impressie: Saab 9-2
-
Reinder
- Geregistreerd lid
Voor een kleinere Saab zou ik kijken naar een 99(turbo? als je competitief wil zijn voor de GTI) of een 96. Daar is vast wel mooie inspiratie uit te halen. Zijn echte Saab vormen (vind bijvoorbeeld de vorm van de motorkap van de 99 nog altijd heel erg mooi, en de grill en het achterstuk van de 96) en is denk ik meer orginaliteit uit te halen dan een Astra.
Verder moet ik zeggen dat je het heel erg knap hebt gemaakt(ook al is het niet mijn smaak) en vind ik de slogan nog helemaal zo gek nog niet. Keep up the good work!
Verder moet ik zeggen dat je het heel erg knap hebt gemaakt(ook al is het niet mijn smaak) en vind ik de slogan nog helemaal zo gek nog niet. Keep up the good work!
-
Erik
- Lid van verdienste
-
johnjaap
- Geregistreerd lid
-
sonett
- Geregistreerd lid
ik vind je impressie van de Saab 9.2 prachtig
mag zo geproduceerd worden
mag ik al een bestekbonetje tekenen ?
de Coupé versie van de 9.5 is naar mijn smaak minder geslaagd
vooral de voorbumper met voorspoiler zijn samen met de zijschorten
te veel aan
kan je van de Pontiac Solstice geen Saab Sonett maken
die zou volgend jaar moeten gepresenteerd worden als prototype

mag zo geproduceerd worden
mag ik al een bestekbonetje tekenen ?
de Coupé versie van de 9.5 is naar mijn smaak minder geslaagd
vooral de voorbumper met voorspoiler zijn samen met de zijschorten
te veel aan
die zou volgend jaar moeten gepresenteerd worden als prototype
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

Een 9-2 zoals hier "gepresenteerd is" hoeft ons ook niet direct aan te spreken.
Als hier een grote nieuwe kopersgroep op af komt zal SAAB daardoor misschien de middelen bekomen om een nieuwe
9-3 3drs, 9-4 of 9-5 te gaan ontwikkelen.
Iets anders en nieuws voor een andere en nieuwe kopersgroep, mijn zegen heeft het idee....
Als hier een grote nieuwe kopersgroep op af komt zal SAAB daardoor misschien de middelen bekomen om een nieuwe
9-3 3drs, 9-4 of 9-5 te gaan ontwikkelen.
Iets anders en nieuws voor een andere en nieuwe kopersgroep, mijn zegen heeft het idee....
-
Leonardo da Vinci
davidjoost schreef:ik wil nog even benadrukken dat het idee van een kleine Saab op basis van de Opel Astra niet de mijne is..... dat waren namelijk geruchten die gingen over nieuwe modellen waar Saab mogelijk mee zou komen...
ik heb dus slechts invulling gegeven aan dat idee
hoe zou zo'n nieuw klein model van Saab er volgens jullie dán uit moeten komen te zien? welke bestaande modellen (uit de lang Saab-geschiedenis) kunnen als inspiratie dienen? welke kenmerken moet je er zeker in terug zien?
ik ben benieuwd naar jullie reacties, wie weet dat ik er wat mee kan!
leuk in ieder geval dat iedereen een uitgesproken mening heeft, en dat die zo verdeeld zijn :P
davidjoost
- . # 1 = de voorruit
in plaats van plat dient de voorruit bol te zijn in verhouding met de aerodynamische zijramen en het platte dak.
- . # 2 = de vormgeving van de auto is te simpel in perspectief gebracht. De klassieke 99 of 900 kun je op de horizon visueel gelijk stellen. Op die lijn worden de verhoudingen afgewogen.
Het lijkt dus een beetje alsof de auto naar voren vervormt met een voorkant die te hoog wordt afgesneden.
Enige nostalgisch element van de vormgeving is de zijramen, die naar mijn gevoel ook wel iets te small uitkomen,.. welke te vebreden zou zijn door de lijn vanaf de motorkap (in verhouding met de grond) nauwer perspectief te geven.
-
Vorticity
- Geregistreerd lid
Heel leuk allemaal, maar volgens mij heb jij het verschil ook niet helemaal door aan je reactie te lezen...marq101 schreef:Tussen lomp en direct en eerlijk zit een hele wereld van adjectieven die je kan gebruiken zonder de waarheid geweld aan te doenmezzahiri schreef:Ik wil niemand kwetsen, maar ik ben liever direct en eerlijk.
En ja, ik heb em vergroot gezien, maar vind het nog steeds niets, helaas...
mvg
-
Non-Turbo
- Geregistreerd lid
Davidjoost,
Complimenten, bijzonder knap gemaakt. Persoonlijk vind ik de auto weinig spannend en ik denk dat je daarmee (helaas) een heel reeel beeld schetst van wat we in de toekomst van Saab mogen verwachten. Kleine troost wellicht: mijn vriendin (VW Golf) zal het ongetwijfeld een fraaie auto vinden...
Complimenten, bijzonder knap gemaakt. Persoonlijk vind ik de auto weinig spannend en ik denk dat je daarmee (helaas) een heel reeel beeld schetst van wat we in de toekomst van Saab mogen verwachten. Kleine troost wellicht: mijn vriendin (VW Golf) zal het ongetwijfeld een fraaie auto vinden...