Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Bericht
door Tubbe » wo 13 okt, 2010 23:07
@RoelandV: Dat zijn oude foto's van een Insignia mule voor de 9-5 NG. Mij is nooit helemaal duidelijk geworden of het hier om een verlengde insignia gaat of dat in de insignia saabelementen werden getest (dus op het korte epsilon platform). Ik denk trouwens het laatste omdat de insignia en 9-5 makkelijk tezamen van de band konden lopen (itt de vectra en de 9-3/9-5 destijds). Heeft dus niets van doen met de langverwachte 9-3 MY2012. Ps de tekst spreekt ook nog van GM...dat zegt ons genoeg

-
Reub
- Geregistreerd lid
Bericht
door Reub » vr 15 okt, 2010 16:50
Ik ben blij dat er weer een Saab hatchback komt. Die intentie doet imho recht aan de iconen 99/900CC.
En nou maar afwachten of de NG93 ook de potentie heeft om uit te groeien tot icoon/klassieker

-
Barboer
- Donateur (6x)

Bericht
door Barboer » vr 15 okt, 2010 18:18
@Tubbe: anderszijds, als ik als ontwikkelaar ging testen met het nieuwe model zou ik juist voor die Insignia Mule kiezen, niemand die er echt meer op let.
@Reub: er hoeft nergens "recht aan te worden gedaan", er moeten Saabs verkocht worden. En ik denk dat een fraaie Hatch (of eigenlijk is Liftback correcter) met een goede afwerking en moderne techniek pure noodzaak is om te overleven.
-
jvdijk
- Geregistreerd lid
Bericht
door jvdijk » zo 17 okt, 2010 16:20
Baasrijder schreef:Vandaag op autoweek.nl als eerste:

Deze foto is een shopwerkje van een goede shoper maar een slechte vormgever. Zoveel elementen in de vormgeving die niet met elkaar in harmonie zijn. Dit lijkt meer op iets mislukt Japans en heeft beslist niets wat des Saab's moet zijn.
Het blijft gewoon nog even afwachten, maar ik verwacht eigenlijk iets heel goeds. Er staat het één en ander op het spel
-
Barboer
- Donateur (6x)

Bericht
door Barboer » zo 17 okt, 2010 19:12
jvdijk schreef:Het blijft gewoon nog even afwachten, maar ik verwacht eigenlijk iets heel goeds. Er staat het één en ander op het spel
Ze hebben een goed team samengesteld, een beetje geduld en vertrouwen...
-
grippen
- Geregistreerd lid
Bericht
door grippen » za 23 okt, 2010 12:55
nou niet moeilijk doen gewoon beinnen met produksie.. anders moeten ze weer alle vakantie's door werken..

-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bericht
door RoelandV » za 23 okt, 2010 16:23
Dit lijkt me wel wat...

-
Barboer
- Donateur (6x)

Bericht
door Barboer » za 23 okt, 2010 16:57
Allemaal dezelfde optelsom van trendy dingetjes, zoals die rare booglijn in de motorkap, en die lelijke uitgeklopte spatbordrandjes waar meen ik Mercedes ooit begonnen is. Er zit geen greintje originaliteit in, en het is allemaal veel te trendy. Terwijl juist Sab altijd tijdloze modellen wilde neerzetten, reden waarom een 99 nog altijd niet oubollig oogt.
-
grippen
- Geregistreerd lid
Bericht
door grippen » zo 24 okt, 2010 10:12
deze foto hoord er ook bij mooie kont
-
marcel
- Geregistreerd lid
Bericht
door marcel » zo 24 okt, 2010 10:47
Geachte heer Muller,graag zo spoedig mogelijk beginnen met de produktie van de getoonde rode 9-3. Zeer geslaagd !
-
Barboer
- Donateur (6x)

Bericht
door Barboer » zo 24 okt, 2010 10:54
Weer zo'n fotosoep met die uitgeklopte randjes, er is geloof ik geen ontkomen aan.
Sh*t!
-
jvdijk
- Geregistreerd lid
Bericht
door jvdijk » zo 24 okt, 2010 12:00
Allemaal verschillende stijlelementjes aanelkaargshopt. Voor elk wat wils, beetje Ford, beetje Audi, beetje VW beetje Alfa, beetje Seat. 't heeft niets met Saab kenmerken te maken.
Dit is gedaan door een redelijke shopper, niets meer dan dat en ik ben ervan overtuigd dat dit geen serieus voorstel is.
-
Reub
- Geregistreerd lid
Bericht
door Reub » zo 24 okt, 2010 13:41
Ik bekijk het allemaal op hoofdlijnen. Voor mij telt dat er weer een hatch komt, details als wielkastrandjes en vouwen in de motorkap neem ik ter kennisgeving aan

-
jvdijk
- Geregistreerd lid
Bericht
door jvdijk » zo 24 okt, 2010 17:08
Reub schreef:Ik bekijk het allemaal op hoofdlijnen. Voor mij telt dat er weer een hatch komt, details als wielkastrandjes en vouwen in de motorkap neem ik ter kennisgeving aan

Wanneer je van A tot de Z gaat, zijn er wel een aantal merken die een hatchback model voeren. Keuze zat dus.
Bovenstaande model is wat mij betreft ook niet een echte hatchback maar iets tussen saloon en hatchback in. Vlees nog vis.