Nou?edwardkommeren schreef:
Wie had dat gedacht eind jaren '90 toen GM de tent helemaal over nam.
Saab 9-1 & 9-X BioHybrid
-
Reub
- Geregistreerd lid
-
moodystarfish
- Geregistreerd lid
-
Reub
- Geregistreerd lid
-
De Flok
- Geregistreerd lid
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Die lichtblokken achteraan gaan ook sneuvelen. Ik zie niet hoe ze die door de reglementering in de USA gaan krijgen. Maseratie heeft z'n coupé ook moeten aanpassen om die redenen. Gevolg: wég, mooie LED-lijnen op de kofferbak.Reub schreef:Die spiegelvervangende cameraatjes gaan wel sneuvelen op de ETG ben ik bang.
-
nics
- Geregistreerd lid
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Oke, het is de Telegraaf, maar die meldt wel wat interessants:
Nu maar zien wat ervan terecht komt.
Oftewel, een 3-deurs, een 5-deurs, een coupé, een station én een cabrio. Het kan niet op lijkt wel.Op de autoshow in New York laat Saab-topman Ake Svensson weten dat er nog geen beslissing is genomen over de definitieve vorm van de 9-X, waarvoor de naam 9-1 het meest logisch lijkt. “De traditionele Saab-rijder prefeert een vijfdeursvariant, maar een driedeurs zal een nieuwe, jongere, doelgroep aanspreken,” aldus Svensson. Insiders laten weten dat beide carrosserievarianten gepland staan en dat er op basis van hetzelfde concept ook nog een coupé, stationwagon en cabrio volgen. Voordat de hele familie compleet is, leven we al ver in het volgende decennium.
Nu maar zien wat ervan terecht komt.
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Ook Top Gear is positief over de Saabs die gaan komen. Ik citeer(uit aprilnummer 2008):
Top Gear schreef:
Saab doet weer mee
Saab is lekker bezig de laatste tijd. Van de nieuwe 9-3 XWD werden we al heel erg blij en datzelfde kunnen we zeggen van de 9-X Biohybrid die in Geneve gepresenteerd werd. We schuiven het bio-gedoe even lachend terzijde - da's allemaal heel eco en verantwoord en bloemetjes-bijtjes hoor, maar kijk nou eens even naar die auto. Dat is dus gewoon één op één de 9-1 die eraan zit te komen. In 2010 pas, maar toch. Denk daar nou eens even een lekker dikke turbomotor in en je hebt een auto waarin wij de komende jaren bijzonder graag gezien worden.
Welkom terug, Saab!