Saab wordt renault!!!! let maar op!!!
-
loen
- Geregistreerd lid
lijkt me niet echt slecht. Een velsatis is misschien wel lelijk, hij is in ieder geval origineler dan de vermomde vectra die de nieuwe 9-3 is...
misschien krijgen we dan ook eindelijk een deftige en bijdetijdse dieselmotor in plaats van die TID-opelbagger of italiaanse junk ? Die renault-dci van 175pk is trouwens een prachtding en een toonbeeld van betrouwbaarheid!
als ze de fransozen-electronica en interieurkwaliteit achterwege laten ben ik de eerste koper van een renausaab
misschien krijgen we dan ook eindelijk een deftige en bijdetijdse dieselmotor in plaats van die TID-opelbagger of italiaanse junk ? Die renault-dci van 175pk is trouwens een prachtding en een toonbeeld van betrouwbaarheid!
als ze de fransozen-electronica en interieurkwaliteit achterwege laten ben ik de eerste koper van een renausaab
-
Illu
- Geregistreerd lid
edwardkommeren schreef: ..... en ILLU het is born from jets instead of of
...
viewtopic.php?t=12267
Born of jets dus
-
Illu
- Geregistreerd lid
Renault heeft toch betrouwbare elektronica, en de afwerking van de interieurs is er ferm op vooruitgegaan. Juist het rijcomfort en de wegliggintrekt op niets (in vgl met een saab).loen schreef: als ze de fransozen-electronica en interieurkwaliteit achterwege laten ben ik de eerste koper van een renausaab
-
verde900
- Donateur

-
trollspeed
- Geregistreerd lid
RENAULT EN BETROUWBARE ELECTONICA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Illu schreef:Renault heeft toch betrouwbare elektronica, en de afwerking van de interieurs is er ferm op vooruitgegaan. Juist het rijcomfort en de wegliggintrekt op niets (in vgl met een saab).loen schreef: als ze de fransozen-electronica en interieurkwaliteit achterwege laten ben ik de eerste koper van een renausaab
NATUURLIJK (niet!!)
EJ
-
sb129h
- Donateur (2x)

Dan wordt m'n vierwielig wagenpark familie van elkaar, wat een feest
!
Ik moet wel zeggen dat ik met m'n Spartaans uitgevoerde Klieu minder ongein meemaak dan met m'n 90, maar laat ik het afkloppen. Clio doet het altijd, ook na 2 maanden stilstand, verbruikt geen olie, verbruikt geen water, benzineverbruik als ik braaf ben 1 op 17 of 18, in ieder geval een dikke 500 km op een tank. En het was tot voor kort de enige die in de hitte met een karretje met belading kon worden weggestuurd zonder thermisch in de war te schieten...
Is er iets mee, ik kan het niet ontkennen: je kan er amper bijkomen...
En ja de bedrading van een Renault wordt er gewoon "ingegooid" heb ik me laten vertellen door een verstokte Renault-rijder, met allerlei gevallen van doorschuren van de draadjes op de meest onmogelijke plekken tot gevolg. En dus vage storingen, of zelfs kortsluiting. En hoe meer electronica, hoe meer draadjes, en hoe groter die kans dus wordt. Maar in de toekomst wordt 't toch wireless, mensen!
En Renault heeft een jarenlange race- en rally-historie, met de autosport zijn ze veel actiever dan Saab met GM dat is. En ik spuug niet op een knappe oude R25 of Safrane, of een Clio 3 liter V6
. Ze durven tenminste ook een karakteristieke, afwijkende auto te maken, neem nou de Velsatis of de (iets te hoog gegrepen) Avantime. Of google eens op "Egeus".
Ik heb o.a. een abonnementje op het Franstalige blaadje "R&D, la route de l'innovation" van Renault, daar staan zoals de naam al zegt de innovatieve dingetjes in waar ze mee bezig zijn. Veiligheid is een groot item maar óók de milieu-aspecten (kijk maar eens op de volgende link ). Die Fransen zijn echt niet gek.
(En je bent wel even zoet voor je zo'n blaadje hebt doorgeworsteld, met al dat technisch Frans...
)
Van mijn part: doen! Met dat GM
wordt 't toch nooit niks meer!
