GM bankruptcy not 'far-fetched'
-
Hanm
- Lid van verdienste
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Re
Als SAAB nou eens kwam met een auto van het formaat golf, daar is in deze tijd meer animo voor (kleiner veilig en zuinig model) dan voor een ge-facelifte 9-5 volgens mij. Zo zet je SAAB in een gangbaardere klasse neer,De grote modellen zijn voor de gewone man te duur om nieuw te kopen.De kleinere modellen lopen nog zoals de Peugeot 307,golf en de kleinere japanse modellen.Je zou een middenklasser neer moeten zetten die veilig en zuinig is tegen een concurrerende prijs.Hoe je het ook wend of keert veilig zuinig en klein(er) is in . Als SAAB een kleintje (formaat golf ) in het programma zou hebben, en hij zou op de SAAB-manier veilig zijn zou ik voor een kleinere kiezen, en wie niet ? Wie ben ik , maar ik denk dat daar beter mee gescoord zou zijn dan met de "nw " 9-5. Eerst scoren, dan liften.
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Re: Re
Wees gerust als SAAB mag blijven zal die er wel komen.edwardkommeren schreef:Als SAAB nou eens kwam met een auto van het formaat golf
Na de Sporthatch, Cabrio diesel en dikke SUV krijgen we nog wel SAAB's in alle kleuren en geuren: Cross-over, Exclusieve sportwagen, Kleine middenklasser, enz
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Re
Ja, dat weet ik ook, als we het nog mee mogen maken. Maar in een slechte tijd moet je een goed betaalbaar product (liefst revolutionair) neer zetten in een segment waar wat te verdienen is . Je moet in deze tijd geld verdienen door verkoop van grote aantallen in een segment waarin dat kan. Die grote aantallen die je moet verkopen om wat te verdienen,die verkoop je niet in het 9-5 segment (luxe,grote middenklasse )
-
panhead
- Geregistreerd lid
Een SAAB is juist niet bedoeld voor de gewone man, die wordt al door andere merken bediend.edwardkommeren schreef:Als SAAB nou eens kwam met een auto van het formaat golf, daar is in deze tijd meer animo voor (kleiner veilig en zuinig model) dan voor een ge-facelifte 9-5 volgens mij. Zo zet je SAAB in een gangbaardere klasse neer,De grote modellen zijn voor de gewone man te duur om nieuw te kopen.
-
verde900
- Donateur

Een compacte SAAB zal al snel > € 25.000,-- zijn.... welke gewone man kan (wil) dat betalen?panhead schreef:Een SAAB is juist niet bedoeld voor de gewone man, die wordt al door andere merken bediend.edwardkommeren schreef:Als SAAB nou eens kwam met een auto van het formaat golf, daar is in deze tijd meer animo voor (kleiner veilig en zuinig model) dan voor een ge-facelifte 9-5 volgens mij. Zo zet je SAAB in een gangbaardere klasse neer,De grote modellen zijn voor de gewone man te duur om nieuw te kopen.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
re
Ik zou het ook minder vinden als de gewone man ook SAAB zou gaan rijden, maar SAAB kan alleen blijven bestaan als ze meer auto's gaan verkopen maar wie moeten die auto's dan kopen?. Het lijkt mij niet dat wij SAABrijders SAAB moeten redden door er nog een auto bij te kopen.Dus moet SAAB de markt gaan vergroten door rijders van andere merken "over te halen" SAAB te gaan rijden.Dat doe je door met een voor iedereen aantrekkelijk model te komen.T'is niet anders maar het zij zo.En als de gewone man een SAAB van>25000 euri te duur vindt dan weet ik wel hoe het gaat , dan is het einde SAAB.Want zo kan je je markt aandeel dan niet vergroten en verkoop je niet meer auto's (1v.d. voorwaarde's om te kunnen blijven bestaan) Lijkt me stug dat SAAB met de nu bestaande modellenreeks zich weet te redden, toch relatief dure en grote modellen.T'zou mooi zijn ! Hoop wel dat SAAB zijn imago blijft behouden als ze het redden.
-
panhead
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

Dan hebben we het toch niet over de 1 serie mag ik hopen? wat een stuk rampspoed, vanaf € 25.400,-- en dan heb je net niks.panhead schreef:Waarom doet een merk als BMW het zo goed? Niet vanwege de prijs, maar vanwege kwaliteit en identiteit, en daar moet SAAB het ook van hebben.
Welke gewone man koopt er nu een auto van zo'n € 25.000,--? het zijn vaak de trendgevoelige leaserijders en die gaan SAAB niet redden...
-
Hanm
- Lid van verdienste
Helemaal waar, maar er zit wel een addertje onder het gras. De eigenlijke reden dat zij het zo goed doen is het feit dat jij, en met jou vele anderen, zeggen dat zij het hebben van de kwaliteit en identiteit. Anders gezegd ze moeten het hebben van imago.panhead schreef:Waarom doet een merk als BMW het zo goed? Niet vanwege de prijs, maar vanwege kwaliteit en identiteit
Natuurlijk liggen werkelijke kwaliteit en identiteit aan dit imago ten grondslag maar dit komt wel een onoverkomelijk factor bij, en dat is tijd! Als, om zomaar een willekeurig voorbeeld te noemen, Renault vanaf morgen kwalitatief de beste auto's ter wereld gaat produceren, no way dat ze dat binnen enkele jaren significante grote winsten gaat brengen, daar is lange adem voor nodig, en dat is nou net een schaars goed in deze tijden. Misschien terecht, maar wel jammer....[/u]
-
RoccoH
- Donateur (5x)

en iedereen denkt dat volkswagens zo super betrouwbaar zijn. ik stond wel raar te kijken toen een gloednieuwe T5 al na 20.000 km nieuwe koppelingsplaten nodig had, een -oud-collega bijna twee maanden lang zijn gloednieuwe vw kwijt was opdat er ook iets mis was met de koppeling wat niet 1-2-3 kon opgelost worden... en zullen we het maar niet over de indalende electrische ramen hebben van de golf IV, de 2.0 l. TDI Touran met een vlammende koppeling.... maar het blijven betrouwbare auto's!! 
-
verde900
- Donateur

Als je als GM nu eens € 1.000.000,-- mag gaan investeren in nieuwe producten, ga je dan voor Opel of Chevrolet met wereldwijd 2.000.000 klanten en afzet voor delen en onderhoud of in SAAB met slechts 100.000 mogelijkheden....GRIFFIN schreef:Het einde van GM (is zo goed als onmogelijk) niet nee, maar dat van SAAB...Hanm schreef: Wordt hier nu werkelijk gedacht dat een GM faillissement het einde van GM zal betekenen?
Of is de toekomst van SAAB zo verzekerd nu GM in slechte papieren zit
-
boxeruitzoetermeer
- Geregistreerd lid
Saab
Misschien is de onderzijde van het segment geen verkeerd terrein om te inevsteren. Verschillende merken hebben dat eerder gedaan. Volkswagen met een retro kever, Citroen met een opvolger voor de eend, Fiat die een retro van de 500 gaat maken.
Misschien een idee voor Saab: een retro van de 95/96 van weleer ??
Misschien een idee voor Saab: een retro van de 95/96 van weleer ??