers met Saab.

Besides, als jij wat zou weten over dit soort dingen zouden heel veel andere mensen dat ook weten en dan zou het allang uitgelekt zijn.

nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » za 10 jan, 2009 23:31

Een faillissement betekent niet per se het einde van het bestaan van een bepaald merk. Maar in wiens handen kom je dan ? :?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 10 jan, 2009 23:36

Rutger schreef:@ Sjoerd: dichtbij de bron? Je werkt bij een dealer. Zitten nog redelijk wat stapjes tussen voordat je bij GM bent hoor :? En als er verhalen bij de dealers verspreid worden dat een faillissement zeker geen mogelijkheid is: dat is toch logisch. Als de importeur gaat rondbazuinen bij de dealers dat Saab waarschijnlijk binnenkort exit is, stoppen alle dealers met Saab.

Besides, als jij wat zou weten over dit soort dingen zouden heel veel andere mensen dat ook weten en dan zou het allang uitgelekt zijn.
Dat ik bij een dealer werk betekent niet automatisch dat ik geen contacten heb met de importeur, Kroymans is naast een dealerschap ook de importeur, dicht bij het vuur dus. :wink:

Er zijn recepties waar dit soort dingen allemaal besproken worden, ook de overname en de verdere toekomst van het merk. Van de week allemaal mogen horen.

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » za 10 jan, 2009 23:52

maar als het einde in zicht zou zijn, stel, dan zou je dan niet horen hoor Sjoerd, wat dat betreft zit je er echt iets te ver vandaan. Zoals ik je al zei, en ik hoop het niet, maar met 1935 verkochte auto's hier in Nederland in 2008 (en ze staan in andere europese ook overal rond de 25-30 plaats met verhoudingsgewijs vergelijkbare aantallen) gaan ze het niet volhouden, ook kroymans niet.... Daar kun je niet van leven, zeker niet als er geen financieel krachtig bedrijf aan de leiding staat, en dat is GM nou ook niet bepaald..

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » za 10 jan, 2009 23:55

Kroymans is ook maar één van de zoveel importeurs. Denk dat alleen de hoge bazen bij Saab en GM en bepaalde overheden weten wat er echt gaat gebeuren. Als ze dat zelf überhaupt al weten. Kroymans is ook maar afhankelijk van de informatie die ze krijgen.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 10 jan, 2009 23:56

ArjenH schreef:maar als het einde in zicht zou zijn, stel, dan zou je dan niet horen hoor Sjoerd, wat dat betreft zit je er echt iets te ver vandaan. Zoals ik je al zei, en ik hoop het niet, maar met 1935 verkochte auto's hier in Nederland in 2008 (en ze staan in andere europese ook overal rond de 25-30 plaats met verhoudingsgewijs vergelijkbare aantallen) gaan ze het niet volhouden, ook kroymans niet.... Daar kun je niet van leven, zeker niet als er geen financieel krachtig bedrijf aan de leiding staat, en dat is GM nou ook niet bepaald..
Maar zou dat dan betekenen dat Saab AB alle Nederlandse dealers voor de gek houdt op een receptie door ze moed in te praten dat alles goed komt? Lijkt me niet toch?

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » za 10 jan, 2009 23:56

en als ik het even snel na reken, 1935 auto's, zeg een stuk of 30 die door importeur geregistreerd zijn (hou ik het laag) dan betekent het 48 nieuw verkochte auto's per dealer, en jij weet wat ze eraan verdienen (ik ook ;-)), daar kan het licht niet van branden...

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » za 10 jan, 2009 23:57

sjoerdk schreef:
ArjenH schreef:maar als het einde in zicht zou zijn, stel, dan zou je dan niet horen hoor Sjoerd, wat dat betreft zit je er echt iets te ver vandaan. Zoals ik je al zei, en ik hoop het niet, maar met 1935 verkochte auto's hier in Nederland in 2008 (en ze staan in andere europese ook overal rond de 25-30 plaats met verhoudingsgewijs vergelijkbare aantallen) gaan ze het niet volhouden, ook kroymans niet.... Daar kun je niet van leven, zeker niet als er geen financieel krachtig bedrijf aan de leiding staat, en dat is GM nou ook niet bepaald..
Maar zou dat dan betekenen dat Saab AB alle Nederlandse dealers voor de gek houdt op een receptie door ze moed in te praten dat alles goed komt? Lijkt me niet toch?

lijkt mij wel, of het goed of slecht gaat, dat doen ze zowiezo...

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » za 10 jan, 2009 23:59

sjoerdk schreef:Maar zou dat dan betekenen dat Saab AB alle Nederlandse dealers voor de gek houdt op een receptie door ze moed in te praten dat alles goed komt? Lijkt me niet toch?
Rutger schreef:Als de importeur gaat rondbazuinen bij de dealers dat Saab waarschijnlijk binnenkort exit is, stoppen alle dealers met Saab.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 11 jan, 2009 0:00

Dit was overigens niet de importeur die dit nieuws verkondigden, maar één van de bazen van Saab Zweden.

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » zo 11 jan, 2009 0:02

Ook die heeft er alle belang bij dat er dealers blijven bestaan. Dat zorgt niet alleen voor het behoud van dealernetwerk, maar hoe denk je dat het er voor de consumenten uit ziet als er allerlei Saabdealers sluiten?

Plaats reactie