Nieuwe Saab 9-5

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Ivo 9-3SS
Geregistreerd lid

Bericht door Ivo 9-3SS » di 30 okt, 2007 11:21

Dit lijkt nog ergens op. Dien vektra koets is gewoon om weer een beetje discussie los te weken. En de speculanten te voeren natuurlijk ;)

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 30 okt, 2007 12:20

Hoop dat er inderdaad van een camouflage actie sprake is, waarbij SAAB/GM laten zien dat er een soort multimedia platform in ontwikkeling is. Op zich niets nieuws, maar het valt niet te hopen dat SAAB zoveel op Opel gaat lijken, als in de eerste post.
Het delen van bodemgroepen/aandrijflijnen/motoren/versnellingsbakken/enz. is op zich -uit oogpunt van kostenbesparing- niet verkeerd. Maar datgene wat voor mij een SAAB een SAAB maakt, moet m.i. buiten deze besparingsdrift blijven. Design, zowel van in- als exterieur horen wat mij betreft gewoon bij SAAB zelf thuis.

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » di 30 okt, 2007 13:38

Nu de 9-3 grondig ge-facelift is zal de nieuwe 9-5 volgens mij meer trekjes van de 9-3 krijgen als van de Vectra. Een bodemplaat zegt trouwens toch niets; een Ford Focus lijkt toch ook niet op een Volvo S40...

Vorige week in Zweden trouwens verschillende nieuwe 9-3's gezien, het chroom rond de koplampen is best wel opvallend, maar niet zo dik aangezet als bij de huidige 9-5.
Na wat ze met de 9-3 bij GM gedaan hebben heb ik het volste vertrouwen in de looks van de nieuwe 9-5.

Al blijft speculeren natuurlijk leuk :lol:

Dirkson
Geregistreerd lid

Bericht door Dirkson » di 30 okt, 2007 17:23

Het plaatje dat Edward laat zien vind ik zeer veelbelovend. En ik zie er geen bmw-3 serie in, wel de lange lijnen van Lexus.

Graag wat commentaar van Svvvenska, want die heeft hem al gezien , toch?

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » za 03 nov, 2007 23:26

We kunnen er lang en breed over praten en Opel gaat vast goed uitziende modellen bedenken voor Saab, maar net als bij andere grote concerns is Saab niets meer dan een goede manier om te upgraden voor General Motors. Saab is Saab niet meer! En we kunnen melancholiek doen, maar welk automerk kan het zich permiteren helemaal solitair bijzondere en execentrieke auto's te bouwen, zonder atsronomische bedragen te gaan vragen? Het is niet anders.... Ik zou die classic 900's maar koesteren....

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » za 03 nov, 2007 23:39

Arbilen schreef:We kunnen er lang en breed over praten en Opel gaat vast goed uitziende modellen bedenken voor Saab, maar net als bij andere grote concerns is Saab niets meer dan een goede manier om te upgraden voor General Motors. Saab is Saab niet meer! En we kunnen melancholiek doen, maar welk automerk kan het zich permiteren helemaal solitair bijzondere en execentrieke auto's te bouwen, zonder atsronomische bedragen te gaan vragen? Het is niet anders.... Ik zou die classic 900's maar koesteren....
Hmm Citroën, Alfa Romeo, Lancia?

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » za 03 nov, 2007 23:43

Arbilen schreef:We kunnen er lang en breed over praten en Opel gaat vast goed uitziende modellen bedenken voor Saab, maar net als bij andere grote concerns is Saab niets meer dan een goede manier om te upgraden voor General Motors. Saab is Saab niet meer! En we kunnen melancholiek doen, maar welk automerk kan het zich permiteren helemaal solitair bijzondere en execentrieke auto's te bouwen, zonder atsronomische bedragen te gaan vragen? Het is niet anders.... Ik zou die classic 900's maar koesteren....
Ik kan er ook lang en breed over praten maar dit is "hogwash". Dat gezever over Saab is Saab niet meer heeft een baard van hier tot Trollhättan. :bluesleep: :bluesleep: :bluesleep:

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » zo 04 nov, 2007 0:17

[quote="marq101

Ik kan er ook lang en breed over praten maar dit is "hogwash". