nelfrikandel je zegt dat je geen geld hebt voor een spyker ....je hebt er al een voor je deur staan spyker 9-3 of spyker 9-5......hahahahanelfrikandel schreef:Ik vind het leuk dat het nu soort van zustermerken zijn, maar ik heb niks met Spyker. Met geen enkele supersportwagen for that matter. Kan het niet betalen, maar ik vind ze ook nutteloos, want ik kan er mijn kinderen niet in kwijt. Maar ik hoop zeker voor Spyker dat ze een grotere doelgroep bereiken, als is het alleen al door bundeling van R&D en dealerkanalen. De ene hand wast de andere, maar laat ze aub hun eigen ding blijven doen.Er is vast ook ergens een spykerforum. En dit blijft hopelijk gewoon het SAABforum, er immers is geen sprake van integratie van beide merken.Koningsberger schreef:En waarom zie ik nog steeds het Saabforum in plaats van Saab/Spykerforum? Zet die propellers erop!
Wat vinden Saabmensen van het merk Spyker?
-
Asfaltrocker
- Geregistreerd lid
-
tanisha
- Geregistreerd lid
sport wagen is niets voor mij
merken als ferrari en lamborgini doen mij totaal niets
de spyker's vind ik ook niet bijzonder hoe wel er wel mooie delen aan zitten
mijn punt is ik heb niets aan een sportwagen!
zo zal het bij de meeste van de saab rijders wel gaan
en als ik toch aan smerig veel geld mocht komen dan wordt het toch echt een rols of bentley dat past veel beter bij mij als een sportwagen
merken als ferrari en lamborgini doen mij totaal niets
de spyker's vind ik ook niet bijzonder hoe wel er wel mooie delen aan zitten
mijn punt is ik heb niets aan een sportwagen!
zo zal het bij de meeste van de saab rijders wel gaan
en als ik toch aan smerig veel geld mocht komen dan wordt het toch echt een rols of bentley dat past veel beter bij mij als een sportwagen
-
ivo 71
- In memoriam †
Er zijn nog wel exclusiever auto's die dat ook hebben, dat gaas achter de grille: mijn '67 Iso Grifo had het, en de Bentley Mulsanne ook, om maar wat te noemen. Moet associaties wekken met vroegere roadraceauto's, vermoed ik.carlsson schreef:Ik vind dat gaas wat primitief uit zien, dat gebruikte ik vroeger ook wel eens, dan krijg je een konijnenhok effectTja, bij zo'n vrij dure auto verwacht je wel iets exclusievers.
Ivo
-
ivo 71
- In memoriam †
@ Nel: logisch dat het jouw aandacht niet heeft. Was dat wel zo dan had je jezelf vast nelchateaubriand of zo genoemd.
Wat die synergie betreft: wat je van Spyker ook moge denken, ze zijn iets wat Saab vroeger was maar nu niet echt meer: heeeel anders. Daar kan Saab-nieuwe-stijl wel een portie extra van gebruiken. Over mooi ga ik het hier niet hebben, dat staat al onderaan deze posting. Die latijnse kreet.
En wat die praktische bruikbaarheid betreft met dingen als zo'n achterbankje voor beenloze dwergen of een kofferbak: daar zijn ze niet voor, praktisch gedoe. Het is speelgoed, big boys toys, strictly for fun, maar dan voor mensen die geen bagage meenemen, hooguit een doosje met een cadeau voor de minnares, een box Partagas, picnicmandje met wat Roederer Cristal misschien... En de platinum card, uiteraard.
Praktisch... je gaat toch ook geen echte bruggen bouwen van Lego?
Ivo
Wat die synergie betreft: wat je van Spyker ook moge denken, ze zijn iets wat Saab vroeger was maar nu niet echt meer: heeeel anders. Daar kan Saab-nieuwe-stijl wel een portie extra van gebruiken. Over mooi ga ik het hier niet hebben, dat staat al onderaan deze posting. Die latijnse kreet.
En wat die praktische bruikbaarheid betreft met dingen als zo'n achterbankje voor beenloze dwergen of een kofferbak: daar zijn ze niet voor, praktisch gedoe. Het is speelgoed, big boys toys, strictly for fun, maar dan voor mensen die geen bagage meenemen, hooguit een doosje met een cadeau voor de minnares, een box Partagas, picnicmandje met wat Roederer Cristal misschien... En de platinum card, uiteraard.
Praktisch... je gaat toch ook geen echte bruggen bouwen van Lego?
Ivo
-
carlsson
- Geregistreerd lid
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Daar heb ik vroeger ook een paar van gehad, vandaar de naam Carlsson.
