Schetsen nieuwe 9-5

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
jelger
Geregistreerd lid

Re: Schetsen nieuwe 9-5

Bericht door jelger » wo 08 sep, 2004 22:54

zo is t !

en wat is er mis met een kleine 900cc Saab? zijn we de 600cc 2 pitters al vergeten? da's wat je noemt 'echte' kennis... :roll:

deechtesaabliefhebberdiegewoonmeegaatmetdetijd.nl

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 08 sep, 2004 22:58

zo´n 3 cilinder 2takt is nog steeds mijn "droomsaab"

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » do 09 sep, 2004 13:06

Ok ok, jullie moeten het ook allemaal niet zo serieus nemen.... mag ik blijven bij de club-van-de-gewone-saab-liefhebbers? :wink: Ik zal Geert W. afbellen. Hij rijdt trouwens in een Audi TT.
Serieus - ik vind wel dat een naamplaatje te weinig is voor een auto om de naam 'Saab' te verdienen. En GM is tot alles in staat om de miljardenverliezen bij de divisies in Europa goed te maken.
Overigens waren de 2-takt motoren motoren van Saab, al lag een DKW motor ten grondslag aan de 2 cylinder in de 92.
Enne, er is een enorm groot verschil tussen het gebruiken van componenten van anderen aan de ene kant, en het restylen van een product van een ander merk aan de andere kant. Het eerste moet je doen en heeft Saab succesvol gedaan. Over het tweede is mijn mening dat het karakter van het eigenwijze merk steeds meer wordt aantast.
En last but not least: GM is tot op heden niet succesvol met Saab. Het is ze niet gelukt om Saab als zelfstandige autofabrikant te laten functioneren, zoals Ford dat wel kon met Volvo. Het gaat stomweg niet goed met Saab - en ik vind dat erg, erg jammer.
Moppersmurf

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 09 sep, 2004 17:56

:?

dat is waar. - tegelijkertijd kunnen we stellen dat Saab dat ook in had kunnen zien rond 1990. in de jaren 70 heeft men de gouden kans mede door zijn eigen eigenwijsheid en starheid laten lopen. (fusie met volvo)

Het is te hopen dat GM top beseft dat pemium middenklassers op dit moment 'hot' zijn in de VS en dat men daar wel iets meer moet doen dan rebadged auto's neerzetten.

Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat schaalvergroting voor Saab de remedie is.

Tegelijkertijd wil ik aangeven dat met name Lexus in de VS ronduit een succes is. Zij hebben een modellengamma dat deels 'eiegen' is en deels uit opgedofte Toyota's bestaat (GX, LX).

Vorticity
Geregistreerd lid

Bericht door Vorticity » do 09 sep, 2004 18:42

Nou het woord 'deels' kan je weglaten, die modellen rijden nl. in Japan gewoon rond als Toyota.

En als je kijkt naar de Volvo s40/v50, die deelt ook veel onderdelen met de nieuwe Ford Focus. En de XC90 (ontwikkeld in de VS) met een V8 ??

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 09 sep, 2004 18:47

De modellen die Lexus 'eigen' zijn, zijn voor en door 'Lexus' ontwikkeld - de LS is van oorsprong in Californie ontwikkeld; omdat men in Japan Lexus als merk (nog) niet heeft maar wel wilde verkopen - als Toyota rebadged.

Vanaf 2005 is in Japan ook Lexus.

tja...

:roll:

Vorticity
Geregistreerd lid

Bericht door Vorticity » do 09 sep, 2004 21:50

Lekker handig bezig die jappers :lol:

Plaats reactie