De Saab 9-3 Turbo X nu op de nieuwe site van Autogetest.nl!

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 02 jul, 2009 23:39

carlsson schreef:Die Saab 9.3X is al veel langer te koop...
9-3X is wat anders dan 9-3 Turbo X, waar het hier om gaat.
maar dat geheel ter zijde.

9-3 Turbo X (in estate uitvoering)
Afbeelding

en een 9-3X (die nog niet te koop is.... )
Afbeelding

brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » vr 03 jul, 2009 17:47

't Is al eerder gezegd, maar inderdaad: aan de tekst kan best nog wat geschaafd worden. De zinnen zijn te lang, de bijzinnen kloppen grammaticaal niet. Je kan met de helft van de tekstlengte precies hetzelfde zeggen en toch krachtiger en duidelijker uit de hoek komen. Misschien ergens een opleiding volgen voor het schrijven van journalistieke teksten?

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » vr 03 jul, 2009 18:06

Ik zat al te zoeken naar wat geluid en volia ik vond het ook nog

<object width="400" height="225"><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><param name="movie" value="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id= ... llscreen=1" /><embed src="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id= ... llscreen=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" width="400" height="225"></embed></object><p><a href="http://vimeo.com/5375348">AutoGetest.nl - Saab 9-3 Turbo X</a> from <a href="http://vimeo.com/autogetest">AutoGetest</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>

Mooi blousje :lol:

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » vr 03 jul, 2009 18:47

Beetje weinig emotie in de presentatie, jammer DJ.
Maar de auto klinkt des te enthousiaster, wat weer veel goed maakt :)

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 03 jul, 2009 21:03

@Nics, Jergers,
Ik bedoel uiteraard dat de 9.3 Turbo X als dat kennelijk niet duidelijk was en die is al sinds het voorjaar 2008 te koop is, capice!!
En die E-lsd is een optie en die 19 inch velgen ook.
Dus een beetje vreemd om over die auto meer dan een jaar later een artikel te schrijven of het een nieuwe auto betreft. Officieel is hij ook "uitverkocht" en worden nu nog wat "restanten" verkocht.

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » vr 03 jul, 2009 21:21

eLSD is absoluut standaard op de Turbo-X

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » vr 03 jul, 2009 21:23

Hee, een dubbele kraag :lol:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 03 jul, 2009 21:38

@Hanm,
Klopt, alleen die 19 inch velgen zijn een optie.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 03 jul, 2009 21:51

carlsson schreef:Dus een beetje vreemd om over die auto meer dan een jaar later een artikel te schrijven of het een nieuwe auto betreft. Officieel is hij ook "uitverkocht" en worden nu nog wat "restanten" verkocht.
Heb je ook gezien wat voor andere auto's er getest zijn? Het hoeft echt niet allemaal nieuw te zijn, als het leuk is, dan mag een auto van vorig jaar (waar hebben we het over, de techniek is nog altijd te koop...) ook.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 03 jul, 2009 22:35

@Henk-Jan,
Doen ze bij Autoweek ook wel eens, zo'n "oude" auto testen.
Trouwens bij mijn dealer staat er nog een met 9000 km op de teller. Daar vraagt hij dan zo'n € 69.900 voor. Dat wordt nog een zware bevalling.

Dat oude fabriekje in Trollhättan, laat ze dat maar niet horen. Toevallig is de eerste "the new carplant" net 50 jaar oud in 2009.
Maar wel een aardig filmpje, maar wat emotieloos voor een Saabfan. Was eens leuk geweest om hem met zijn concurrenten de BMW 335i X-drive of de Audi A4 S4 3.0 TFSI Quatro te vergelijken.

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » vr 03 jul, 2009 23:06

Het zal me eerlijk gezegd een worst zijn of een auto al dan niet meer te koop is. Ik lees graag wat een ander ervan vindt, compairing notes heet dat. Kortom, carlsson, check your facts voordat je weer wat online slingert.

safety first
Geregistreerd lid

Bericht door safety first » vr 03 jul, 2009 23:11

Dag Davidjoost,

Je weet dat ik er niet aan toe kom om alle ontwikkelingen bij "autogetest" te volgen, maar ik heb net deze test gelezen en zie ik een enorme positieve ontwikkeling t.o.v. van de test van de 9-3 cabrio van vorig jaar. Mooie foto's, leuk filmpje en een leuke knipoog naar Asterix en Obelix.

In het kader van de opbouwende kritiek sluit ik me aan bij opmerkingen dat de tekst wel wat korter en puntiger kan. We leven nu eenmaal in een tijd waarin het kort en pakkend moet zijn wil je de aandacht van de lezer vasthouden... En de stijl mag wat mij betreft wel wat meer "autovisie" dan "autoweek".

Blijf schaven en je komt steeds verder!

Groet, Peter

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 04 jul, 2009 0:50

@Nics, beter iets dan niets geslingerd.
Als je trouwens graag "oude" testen leest, www.motor-klassik.de is een leuke site, helaas niet erg veel over de Saab.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » za 04 jul, 2009 7:57

Zo lust ik er nog wel een paar!

Wat is daar nou aan, Carlsson, om regelmatig terug in je hok gefloten te worden omdat wat je beweert inhoudelijk niet klopt?
Als dat je kick is....

Anyway: back on topic, er wordt door meerdere mensen geconstateerd dat de kwaliteit van de recensies naar een hoger peil gaat. Ik vind dat ook.
Een recensie moet voor de lezer duidelijk maken of het gerecenseerde de moeite waard is om aan te schaffen, met belichting van alle voors en tegens. Door terug te lezen in de tijd kun je zien dat de recensies, door een kritischer houding, waardevoller worden.

Toch zou ik wel een aanbeveling willen horen in de trant van: stel je hebt het budget voor het geteste voertuig. Wat zou je dan ook kunnen kopen en waarom moet je dat volgens de recensent niet doen?
Vergelijking van aanschafprijs, running costs, ruimte, gebruiksgemak: praktische zaken waar een consument dagelijks zijn afwegingen op maakt om voor één merk te kiezen en de rest te laten liggen/staan. Als dit toegevoegd kan worden, zonder dat je een complete vergelijking maakt, zijn de testen voor mij weer wat waardevoller.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » za 04 jul, 2009 9:11

Reub schreef:Beetje weinig emotie in de presentatie, jammer DJ.
Maar de auto klinkt des te enthousiaster, wat weer veel goed maakt
Ben het wel met Reub eens. Een betere voice-overstem (niet iedereen heeft en goede stem/dictie voor zoiets, DJ. Sorry), met wat meer passie zou het filmpje beslist verbeteren. Verder een aantal mooie shots, goede timing tekst en beeld en lekkere 9-3 TurboX-geluiden.

Plaats reactie