neemt volvo saab over?

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
tanisha
Geregistreerd lid

Re: neemt volvo saab over?

Bericht door tanisha » vr 22 apr, 2011 19:39

O das wel mooi dan kan de 900ng zo weer in productie :lol:

Julius C.
Geregistreerd lid

Bericht door Julius C. » za 23 apr, 2011 8:37

willeme 1 schreef:de chinese ncap deelt wel meer punten uit
:-P+ da's nie eerlijk nie Willem...ze testen daar met dummies die geluid geven bij een botsing! :lol:

Anyway. In mijn quest om in auto's te rijden die met uitsterven worden bedreigd of al dood zijn, zoek ik nog een Rover 3500 "vanderplas" en een Jensen Interceptor!

everlast
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door everlast » za 23 apr, 2011 22:28

nelfrikandel schreef:
B235R schreef:**OPENEN VAN GM/SAAB/SPIJKER CRISIS TOPICS **GAARNE LEZEN**
door » vr 20 feb, 2009 22:23

wilt u geen nieuwe topic's openen omtrent dit nieuws, deze zullen per direct gesloten en verwijderd worden.

u kunt uw ei kwijt in de onderstaande "sticky" gemaakte topic's!!

Economische crisis en General Motors

Economische crisis en Saab

SAAB/SPYKER
ben je aan het soliciteren naar een baantje als moderator?

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » za 23 apr, 2011 23:07

Nee, is puur eigenbelang, ik kan en wil maareen topic bijhouden om tekeer te gaan teghen ongefundeerde geruchten en zwartkijkerij :wink:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 23 apr, 2011 23:23

dit heeft niks met zwart kijkerij te maken het zou gewoon top zijn als saab weer in wat serieuzere handen komt volvo is kandidaat bij uitstek

everlast
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door everlast » zo 24 apr, 2011 8:20

tanisha schreef:dit heeft niks met zwart kijkerij te maken het zou gewoon top zijn als saab weer in wat serieuzere handen komt volvo is kandidaat bij uitstek
ik denk ook dat volvo een betere partner is dan victor en zijn vrienden die het bedrijf nu al bijna laten ontsporen.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » zo 24 apr, 2011 9:23

Nou ontsporen is wat overdreven, het zit ze gewoon niet echt mee. Die EIB-lening daardoor hebben ze wel goedkoop geld voor o.a. technische ontwikkelingen mee kunnen regelen maar nu lopen ze wel aan de ambtelijke leiband van de Zweedse staat en de Brusselse bureaucraten.
Wat Saab nodig heeft is een kapitaalkrachtige automotiv financier die het mogelijk maakt de opgenomen tranches van die EIB-lening terug te betalen en zonodig verdere middelen te fourneren. Dat zal niet lukken zonder een partnership aan te gaan een sterke partij die voordeel heeft van het samenwerken met Saab.
Helaas schakelen de Chinezen niet zo snel, en dan is 90 dagen een heel korte termijn (zie elders).
Geely heeft er ook vrij lang over gedaan om Volvo over te nemen, dat is hun standaard onderhandelingstactiek. Europeanen en Amerikanen zijn wat dat betreft veel sneller maar soms wat onbedachtzaam.
Tja, het niet op tijd betalen van toeleveranciers dat komt wel vaker voor maar als die vervolgens gaan dwarsliggen en hun koepelverbanden inschakelen en een soort boycot organiseren, dan sta je met de rug tegen de muur.
Volvo/Geely als partner, dan liever BAIC die hebben al wat oude spullen van Saab opgekocht en hebben ook contacten met GM. Die hebben nog steeds meer in de melk te brokkelen dan je zo zou denken en willen hun resterende aandeel van 300 miljoen ook veilig stellen.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » zo 24 apr, 2011 9:47

dat zal wel maar iedereen voeld aan dat zolang er nog geld terug betaald moet worden dat niet gaat gebeuren

Julius C.
Geregistreerd lid

Bericht door Julius C. » zo 24 apr, 2011 9:54

everlast schreef:
tanisha schreef:dit heeft niks met zwart kijkerij te maken het zou gewoon top zijn als saab weer in wat serieuzere handen komt volvo is kandidaat bij uitstek
ik denk ook dat volvo een betere partner is dan victor en zijn vrienden die het bedrijf nu al bijna laten ontsporen.
Ome Vic's conto aan bedrijven:
Wijsmuller sleepvaart (was van zijn opa als ik mij goed herinner)...
Cruijf Sports...
Lost Boys ICT tijdens de grote internethype/bubble/whatever...
Spyker...
McGregor kleding...
Saab...

and the list goes on...

