The Saab 9-3 that was going to save Saab Automobile, foto,s!
-
nako
- Geregistreerd lid
Re: The Saab 9-3 that was going to save Saab Automobile, fot
Hmmmm, moest eerst ook aan de 9-5NG wennen. Was zeker geen liefde op het eerste gezicht.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

ach, m'n 95 is ook niet moeders mooiste
beter een lelijke dan helemaal geen Saab.
ik ben geen pre-productie-kenner, maar volgens mij is het getoonde type toch zo'n geval-waar-nog-wat-aan-bij-geschaafd-wordt-na-commentaar.
Had nog best wat kunnen worden en wie weet worden er momenteel wat puntjes op de i gezet.
groet
Marius
beter een lelijke dan helemaal geen Saab.
ik ben geen pre-productie-kenner, maar volgens mij is het getoonde type toch zo'n geval-waar-nog-wat-aan-bij-geschaafd-wordt-na-commentaar.
Had nog best wat kunnen worden en wie weet worden er momenteel wat puntjes op de i gezet.
groet
Marius
-
Robert Toet
- Geregistreerd lid
De voorkant is best goed maar in mijn ogen gaat het mis aan de achterkant. Dat zijraampje dat dan net een tikje omhoog moet om aan te sluiten vind ik al helemaal niks. Het is in mijn ogen ook een samenraapsel en ben ook blij dat dit niet is uitgebracht. En ik snap gewoon niet dat het zo moeilijk is iets met strakke lijnen neer te zetten. Al die oude ontwerpen van een tijdje terug waren dat wel. Zo'n 9-x was al veel strakker en in mijn ogen veel meer Saab. Soort van Apple design. Dat past het merk wel.
-
Alexander
- Geregistreerd lid
Het is niet echt mijn ding....... Gezien de fase waarin dit zou zijn ontworpen (Muller drukdoende met Chinese geldschieters) kan ik het ontwerp wel plaatsen. Zou best bij Chinezen in de smaak kunnen vallen en dat in combinatie met kapitaal en een grote markt vol met kopers heeft invloed op de keuzes.
Voor mij mist de eenvoud van het gemiddelde Saab ontwerp en de balans tussen de diverse onderdelen van het ontwerp. Waar ik stilletjes van een afstandje graag kijk naar mijn 99 of andere Saabs denk ik dat ik hier niet voor stil blijf staan.
Alexander
Voor mij mist de eenvoud van het gemiddelde Saab ontwerp en de balans tussen de diverse onderdelen van het ontwerp. Waar ik stilletjes van een afstandje graag kijk naar mijn 99 of andere Saabs denk ik dat ik hier niet voor stil blijf staan.
Alexander
-
rutgerreinier
- Donateur

kontje heeft veel weg van een cls:

maar dan kleiner, zoals de CLA:

ik vind het wel een mooi ontwerp

maar dan kleiner, zoals de CLA:

ik vind het wel een mooi ontwerp
-
ivanzon
- Geregistreerd lid
Lijkt voor een hatch erg weinig ruimte te hebben aan de achterkant
Die neus is een twijfelgeval, maar je ontkomt niet aan wetgeving op dat gebied. Of je moet een extreem dure oplossing gebruiken zoals Volvo, die de time to market zou vertragen.
Uit het artikel blijkt trouwens dat dit NIET de laatste versie is van het ontwerp
Die neus is een twijfelgeval, maar je ontkomt niet aan wetgeving op dat gebied. Of je moet een extreem dure oplossing gebruiken zoals Volvo, die de time to market zou vertragen.
Uit het artikel blijkt trouwens dat dit NIET de laatste versie is van het ontwerp
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Er is een uitgebreidere fotoserie verschenen in de zweedsze auto motor & sport, ik pluk deze net van facebook. Hoop dat deze reportage ook zijn weg naar hier vind. Ik vind het geen lelik ding...

Zie unieke en hoge resolutie beelden van de Saab 93 in Auto Motor & Sport Nr 6. Verkrijgbaar in de winkels nu.
-
noee
- Geregistreerd lid
Zijn er nog grotere foto's beschikbaar??
-
Edward9-5
- Geregistreerd lid
Ja, in de Zweedse Auto Motor & sport die nu in de winkels ligt.....
-
millerman
- Donateur (3x)

Ik vind hem vet!

-
edwardk
- Geregistreerd lid
K 'wee nog nie wak er van zeggen moet.
bepaalde verhoudingen zijn buiten proporties,
van de zijkant gezien lijkt mij de motorkap naar voren toe op te lopen ipv af te lopen.
Deuren ietwat te hoog, de ramen te laag.
achterzijde doet mij denken aan een Porche.
bepaalde verhoudingen zijn buiten proporties,
van de zijkant gezien lijkt mij de motorkap naar voren toe op te lopen ipv af te lopen.
Deuren ietwat te hoog, de ramen te laag.
achterzijde doet mij denken aan een Porche.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
als je op de eerste foto een stel BMW-nieren op de plek van de Saab-gille denkt, kan-ie zo door voor de opvolger van de huidige 3-serie.
ik weet niet of dat een compliment is.
ik weet niet of dat een compliment is.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Die 3 serie verkoopt wel goed, dus dat is n goed teken 
-
gfgf
- Donateur (2x)

Tja, die achterkant. 't Is net een sedan zonder kofferbak. Of een mislukte hatchback natuurlijk...