De vele foto's van de nieuwe 9-5

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » di 06 sep, 2005 9:22

gj9000 schreef:
erik schreef:
N2024 schreef: Ik denk dat die rand om de lampen afgekeken is van Learjet vliegtuigen.
Er is inderdaad een treffende gelijkenis te bespeuren :roll: Zou Saab dat zelf eigenlijk wel weten? Misschien heimelijk gekopieerd.....
Ik hoop eigenlijk dat ze het bewust hebben gekopieerd. In dit geval zou ik niet erg vinden.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » di 06 sep, 2005 11:23

Dat kunnen we beter aan Michael Mauer vragen. Hij heeft immers de 9x getekend.

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » di 06 sep, 2005 18:25

Het zijn Mauers eigen woorden dat zijn inspiratiebron voor de nieuwe neus het originele grille-ontwerp was met de behoefte de lijnen daarvan een prominentere rol te geven. Idee was om dat te doen door de lijnen ervan op het gehele front te projecteren, waardoor de lampen dus voortaan een onderdeel van de "grille" vormen in plaats van er naast te zijn geplakt. Wat mij betreft is dit een erg heldere uitleg voor deze "looks", eigenlijk te helder om verzonnen te zijn om de Learjet als inspiratiebron te verdoezelen (zou niet eens een schande geweest zijn)..... Dus als je het mij vraagt: nee, een bewuste Learjet kopie is het niet.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 07 sep, 2005 15:07

N2024 schreef:
erik schreef:Hij begint me steeds meer te bevallen....alleen die rand om de lampen vind ik nog niets.
Ik denk dat die rand om de lampen afgekeken is van Learjet vliegtuigen. Daar doen ze dat rondom de cockpitruit. Wellicht toch niet zo`n gek idee hoor.
Ik vind dit zeer goed opgemerkt! Niet enkel de koplamprand maar ook de gelijkenis van de vorm van de koplampen zelf is treffend met dat van de cockpitruit van de Learjet.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 07 sep, 2005 15:13

GRIFFIN schreef:
N2024 schreef:
erik schreef:Hij begint me steeds meer te bevallen....alleen die rand om de lampen vind ik nog niets.
Ik denk dat die rand om de lampen afgekeken is van Learjet vliegtuigen. Daar doen ze dat rondom de cockpitruit. Wellicht toch niet zo`n gek idee hoor.
Ik vind dit zeer goed opgemerkt! Niet enkel de koplamprand maar ook de gelijkenis van de vorm van de koplampen zelf is treffend met dat van de cockpitruit van de Learjet.
Dank je wel hoor! Ben het helemaal met je eens. Bewijst maar eens dat Saab dé auto is als je ook luchtvaart enthousiasteling bent. Ken ondertussen al verschillende mensen die zowel door het Saab virus als door het luchtvaartvirus zijn besmet.

Zweedsekracht
Geregistreerd lid

Bericht door Zweedsekracht » za 10 sep, 2005 12:11

ik heb een hele mooie wallpaper, 95 in het zwart.
maar hoe kan ik deze delen? ik wil m in het topic zetten maar weet niet hoe het moet...

baastiaan
Geregistreerd lid

Bericht door baastiaan » za 10 sep, 2005 19:51

je gaat naar http://www.imageshack.us/
je klikt op "Bladeren..."
je selecteert de wallpaper.
je klikt daarna op "host it!"
je selecteert de link naast "Direct link to image"
en dan wijst het zich vanzelf.

baastiaan
Geregistreerd lid

Bericht door baastiaan » di 13 sep, 2005 19:29

Nog wat foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

baastiaan
Geregistreerd lid

Bericht door baastiaan » di 13 sep, 2005 19:55

Live @ IAA 2005
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mooi :).

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » di 13 sep, 2005 20:15

schitterend stuur 8)

Speed4Life
Geregistreerd lid

Bericht door Speed4Life » di 13 sep, 2005 20:27

Het interieur vind ik eeerg geslaagd :D ..voor de rest nog steeds een beetje twijfels over de achterkant, alhoewel ik de achterkant van de station mooier vind dan die van de sedan.

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » di 13 sep, 2005 20:30

Ik ga 'm echt steeds mooier vinden :D
Zodra 'ie bij de dealer staat, ga ik d'r gelijk heen om 'm in 't echt te aanschouwen :)

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 13 sep, 2005 20:40

Wat een gave bak zeg. Nieuwe Saabs waren nooit zo mijn ding maar deze is moooooi. Ik woon hemelsbreed 100m van Saab Haarlem vandaan dus we houden het in de gaten.

Vorticity
Geregistreerd lid

Bericht door Vorticity » di 13 sep, 2005 22:22

Klink misschien raar, maar ik denk dat de achterlichten zijn geinspireerd op het dashboard van de 9-5

Voor de rest, ik ben bekeerd. Ik vind het met deze nieuwe foto's toch een geslaagd ontwerp en heb geen last meer van een droge mond.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » di 13 sep, 2005 22:46

Ook prachtige stoelen met die grove stiksels en 2 kleuren!

Plaats reactie