Saab NL krenterig, of Saab UK gul???
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Mijn constatering is in iedergeval dat een 9000 Anniversary relatief meer opbrengt dan een vergelijkbare 2.0t/2.3 LPT/Turbo, liefhebbers vinden het leuk als het leer een speciaal kleurtje heeft, speciale matten, logo in de stoelen etc etc.
Misschien wat kort door de bocht, maar ik meende een ondertoon te lezen dat je het allemaal te duur vind...
Een basisuitvoering is in mijn ogen suf door de velgen en de bekleding, maar dat is mijn mening.
Tuurlijk is 3 mille een hoop geld, blijkbaar bekijk ik dat van een ander perspectief dan jij.
Misschien wat kort door de bocht, maar ik meende een ondertoon te lezen dat je het allemaal te duur vind...
Een basisuitvoering is in mijn ogen suf door de velgen en de bekleding, maar dat is mijn mening.
Tuurlijk is 3 mille een hoop geld, blijkbaar bekijk ik dat van een ander perspectief dan jij.
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Ik vind het pakket niet duur, maar het pakket kost wel een hoop geld. Dat zijn twee verschillende dingensjoerdk schreef:Mijn constatering is in iedergeval dat een 9000 Anniversary relatief meer opbrengt dan een vergelijkbare 2.0t/2.3 LPT/Turbo, liefhebbers vinden het leuk als het leer een speciaal kleurtje heeft, speciale matten, logo in de stoelen etc etc.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
Sporthatch
- Donateur (3x)

dit was berekend via "bouw uw saab" inclusief de nodige opties, bijna full option (in 2006)verde900 schreef:Een 9-3 SS Linear 1.8t kost in BE € 21.281,-- ex btw, de kost in NL € 20.664,-- hoe bedoeld U?Sporthatch schreef:Dat weet ik nog zo net niet, want de auto die ik heb kost in Nederland ongeveer 6000 € duurder. (Berekend via de respectievelijke Saab-websites).De netto prijs van Saab in nederland, is erg netjes.
9³ Tid 1.9, 120pk, sporthatch type "vector", in Belgie incl.btw = +/- 39.000€ en dit was in Nederland
+/- 45.000€
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

Ok, een concreet voorbeeld, een 9-3 Tid Vector Sportshatch kost bij u in de basis (zonder opties) € 25.041,32 voor belastingen, deze zelfde kost U in NL € 24.215,97 voor belastingen, na belastingen heeft u inderdaad gelijk (nooit de aankoop van een belastingvrije NL Saab overwogen?)Sporthatch schreef:dit was berekend via "bouw uw saab" inclusief de nodige opties, bijna full option (in 2006)verde900 schreef:Een 9-3 SS Linear 1.8t kost in BE € 21.281,-- ex btw, de kost in NL € 20.664,-- hoe bedoeld U?Sporthatch schreef:Dat weet ik nog zo net niet, want de auto die ik heb kost in Nederland ongeveer 6000 € duurder. (Berekend via de respectievelijke Saab-websites).
9³ Tid 1.9, 120pk, sporthatch type "vector", in Belgie incl.btw = +/- 39.000€ en dit was in Nederland +/- 45.000€
-
Sporthatch
- Donateur (3x)

Neen, want dan moeten wij invoerrechten + BTW betalen, en dan moeten wij het betreffende voertuig nog laten homologeren om een gelijkvormigheidsattest te bekomen (want zonder attest is in België een voertuig op de openbare weg niet toegelaten) en dan weet ik niet of het nog steeds goedkoper uitkomt.verde900 schreef:Ok, een concreet voorbeeld, een 9-3 Tid Vector Sportshatch kost bij u in de basis (zonder opties) € 25.041,32 voor belastingen, deze zelfde kost U in NL € 24.215,97 voor belastingen, na belastingen heeft u inderdaad gelijk (nooit de aankoop van een belastingvrije NL Saab overwogen?)Sporthatch schreef:dit was berekend via "bouw uw saab" inclusief de nodige opties, bijna full option (in 2006)verde900 schreef:Een 9-3 SS Linear 1.8t kost in BE € 21.281,-- ex btw, de kost in NL € 20.664,-- hoe bedoeld U?
9³ Tid 1.9, 120pk, sporthatch type "vector", in Belgie incl.btw = +/- 39.000€ en dit was in Nederland +/- 45.000€
-
verde900
- Donateur

Invoerrechten gelden alleen op aankopen van buiten de EG, btw klopt inderdaad, die gaat dan alleen wel over een (soms veel) lagere aankoopprijs en een conformiteitscertificaat zit altijd wel bij de koop in (een formaliteit van niks)Sporthatch schreef:Neen, want dan moeten wij invoerrechten + BTW betalen, en dan moeten wij het betreffende voertuig nog laten homologeren om een gelijkvormigheidsattest te bekomen (want zonder attest is in België een voertuig op de openbare weg niet toegelaten) en dan weet ik niet of het nog steeds goedkoper uitkomt.
-
willem51
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
doov
- Geregistreerd lid
Zijn dat de concurrenten dan?H.E.N.K.I.E schreef:Trouwens, even terzijde, heb je de prijzen van de 9-5 eens met z'n concurrenten vergeleken? Of de 9-3 met bijvoorbeeld de Dreier of de C-klasse? SAAB is niet zó duur, vergeleken met z'n concurrenten.
Waarom heb ik dan die auto's niet overwogen bij de aanschaf van mijn Saab, maar wel een Passat en 159?
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Misschien omdat dat niet de enige concurrenten zijn?doov schreef:Zijn dat de concurrenten dan?H.E.N.K.I.E schreef:Trouwens, even terzijde, heb je de prijzen van de 9-5 eens met z'n concurrenten vergeleken? Of de 9-3 met bijvoorbeeld de Dreier of de C-klasse? SAAB is niet zó duur, vergeleken met z'n concurrenten.
Waarom heb ik dan die auto's niet overwogen bij de aanschaf van mijn Saab, maar wel een Passat en 159?