Terugroepaktie van Saab

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
FrostRacing
Geregistreerd lid

Bericht door FrostRacing » vr 30 sep, 2005 8:11

That's the spirit :!:

En laten we eerlijk zijn...Saab is echt niet het enige merk dat terugroepacties doet...Probeer de positieve kant te zien...
Saab erkent dat er een probleem is en gaat ervoor zorgen dat dit opgelost wordt :!:

Ik weet een aantal merken waar dergelijke campagnes niet publiek gemaakt worden....Mijn buurman bracht zijn auto voor een onderhoudsbeurt weg, wordt hem bij het ophalen verteld dat er 4 service-campagnes zijn uitgevoerd....Ik zou me dan niet lekkerder voelen..... :wink:

kdv
Geregistreerd lid

cassette

Bericht door kdv » vr 30 sep, 2005 9:04

Tsja:
Die van mij, helaas bouwjaar 1999, stond vorige week stil: op het drukste kruispunt van Groningen. DI-cassette dus (die rode).
Volgens de garage gebeurt dit zo tussen de 150000 en 180000 km.
In het persbericht stond echter iets over te veel stroomtoevoer.
Vraag is dus of de uitval wel of niet afhankelijk is van de km. stand. Anders heb ik direct weer een probleem.

kdv.

BaasM
Geregistreerd lid

Re: cassette

Bericht door BaasM » vr 30 sep, 2005 9:20

kdv schreef:Tsja:
Die van mij, helaas bouwjaar 1999, stond vorige week stil: op het drukste kruispunt van Groningen. DI-cassette dus (die rode).
Volgens de garage gebeurt dit zo tussen de 150000 en 180000 km.
In het persbericht stond echter iets over te veel stroomtoevoer.
Vraag is dus of de uitval wel of niet afhankelijk is van de km. stand. Anders heb ik direct weer een probleem.

kdv.
Zit er een timer op die dingen ofzo? De mijne begaf het bij 179.000km... :shock:

peejee
Geregistreerd lid

Bericht door peejee » ma 17 okt, 2005 15:17

geen idee wat zo'n DI-cassette is... zit dat ook in de TID motoren?

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » ma 17 okt, 2005 22:37

Hoi Peejee,
Een DI cassette op een zelfontbrander lijkt me overbodig. Heeft geen vonkjes nodig..
Cornell

MarioS
Geregistreerd lid

Bericht door MarioS » di 18 okt, 2005 8:27

Wij hebben gisteren een brief ontvangen i.v.m. een terugroepactie betreffende de contactsleutel.
Het gaat om 9-3 SS die tussen 2003 en 2005 werden gemaakt.

Estatic
Geregistreerd lid

Bericht door Estatic » za 22 okt, 2005 18:22

Heb de dealer gemaild over dit onderwerp en kreeg gelijk een antwoord:

"Inderdaad komt er een terugroepactie van SAAB voor het controleren c.q. vervangen van DI-cassette.

Alle gegevens van de SAAB-’s die mogelijk hiervoor aanmerking kunnen komen zijn opgestuurd naar de SAAB importeur.
In overleg met de fabriek wordt bepaald welke auto’s hiervoor in aanmerking komen.
Deze berijders worden door de importeur aangeschreven.
Wij vertrouwen u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven."

Met vriendelijke groet,

Bouko
Geregistreerd lid

Bericht door Bouko » zo 23 okt, 2005 19:44

Kennissen met een 9-5 met 155000km daarbij ging 3 maanden geleden de DI kapot, zelf hebben de eigenaars een nieuwe betaald bij de Dealer in Haren Deze ging vervolgens binnen 2,5 maand alweer stuk, is gratis vervangen door de Daeler.
Kunnen ze het geld van de eerste nu ook terug vragen?

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » zo 23 okt, 2005 23:59

Bouko schreef:Kennissen met een 9-5 met 155000km daarbij ging 3 maanden geleden de DI kapot, zelf hebben de eigenaars een nieuwe betaald bij de Dealer in Haren Deze ging vervolgens binnen 2,5 maand alweer stuk, is gratis vervangen door de Daeler.
Kunnen ze het geld van de eerste nu ook terug vragen?
Als de auto in de betreffende serie valt, kunnen ze als de campagne van start gaat in aanmerking komen voor vergoeding.

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » zo 20 nov, 2005 0:45

FrostRacing schreef:That's the spirit :!:

En laten we eerlijk zijn...Saab is echt niet het enige merk dat terugroepacties doet...Probeer de positieve kant te zien...
Saab erkent dat er een probleem is en gaat ervoor zorgen dat dit opgelost wordt :!:

Ik weet een aantal merken waar dergelijke campagnes niet publiek gemaakt worden....Mijn buurman bracht zijn auto voor een onderhoudsbeurt weg, wordt hem bij het ophalen verteld dat er 4 service-campagnes zijn uitgevoerd....Ik zou me dan niet lekkerder voelen..... :wink:

Enkele dode als gevolg van een auto die ineens uitvalt en een class action suit zou het merk SAAB niet ten goede komen.

Volgens mij heeft GM jaren 70 overigens vaker lax geinformeerd, en dat heeft het merk jaren 80 slechte reputatie gegeven. SAAB vormt toch maar een deel van het geheel, en het kwetst anderzijds de naam GM.

buisz
Geregistreerd lid

Bericht door buisz » di 28 mar, 2006 19:10

Mijn Saab 93 uit 2001, 160.000 op de teller, in januari jl aangeschaft, hield er vorige week ook zomaar mee op. :?
Ik hoop dat het die cassette is en niet iets hopelozers.
Is het normaal dat er geen waarschuwing aan vooraf gaat?
zo ineens floep uit.

gr. Emma

K Plop
Geregistreerd lid

Bericht door K Plop » wo 29 mar, 2006 11:58

Ja dat kan, was bij mij ook het geval, bij een gangetje van ca 130 km/u ineens een schok door de auto alsof je plots het gas loslaat (maar dan heftiger) en alle lampjes aan (dus motor uit) maar geen CE lampje.
Was niet een hele toffe ervaring om midden op de snelweg ineens niet meer verder te kunnen (auto had nog geen 140.000 km gelopen)

Was de DI en naar later bleek ook de katalysator, duur grapje, wordt hopelijk nog vergoedt!

Emil.

Hatch
Geregistreerd lid

Bericht door Hatch » wo 29 mar, 2006 12:50

Heb een anderhalf jaar geleden ook zo een nieuwe cassette moeten steken ( dat is toch dat rode ding bovenop het motorblok he? ) in mijn 9000 CDE van 1997. Had zo 'n 165000 km toen op de teller.
Heeft me 700 euro gekost, geloof ik? Zou ik ook nog in aanmerking komen voor enige compensatie? :lol: :lol: :lol:

Hatch

buisz
Geregistreerd lid

Bericht door buisz » vr 31 mar, 2006 11:17

Het was de ontstekingscassettecassette. Dat ding kost 300 euro. Gelukkig is het hierbij gebleven en loopt de auto beter als tevoren. :D
Bij oudere types is het inderdaad een rode, bij de nieuwere zwart.
Hebben de verwijderde meegekregen ingeval de terugroepaktie ook onze auto betreft.

johanbentinck
Geregistreerd lid

Bericht door johanbentinck » zo 07 mei, 2006 20:07

Hoe kan de katalysator trouwens kaduuk gaan door kapotte DI?

Plaats reactie