Correctie, Verde900 gelooft er niet in dat hij dat aan het doen is...!Dat je met dat kleine beetje diesel de atmosfeer behoorlijk meer aan het verzieken bent maakt je niet uit?
Nog wat leesvoer uit de AutoVisie:

davidjoost

Dat ben ik op zich met je eens, zou zelf bij die kilometers ook lekker voor de benzinevariant gaan, de alternatieve brandstoffen zijn hier geneuzel in de marge.josephine schreef:Wanneer ik dit rijtje bekijk verbaas ik me erover dat iemand voor 46 euri per maand in een diesel wil rondrijden. Zeker wanneer je weet dat diesels over het algemeen toch een paar duizend euro duurder zijn en je door de bijtelling waarschijnlijk je initiele voordeel alweer duidelijk ziet slinken tot misschien een tientje per maandverde900 schreef: SAAB 9-3 1.8t Lineair handbak versus 1.9 Tid handbak
48 mnd 35000km/jr op gas kost incl. brandstof € 1.295,-- ex
48 mnd 35000km/jr op benzine kost incl. brandstof € 1.366,-- ex
48 mnd 35000km/jr op diesel kost incl. brandstof € 1.320,-- ex
Allen als full operational lease incl. brandstof ex btw.!
Precies, en LPG is daar een "afvalproduct (lees: bijproduct)" van, en zal dus gelijke tred houden met de dieselontwikkelingen. Het één is verbonden met het ander, dus zowel de diesel- als LPG-rijders blijven voordeel houden van efficientere verbrandingsmethodes. En omdat ik géén leasebak rij is LPG toch de voordeligste optie....jonatas 900s schreef:Kortom ik denk dat in de toekomst de diesel een groter aandeel zal krijgen, gewoon door het hogere rendement uit het o zo kostbare goedje dat olie heet..
Als je goed hebt gelezen in het stuk uit de AutoVisie van de vorige pagina zie je ook waarvan dit ten koste gaat. Fijnere roetdeeltjes die dieper in de longen doordringen en niet worden gefilterd door de befaamde roetfilters.Er is in potentie meer energie uit een liter diesel te halen, als uit een liter LPG (en ook benzine).

Ik kan het stuk uit Autovisie niet echt lezen, maar zag van jonatas900S het volgende citaat:davidjoost schreef:@ Verde900: wat is je reactie op het stuk uit de AutoVisie en mijn antwoord op je vraag naar specifieke cijfers, in de mijn post bovenaan deze pagina?
Ik heb ook nergens beweert dat mijn auto milieu-vriendelijk is. Verde900 die blijkbaar de luxe heeft om 6 verschillende XC90's te kunnen kopen, rijden en na korte tijd weer weg doen en die nu blijkbaar een nieuwe S80 D5 'nodig' heeft, die ontkent gewoon dat zijn auto zeer milieubelastend is. Ik probeer slechts het tegendeel aan te tonen. Het stuk uit de AutoVisie heb ik helaas niet in groter formaat op deze computer, maar ik kan het in de huidige grootte prima lezen. Pak een vergrootglas zou ik zeggen en verbaas je over waar die zgn. 'verbeterde' dieseltechnologie van ten koste gaat! En tegen welke prijs....Laat ik het zo zeggen, ik rij liever achter een moderne diesel met roetfilter, als achter een 9000 turbo zonder kat.(wat overigens ook geldt voor mijn eigen 99)