En ruitenwisser stengel van de 9-5 NG (insignia), wrs ook knipperlicht stengel.Style&Co schreef: ↑ma 01 mei, 2023 11:57... en dan kiezen ze er toch voor om de raamschakelaars van de 9-3 sportsedan te gebruiken (zie links bij de deurgreep) en het handrem knopje van de NG 9-5/9-4X (op het middenconsole)
Emily GT EV
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Re: NEVS EV (Saab)
-
Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
Is toch niks mis mee?Style&Co schreef: ↑ma 01 mei, 2023 11:57bouwen ze in recordtijd deze autos van scratch/schets naar rijdbare prototypes met alles nieuw ontworpen en gefabriceerd en dan kiezen ze er toch voor om de raamschakelaars van de 9-3 sportsedan te gebruiken (zie links bij de deurgreep) en het handrem knopje van de NG 9-5/9-4X (op het middenconsole)
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

nee is helemaal niks mis mee. Vond het alleen frappant. Maar als iets goed is dan hoeft het niet persé opnieuw bedacht/gemaakt te worden
Zo is de lichtschakelaar ook 25 jaar lang hetzelfde onderdeel geweest... van de eerste c900 t/m de laatste OG 9-3. Ik kan weinig andere onderdelen bedenken die zo lang hetzelfde zijn gebleven... wellicht tankdop en pedaalrubbers
Zo is de lichtschakelaar ook 25 jaar lang hetzelfde onderdeel geweest... van de eerste c900 t/m de laatste OG 9-3. Ik kan weinig andere onderdelen bedenken die zo lang hetzelfde zijn gebleven... wellicht tankdop en pedaalrubbers
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ik heb ik mijn 2009 Vito hetzelfde cc pookje zitten als in de S klasse van 1980 
-
gj900
- Donateur (9x)

Dure grap deze ontwikkeling als er geen koper gevonden wordt.... Het ontwerp is onderscheidend genoeg om succesvol te zijn.
-
holtwark
- Geregistreerd lid
Video EMILY design team ; https://www.youtube.com/watch?v=TmVA96Sb1pU
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Als ze op die lelijke grote iPad daar in het midden een dashboard met knopjes kunnen emuleren zodat je niet door allerlei achterlijke menu's heen moet om iets te wijzigen kan het misschien nog wat worden voor de bestuurder. En anders moeten ze er maar een echt dashboard met knopjes van maken.
Alex
Alex
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Volgens mij hebben mijn 95V4 en de 9-5 hetzelfde oliefilter.Style&Co schreef: ↑ma 01 mei, 2023 15:06nee is helemaal niks mis mee. Vond het alleen frappant. Maar als iets goed is dan hoeft het niet persé opnieuw bedacht/gemaakt te worden
-
ssuunneemm
- Geregistreerd lid
Nevs is now swedish.
www.carup.se/saabs-fabrik-sald-till-sve ... a-nytt-liv
www.carup.se/saabs-fabrik-sald-till-sve ... a-nytt-liv
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
misschien heeft Koenigsegg interesse? als soort van 'volumemodel' van zijn merk. te produceren in Trollhättan, naast het spul van Polestar.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Dat leek mij inderdaad ook al de beste oplossing.Jungleman schreef:misschien heeft Koenigsegg interesse? als soort van 'volumemodel' van zijn merk. te produceren in Trollhättan, naast het spul van Polestar.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Tja, die knopjes... Als je in een Chevrolet van pak-m-beet 2010 stapt, zie je dezelfde knopjes... Meer een GM-dingetje van een Saab-dingetje, ben ik bang. Maar ik vind het wel leuk dat ze die dingen erin gestopt hebben.
Ik ben wel benieuwd of er een koper voor de hele boedel (en het resultaat to dusver) is. Of dat het een soort LightYear one-off wordt.
Met een beetje fantasie zie je een ontwikkeling van zo'n 80 - 100 jaar geleden terugkeren. De ontwikkeling van de automobiel als nieuw vervoersmiddel vanaf 1900 - ±1930. Kleine, vaak innovatieve bedrijfjes, staken de kop op en een handjevol had succes en overleefde.
Ik ben wel benieuwd of er een koper voor de hele boedel (en het resultaat to dusver) is. Of dat het een soort LightYear one-off wordt.
Met een beetje fantasie zie je een ontwikkeling van zo'n 80 - 100 jaar geleden terugkeren. De ontwikkeling van de automobiel als nieuw vervoersmiddel vanaf 1900 - ±1930. Kleine, vaak innovatieve bedrijfjes, staken de kop op en een handjevol had succes en overleefde.
-
gudmundje
- Donateur

Heb intussen de filmpjes bekeken. Wat me verbaasde is dat Simon Padian hier mee aan werkte en de aanwezigheid van Van Koenigsegg.
Het blijft vreemd dat ze dit op zo een korte tijd voor elkaar kregen waar er de jaren voordien bitter weinig gebeurde.
Het blijft vreemd dat ze dit op zo een korte tijd voor elkaar kregen waar er de jaren voordien bitter weinig gebeurde.