Ik ben geen beursanalist of guru, pretendeer ook geen verstand te hebben, maar naar wat ik heb begrepen allemaal overgenomen of verkocht en op het juiste moment werden de aandelen gedumpt en geld geharkt.
Ik heb uit zéér betrouwbare bron (heb jaren in Spykerstad aka Zeewolde gewoond en ken er een boel mensen) dat niet leveren van goederen door leveranciers eerder regel dan uitzondering was bij Spyker...

Ik geloof (en hoop) niet dat Saab zachtjes afsterft; ik zie eerder de Feniks onder een andere grote vlag herrijzen, zou b.v. zo maar Fiat kunnen worden in hun eeuwige hang om naar ere lid van de big five te kunnen groeien.
Of BAIC, Geely, Tatra...
we kunnen alleen maar afwachten en hopen dat de stekker er niet uit gaat voordat e.e.a. rond is!

Just my 2 cents...
No harm was done to Saabs, during the filming of this movie :mrgreen:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » zo 24 apr, 2011 10:11

willeme 1 schreef:en of de chinezen/geely/volvo nou zitten te wachten op nog een dure fabriek in zweden met onbetaalbare werknemers

lijkt me niet
heb je wel eens gezien hoeveel nieuwe volvo's er nu rijden ik zeg dat doen ze goed en die fabriek is ook nog in zweden
ik wil daarmee niet zeggen dat je ongelijk hebt maar volvo doet het nu best goed

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 24 apr, 2011 10:39

McGregor was al bankroet, is door VM weer op de rails gezet en daarna verkocht. Is een sucesvol bedrijf. Gaastra zit er ook in.

Julius C.
Geregistreerd lid

Bericht door Julius C. » zo 24 apr, 2011 13:10

Dus??? Inklimmen als het fout gaat; beetje spelen en bouwen; aandelen afstoten, centjes pakken; doorstoten... :!:

Is leuk voor zijn portemonnee hoor, maar zulke acties redden een automerk niet!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 24 apr, 2011 13:34

het heeft McGregor blijkbaar wel gered, en dat was niet een actie van 1 jaar erin en er vlot weer uit, maar een meerjaren operatie. En dat is en zal Saab ook zijn. De illusie dat VM tot aan zijn dood eigenaar zal zijn is natuurlijk een totaal fantoom.

Misschien dat Hannes en Sander dit forum beter het tranendal der Saab kunnen noemen, want de luidruchtige meerderheid (itt de stilzwijgende) lijkt te zitten in de fase van het laatste glas bier voor sluitingstijd van de bar, en is aan het mokken over het verleden. Daar is nog nooit een cafe langer mee open gebleven.

Julius C.
Geregistreerd lid

Bericht door Julius C. » zo 24 apr, 2011 14:03

Jelger weet je wat, ik denk dat je best gelijk hebt.
Geef me anders wel de credit om ook zijn successen te vermelden ;) ik hoop gewoon dat Saab zal blijven bestaan, maar ik zie totaal geen heil in de huidige gang van zaken.

Als zijn leiderschap en hoe het er toe ging bij de firma S. in Z. een indicatie is voor Saab, verbaasd mij dergelijke acties als een totale fabricatie stilleggen in het geheel niet.
Zodra het lukt wil ik dolgraag een pré jaren 90 Saab aanschaffen die ik nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang wil vertroetelen in de garage en regelmatig wil besturen.

Wordt een stijlvol en vooral eeuwig laatste biertje! :twisted:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » zo 24 apr, 2011 14:31

Dat is toch logisch, die fabriek is puur een montage lijn, zijn er een paar belangrijke onderdelen niet, dan zet je de lijn gewoon stop. Doen andere fabrikanten ook. Die Saab's worden toch veel minder verkocht dan gedacht, dus dat maakt niet niet echt wat uit. Op topcapaciteit van die multifunctionele productielijnen heb je een eventuele lacune ook zo ingehaald. Vrijwel geen enkel onderdeel wordt op voorraad gehouden bijna allemaal just-in-time werk met spullen die externe fabrikanten leveren.

Plaats reactie