"Saab verdwijnt in prullenbak"

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Jacco K.
Geregistreerd lid

Bericht door Jacco K. » wo 18 jan, 2006 22:21

Ik vraag mij wel eens af, zou Saab niet meer naamsbekendheid moeten hebben aan het publiek?
Er zijn nu toch 3 relatief nieuwe auto's op de markt gekomen maar ik zie in tegenstelling tot andere vergelijkbare merken weinig of geen reclame voor Saab.

Bovendien is het geen slecht merk en kan zich prima of zelfs nog beter meten met die andere merken.
Op de manier zoals het nu gaat krijg je dus geen enkele rijder uit zijn of haar Audi, Volvo of Mercedes.

Wat is jullie visie hierop?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 18 jan, 2006 22:29

Jacco K. schreef:Ik vraag mij wel eens af, zou Saab niet meer naamsbekendheid moeten hebben aan het publiek?
Er zijn nu toch 3 relatief nieuwe auto's op de markt gekomen maar ik zie in tegenstelling tot andere vergelijkbare merken weinig of geen reclame voor Saab.
Bovendien is het geen slecht merk en kan zich prima of zelfs nog beter meten met die andere merken.
Op de manier zoals het nu gaat krijg je dus geen enkele rijder uit zijn of haar Audi, Volvo of Mercedes.
Wat is jullie visie hierop?
Het lijkt mij een regelrecht verwijt aan de importeur en haar reclameburo...

Hanm
Lid van verdienste

Re: Wat een gevoeligheid allemaal, wees eens eerlijk

Bericht door Hanm » wo 18 jan, 2006 22:37

xsork schreef:De merkbeleving (bah wat een woord) is allemaal gebaseerd op het oude spul. Niet het recente.
Is dat niet altijd het geval?

xsork schreef:Wie krijgt er nog echt warme gevoelens bij de 'nieuwe' modellen van Saab.
Als ik een rondje met een SportSedan stuur, krijg ik daar toch wel heeeel warme gevoelens van :oops:
xsork schreef:Dat je een 9-5 nog moet refreshen ipv een nieuw model.
Er zijn ook merken die bij een nieuw model minder wijzigen dan dat Saab met de 9-5 "facelift" heeft gedaan!
xsork schreef:En dan nog alleen als prijsvechter.
Saab in NL een prijsvechter??? dat moet je me uitleggen.
xsork schreef:Met de sportestate hebben ze vrijwel NIEMAND uit z'n a4 of bmw weten te praten. Betrouwbare bron trouwens.
Ik heb toch best een substantieel aandeel SportEstate transacties met een BMW of Audi onder de streep voorbij zien komen....
xsork schreef:Ben/blijf aanhanger van de classic Saab, het moderne spul is helaas niet zo modern, geavanceerd als een gemiddeld koreaans merk.
Ik vind het vervelend te moeten zeggen, maar nu val je wat mij betreft echt door de mand. Als je dit stelt, weet je het met alle respect echt niet waarover je het hebt.
xsork schreef:Heb helaas niet genoeg geld voor de exercitie: de mallen van de classic 900 uit het stof, opnieuw produceren, aanpassen en verkopen maar. Wereldwijd zo je er zomaar 100.000 van verkopen.
Nu ineens wel? Ik geloof er geen barst van. En als het al waar is, dan ben ik nog benieuwd hoe je dat dan op een winstgevende manier wilt doen?

Plaats reactie