Nieuwe Saab 9-3

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
tanisha
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe Saab 9-3

Bericht door tanisha » do 29 apr, 2010 23:59

:wow: hoera een coupe

Afbeelding

dit begint er echt goed op te lijken! dit zou eens tijd worden zeg !

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » vr 30 apr, 2010 13:33

Toch zal het een andere auto worden, met een nieuwe koets. Ik heb begrepen dat ze voor de nieuwe 9-3 weliswaar een doorontwikkelde versie van het "oude" Epsilon platform gebruiken, maar daar is helemaal niks mis mee. Voor mij moet een Saab ook een Hatch zijn, al was mijn eerste Saab een 900 sedan. De 9-3SS is te weinig onderscheidend, ik hoor van teveel mensen dat vooral de eerste serie teveel op de Vectra B (die net als de 900NG en de eerste serie 9-3 hatch op het oudere GM2900 platform, waar ook de oude 9-5 op stond) leek, en die werd juist in 2002 uit de markt gehaald. Veel niet-Saab kenners dachten dat de 9-3SS een gefacelifte "oude" Vectra was. Opmerkelijk is dat de Vectra wel altijd als hatchback beschikbaar is geweest.

Kortom: Een nieuwe koets voor de 9-3 op het (Gemoderniseerde) Epsilon platform kan prima, het gaat er om dat het (ontwerp)technisch weer een onderscheidende auto wordt, het karakter (of DNA, zo je wilt) moet weer versterkt worden.

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » vr 30 apr, 2010 15:44

Met alle respect voor de hatchliefhebbers (ben zelf meer een sedanmens) hoop ik dat deze fotosjop het niet wordt. Dan kunnen ze net zo goed de oude 9-3/NG900 uit China terughalen en er een nieuwe snuit opzetten. Er komt vast iets 21e-eeuwsers en mooiers, ben erg benieuwd :wink:

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » za 01 mei, 2010 16:31

Natuurlijk wordt ie niet zo, het gaat toch om de 93 NG (Victor wil de streep weghalen!) met sterke facelift en op z'n eigen bodemplaat..

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » za 01 mei, 2010 19:50

[]Het is dus dezelfde bodemplaat (of liever gezegd: platform, dat houdt meer in dan alleen de bodemplaat), maar het wordt geen facelift, maar een nieuwe wagen op dit platform.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 01 mei, 2010 20:13

Het platform zal volledig aangepast worden en daarmee dus niet meer hetzelfde zijn als de huidige 9-3, maar uniek zijn voor de nieuwe 9-3.

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » zo 02 mei, 2010 2:20

[]Wat heet volledig aangepast? Wordt het misschien dan de Epsilon II, of een (in meer of mindere mate) aangepaste Epsilon?

We moeten het maar afwachten, het fijne weten we er gewoon nog niet van.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » zo 02 mei, 2010 11:08

Natuurlijk is het afwachten, dit is hetgeen er van bekend is geworden in een interview met mijnheer Muller:
Mijnheer Muller zei en de reporter schreef:"The 9-3 now is basically built on the Saab I-P platform," he says of the next car. "It's a heavily modified Epsilon I platform, but Saab now. So that's the basis for the new 9-3. So we have no further restraints. So we don't have to share it with anyone else. Which means we can knock ourselves out to make it the car we want it to be."

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » ma 03 mei, 2010 11:30

Afbeelding

Ik vind dit zo'n DIKKE cabrio 8) 9-5 achtig lijkend front.

Vlakke zijkant zonder stootstrip net zoals bij de 9-5.

en als ze dan nog wat dingen gebruiken, die op die hatchbak shop staan, zodat ze hem echt 9-3 maken.

Dan hebje een leuke auto :D

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » ma 03 mei, 2010 11:38

millerman schreef:Natuurlijk is het afwachten, dit is hetgeen er van bekend is geworden in een interview met mijnheer Muller:
Mijnheer Muller zei en de reporter schreef:"The 9-3 now is basically built on the Saab I-P platform," he says of the next car. "It's a heavily modified Epsilon I platform, but Saab now. So that's the basis for the new 9-3. So we have no further restraints. So we don't have to share it with anyone else. Which means we can knock ourselves out to make it the car we want it to be."
Hoop dat saab eens een Alfa wegligging krijgt, gewoon goed dus.

De 900 classic had in die tijd ook een goede wegligging :D Dubbele onafhankelijke draagarmen 8) , zou tof zijn als ze dat weer zouden doen.
Maar dat is natuurlijk wel duurder dan een mcpherson veerpoot, niet dat een mc phersonveerpoot slecht is hoor :).

Maar ik vind dat SAAB van de volgende 9-3 hatchback een wat meer gooi en smijt auto mag maken, maar wel met een solide weggedrag.

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » di 04 mei, 2010 22:35

Coenwagner schreef:Afbeelding

Ik vind dit zo'n DIKKE cabrio 8) 9-5 achtig lijkend front.

Vlakke zijkant zonder stootstrip net zoals bij de 9-5.

en als ze dan nog wat dingen gebruiken, die op die hatchbak shop staan, zodat ze hem echt 9-3 maken.

Dan hebje een leuke auto :D
Ik vinnum niet lelijk, maar helaas ook weinig onderscheidend...

Den Silver Kulen
Geregistreerd lid

Bericht door Den Silver Kulen » vr 07 mei, 2010 20:06

... in cosmic blue graag!

grippen
Geregistreerd lid

Bericht door grippen » za 15 mei, 2010 22:47

NEE te veel 9-5.

9-3 moet een andere auto worden!

net als de daf 105 en de 85

de XF (9-5) en de CF (9-3)
Afbeelding
Afbeelding

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » za 15 mei, 2010 23:08

grippen schreef:NEE te veel 9-5.

9-3 moet een andere auto worden!

net als de daf 105 en de 85

de XF (9-5) en de CF (9-3)
Vrachtbakken....

Moet niet gekker worden hier met die metaforen. :roll:

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 16 mei, 2010 8:52

Vind het ook geen goede vergelijking hoor. Een nieuwe 9.3 is toch echt niet te vergelijken met een nieuwe DAF vrachtwagen.
Er zijn zoveel betere voorbeelden te vinden die de ontwerpafdeling van SAAB als inspiratiebron zou kunnen gebruiken bij de nieuwe 9.3.
Heb persoonlijk een voorkeur voor het laten terugkeren van de klassieke stijlelementen van SAAB in de nieuwe 9.3.

Plaats reactie