Dat begint toch al aardig op een Gran Turismo te lijken, want die Carlsson reed wel 235 km/u en was heel wat sportwagens te snel af, als de weg droog was
Het gaat om de totale indruk die een auto maakt, als concept.
Super-sportwagens zijn idd wat overbodig, daar heb je wel een punt.
Dat begint toch al aardig op een Gran Turismo te lijken, want die Carlsson reed wel 235 km/u en was heel wat sportwagens te snel af, als de weg droog was
Het gaat om de totale indruk die een auto maakt, als concept.
Super-sportwagens zijn idd wat overbodig, daar heb je wel een punt.
-
Tool
- Geregistreerd lid
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Idd geld moet gewoon rollen, dat speeltje wordt al te veel bedreigd door geestesziekte milieufreaks die menen dat de mens een beslissende rol speelt in al dat natuurgeweld. Waarschijnlijk komt er binnen kort een zonnevlekken tax, om de milieu gevolgen van zonnevlekken financieel te kunnen afdekken. Kijk dat soort mensen moesten eigenlijk dwangarbeid gaan verrichten in de autoindustrie
Eigenlijk is al die fiscale zelfkasteiding nog een nawerking van het eeuwenlange terrorisme van geloofsbewegingen die houden niet van al te liederlijk gedrag van het gepeupel. Daarom is voor mij een sportauto hét symbool dat je daar lak aan hebt en je je niet laat kapitelen door kerkvorsten noch andere puriteinse betweters.
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
Re: Wat vinden Saabmensen van het merk Spyker?
Niet in de kerk, maar op het forum, en d's veul erger.Koningsberger schreef:.. als het huidige Saab met het oude Saab. Ook alleen een logo op een Opel. Of vloek ik nu in de kerk?
-
grippen
- Geregistreerd lid
-
Nick
- Donateur (2x)

-
ivo 71
- In memoriam †
Brrr? Wat is daar dan mis mee? Mogen de sheikhs en de oligarchen van jou dan niet in leuke auto's rondkarren? En zijn de Lambo's, de Bugatti's en de Ferrari's soms wel bestemd of bereikbaar voor het 'gewone volk'?
Supercars zijn er om van te dromen. Want wat heb je aan een vervulde droom? Waar moet je dan van gaan dromen? Laat het daadwerkelijk kopen maar over aan die paar bevoorrechten, dat is veel beter voor je droomlandschap. Dag en nacht.
Ivo
Supercars zijn er om van te dromen. Want wat heb je aan een vervulde droom? Waar moet je dan van gaan dromen? Laat het daadwerkelijk kopen maar over aan die paar bevoorrechten, dat is veel beter voor je droomlandschap. Dag en nacht.
Ivo
-
shearwater
- In memoriam †
Laat ik voorop stellen dat ik het geweldig vind dat VM/Spyker Saab overgenomen heeft en Saab een kans biedt. Het moet allemaal nog wel waar gemaakt worden, maar so far so good.
De auto's van Spyker vallen wat mij betreft in de categorie te dure, overgewaardeerde en bijna weerzinwekkende edelkitsch. Ik heb geen oordeel over de rij-eigenschappen; ik wil best geloven dat het mooi rijdt. Ik heb op de RAI eens wat Spykers van dichtbij kunnen zien.... Verschrikkelijk!
Ik zie liever de meer ingetogen schoonheid van Aston Martin of Porsche en wat mij betreft mag Saab nu ook de Aero-X gaan maken, al zal ik deze nooit kunnen kopen.
En dat de huidige Saab gerebadgde Opels zouden zijn... Hou daar nu eens mee op. Er zit voldoende eigen ontwikkelwerk en design in om deze auto tot echte Saabs te maken. Bovendien heeft het orakel Clarkson oit eens beweerd dat in vergelijking met de overeenkomstige Opel, de Saab way, way better is. En die kan het weten.
De auto's van Spyker vallen wat mij betreft in de categorie te dure, overgewaardeerde en bijna weerzinwekkende edelkitsch. Ik heb geen oordeel over de rij-eigenschappen; ik wil best geloven dat het mooi rijdt. Ik heb op de RAI eens wat Spykers van dichtbij kunnen zien.... Verschrikkelijk!
Ik zie liever de meer ingetogen schoonheid van Aston Martin of Porsche en wat mij betreft mag Saab nu ook de Aero-X gaan maken, al zal ik deze nooit kunnen kopen.
En dat de huidige Saab gerebadgde Opels zouden zijn... Hou daar nu eens mee op. Er zit voldoende eigen ontwikkelwerk en design in om deze auto tot echte Saabs te maken. Bovendien heeft het orakel Clarkson oit eens beweerd dat in vergelijking met de overeenkomstige Opel, de Saab way, way better is. En die kan het weten.