Saab NL krenterig, of Saab UK gul???

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 27 jan, 2007 23:13

Mijn constatering is in iedergeval dat een 9000 Anniversary relatief meer opbrengt dan een vergelijkbare 2.0t/2.3 LPT/Turbo, liefhebbers vinden het leuk als het leer een speciaal kleurtje heeft, speciale matten, logo in de stoelen etc etc.

Misschien wat kort door de bocht, maar ik meende een ondertoon te lezen dat je het allemaal te duur vind...
Een basisuitvoering is in mijn ogen suf door de velgen en de bekleding, maar dat is mijn mening.
Tuurlijk is 3 mille een hoop geld, blijkbaar bekijk ik dat van een ander perspectief dan jij.

Tods
Geregistreerd lid

Bericht door Tods » za 27 jan, 2007 23:15

Ik lees hier wat frustraties, klopt dat :?:

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » za 27 jan, 2007 23:16

sjoerdk schreef:Mijn constatering is in iedergeval dat een 9000 Anniversary relatief meer opbrengt dan een vergelijkbare 2.0t/2.3 LPT/Turbo, liefhebbers vinden het leuk als het leer een speciaal kleurtje heeft, speciale matten, logo in de stoelen etc etc.

Misschien wat kort door de bocht, maar ik meende een ondertoon te lezen dat je het allemaal te duur vind...
Een basisuitvoering is in mijn ogen suf door de velgen en de bekleding, maar dat is mijn mening.
Tuurlijk is 3 mille een hoop geld, blijkbaar bekijk ik dat van een ander perspectief dan jij.
Ik vind het pakket niet duur, maar het pakket kost wel een hoop geld. Dat zijn twee verschillende dingen :wink: .

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 27 jan, 2007 23:16

Tods schreef:Ik lees hier wat frustraties, klopt dat :?:
Nee dat klopt niet, ik zeg gewoon wat ik er van denk punt, of mag dat soms niet? Blijkbaar hebben Thomas en ik een andere kijk op de zaak, daaruit onstaan meningsverschillen, en dat heeft niks met frustratie te maken!

Sporthatch
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Sporthatch » za 27 jan, 2007 23:16

verde900 schreef:
Sporthatch schreef:
De netto prijs van Saab in nederland, is erg netjes.
Dat weet ik nog zo net niet, want de auto die ik heb kost in Nederland ongeveer 6000 € duurder. (Berekend via de respectievelijke Saab-websites).
Een 9-3 SS Linear 1.8t kost in BE € 21.281,-- ex btw, de kost in NL € 20.664,-- hoe bedoeld U?
dit was berekend via "bouw uw saab" inclusief de nodige opties, bijna full option (in 2006)
9³ Tid 1.9, 120pk, sporthatch type "vector", in Belgie incl.btw = +/- 39.000€ en dit was in Nederland
+/- 45.000€

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » za 27 jan, 2007 23:20

Daarom had ik netto dik gedrukt, maar blijkbaar was dat niet genoeg. :wink: :)

:facts:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 27 jan, 2007 23:21

Sporthatch schreef:
verde900 schreef:
Sporthatch schreef:Dat weet ik nog zo net niet, want de auto die ik heb kost in Nederland ongeveer 6000 € duurder. (Berekend via de respectievelijke Saab-websites).
Een 9-3 SS Linear 1.8t kost in BE € 21.281,-- ex btw, de kost in NL € 20.664,-- hoe bedoeld U?
dit was berekend via "bouw uw saab" inclusief de nodige opties, bijna full option (in 2006)
9³ Tid 1.9, 120pk, sporthatch type "vector", in Belgie incl.btw = +/- 39.000€ en dit was in Nederland +/- 45.000€
Ok, een concreet voorbeeld, een 9-3 Tid Vector Sportshatch kost bij u in de basis (zonder opties) € 25.041,32 voor belastingen, deze zelfde kost U in NL € 24.215,97 voor belastingen, na belastingen heeft u inderdaad gelijk (nooit de aankoop van een belastingvrije NL Saab overwogen?)

Sporthatch
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Sporthatch » za 27 jan, 2007 23:47

verde900 schreef:
Sporthatch schreef:
verde900 schreef:Een 9-3 SS Linear 1.8t kost in BE € 21.281,-- ex btw, de kost in NL € 20.664,-- hoe bedoeld U?
9³ Tid 1.9, 120pk, sporthatch type "vector", in Belgie incl.btw = +/- 39.000€ en dit was in Nederland +/- 45.000€
Ok, een concreet voorbeeld, een 9-3 Tid Vector Sportshatch kost bij u in de basis (zonder opties) € 25.041,32 voor belastingen, deze zelfde kost U in NL € 24.215,97 voor belastingen, na belastingen heeft u inderdaad gelijk (nooit de aankoop van een belastingvrije NL Saab overwogen?)
Neen, want dan moeten wij invoerrechten + BTW betalen, en dan moeten wij het betreffende voertuig nog laten homologeren om een gelijkvormigheidsattest te bekomen (want zonder attest is in België een voertuig op de openbare weg niet toegelaten) en dan weet ik niet of het nog steeds goedkoper uitkomt.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 27 jan, 2007 23:55

Sporthatch schreef:Neen, want dan moeten wij invoerrechten + BTW betalen, en dan moeten wij het betreffende voertuig nog laten homologeren om een gelijkvormigheidsattest te bekomen (want zonder attest is in België een voertuig op de openbare weg niet toegelaten) en dan weet ik niet of het nog steeds goedkoper uitkomt.
Invoerrechten gelden alleen op aankopen van buiten de EG, btw klopt inderdaad, die gaat dan alleen wel over een (soms veel) lagere aankoopprijs en een conformiteitscertificaat zit altijd wel bij de koop in (een formaliteit van niks)

willem51
Geregistreerd lid

Bericht door willem51 » ma 29 jan, 2007 9:49

het is gewoon het business pakket van circa 1200euro en geen kakket van ruim 3000 euro

willem51
Geregistreerd lid

Bericht door willem51 » ma 29 jan, 2007 9:49

ik bedoel natuurlijk pakket

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 29 jan, 2007 9:50

willem51 schreef:het is gewoon het business pakket van circa 1200euro en geen kakket van ruim 3000 euro
zou die € 3.000,--niet de bruto "tegenwaarde" kunnen zijn?

willem51
Geregistreerd lid

Bericht door willem51 » ma 29 jan, 2007 11:34

is relatief als je normaliter 1200euro betaalt voor deze extra`s

doov
Geregistreerd lid

Bericht door doov » do 01 feb, 2007 20:49

H.E.N.K.I.E schreef:Trouwens, even terzijde, heb je de prijzen van de 9-5 eens met z'n concurrenten vergeleken? Of de 9-3 met bijvoorbeeld de Dreier of de C-klasse? SAAB is niet zó duur, vergeleken met z'n concurrenten. :P
Zijn dat de concurrenten dan?

Waarom heb ik dan die auto's niet overwogen bij de aanschaf van mijn Saab, maar wel een Passat en 159?

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 26 feb, 2007 21:50

doov schreef:
H.E.N.K.I.E schreef:Trouwens, even terzijde, heb je de prijzen van de 9-5 eens met z'n concurrenten vergeleken? Of de 9-3 met bijvoorbeeld de Dreier of de C-klasse? SAAB is niet zó duur, vergeleken met z'n concurrenten. :P
Zijn dat de concurrenten dan?

Waarom heb ik dan die auto's niet overwogen bij de aanschaf van mijn Saab, maar wel een Passat en 159?
Misschien omdat dat niet de enige concurrenten zijn? :D

Plaats reactie