Autoweek: 9-4x in januari

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
Cornelius
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door Cornelius » di 10 feb, 2009 19:56

Die grote rode ronde knop in de gele cirkel naast het stuur is hoogstwaarschijnlijk een hoofdschakelaar
Is een standaard paddestoel-schakelaar voor 'noodstop'. Er staat volgens mij ook bij 'emergency stop'

Ongeveer zoiets dus:
Afbeelding

bob_z
Geregistreerd lid

Bericht door bob_z » di 10 feb, 2009 20:08

Tjonge-jonge scherp hoor allemaal wie zou nou denken dat Saab het contactslot tussen de voorstoelen zou gaan plaatsen :roll: :roll: :roll:

Hoedanook op pagina 14 staat een heeeele grote foto van het interieur en daar zie ik ook de start/stop knop (wat trouwens wel een eigenaardige positie is(wel weer des Saabs besef ik nu)) maar nergens een contact-slot. Het zou key-less drive kunnen betekennen....

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 10 feb, 2009 20:23

de geoefende kijker ziet dat er een knop zit aan linkerachterzijde van de pook. Alle knoppen zijn hetzelfde (althans zelfde plekken etc) als in concept.
Ik ga uit van een electronische starting.

Afbeelding
Afbeelding

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » di 10 feb, 2009 20:38

Is toch een pracht van een stoer ogend dashboard!!!

Als ik de spy-photos goed bekijk, dan ziet de 9-4 er echt wel uit als een Saab zou moeten. Combinatie van ingetogen stoer en stijlvol. Ik wil er wel in zitten in de toekomst hoor. :)

WMB
Geregistreerd lid

Bericht door WMB » di 10 feb, 2009 20:41

Niet alle knoppen zijn helemaal hetzelfde: op de onderste foto zitten naast het ventilatierooster boven het display een drietal extra knoppen. (voor de geoefende kijker met tijd teveel...)

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » di 10 feb, 2009 21:17

heeft iemand nog gelet op de vorm waar de knoppen om heen gevormd zijn?

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » di 10 feb, 2009 23:28

Nou de vorm waarin de knoppen van de airco inzitten, doen me denken aan deze vorm :D

Afbeelding

Dus toch een beetje futoristisch :)

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 11 feb, 2009 12:25

belachelijk
jelger schreef:heh naccie, je zit in het verkeerde topic ;-)

http://saabforum.nl/viewtopic.php?t=52493&start=45

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 11 feb, 2009 12:28

heh naccie, je zit in het verkeerde topic ;-)

http://saabforum.nl/viewtopic.php?t=52493&start=45

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » wo 11 feb, 2009 14:16

De Chilenen waren er erg blij mee, die voorproefjes van de 9-4X... zo blij dat ze het al op de site zetten, wat niet mocht.

Afbeelding

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » do 12 feb, 2009 19:04

Of zou't weer geen correcte preview zijn?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 12 feb, 2009 19:08

Die rode is een bewerkte persfoto van het concept model, komt uit de persmap van destijds.

Lijkt me eerder dat de site beheerder van Saab Chili afgelopen september, toen dit speelde, een foutje heeft gemaakt tijdens voorbereidingen op, of gewoonweg heeft zitten testen met wat realistish overkomende testdata, in (per abuis, of juist niet) in de 'live' omgeving.

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » za 14 feb, 2009 15:00

ff iets ander ... weet iemand wat de motorische plannen zijn voor de 9-4X, ik herinner mij bij de intro dat er sprake was van een hybride-biopower ?? Dat lijkt me wel wat ... sowieso lijkt me dit een waardige opvolger van mijn Aero .. de vierwiel aandrijving en hogere zit lijkt mij erg prettig.

Plaats reactie