Lian
Ik moet wel zeggen dat ik met m'n Spartaans uitgevoerde Klieu minder ongein meemaak dan met m'n 90, maar laat ik het afkloppen. Clio doet het altijd, ook na 2 maanden stilstand, verbruikt geen olie, verbruikt geen water, benzineverbruik als ik braaf ben 1 op 17 of 18, in ieder geval een dikke 500 km op een tank. En het was tot voor kort de enige die in de hitte met een karretje met belading kon worden weggestuurd zonder thermisch in de war te schieten...
Is er iets mee, ik kan het niet ontkennen: je kan er amper bijkomen...
En ja de bedrading van een Renault wordt er gewoon "ingegooid" heb ik me laten vertellen door een verstokte Renault-rijder, met allerlei gevallen van doorschuren van de draadjes op de meest onmogelijke plekken tot gevolg. En dus vage storingen, of zelfs kortsluiting. En hoe meer electronica, hoe meer draadjes, en hoe groter die kans dus wordt. Maar in de toekomst wordt 't toch wireless, mensen!
En Renault heeft een jarenlange race- en rally-historie, met de autosport zijn ze veel actiever dan Saab met GM dat is. En ik spuug niet op een knappe oude R25 of Safrane, of een Clio 3 liter V6
Ik heb o.a. een abonnementje op het Franstalige blaadje "R&D, la route de l'innovation" van Renault, daar staan zoals de naam al zegt de innovatieve dingetjes in waar ze mee bezig zijn. Veiligheid is een groot item maar óók de milieu-aspecten (kijk maar eens op de volgende link ). Die Fransen zijn echt niet gek.
(En je bent wel even zoet voor je zo'n blaadje hebt doorgeworsteld, met al dat technisch Frans...
Van mijn part: doen! Met dat GM
Lian
-
Illu
- Geregistreerd lid
is exact mijn menig, beter Renault dan opel, want die laatste innoveert van geen kanten.sb129h schreef:
Van mijn part: doen! Met dat GMwordt 't toch nooit niks meer!
Lian
nog een staaltje van Renault Design
http://www.renault-trucks.be/radiance_v ... ml?lang=fl
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
-
Illu
- Geregistreerd lid
ja idd, saab innoveerde vroeger veel, bvb turbo, actieve en passieve veiligheid, ...GRIFFIN schreef:Nee juist, voor innovaties moet juist SAAB in de GM groep zorgen.Illu schreef: beter Renault dan opel, want die laatste innoveert van geen kanten.
Al eens de innovaties bekeken van GM Europe door de jaren heen...
Maar Renault mag wat mij betreft zijn innovaties wel voor zich houden.
maar nu kan je weinig innovatie zien in een nieuwe saab. ze lopen enorm achter op de concurrentie.
-
Illu
- Geregistreerd lid
Kan je eens zeggen waar je zo'n abonnement kan krijgen?sb129h schreef: Ik heb o.a. een abonnementje op het Franstalige blaadje "R&D, la route de l'innovation" van Renault, daar staan zoals de naam al zegt de innovatieve dingetjes in waar ze mee bezig zijn. Veiligheid is een groot item maar óók de milieu-aspecten (kijk maar eens op de volgende link ). Die Fransen zijn echt niet gek.
(En je bent wel even zoet voor je zo'n blaadje hebt doorgeworsteld, met al dat technisch Frans...)
Van mijn part: doen! Met dat GMwordt 't toch nooit niks meer!
Lian
-
tanisha
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Blij dat jij dat wel ziet dantanisha schreef:zie het zo maar kunnen die fransen en die jappanners ook eens kijken hoe een echte auto er uit ziet![]()
maar even zonder grappen en grollen die 9-2 mogen ze van mij wel naar nederland halen ik zie dus meer in een samen werking met subaru daar weten ze teminste wat kwalitijd is
Zonder dollen: de 9-2x (burp) is wel het meest slechte voorbeeld van een SAAB ever. Sterker: het is geen SAAB, net zo min als een 9-7x dat is. Lelijke hokken. Daarnaast, vind jij de kwaliteit van de huidige SAAB's zo twijfelachtig dan?
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
edwardk
- Geregistreerd lid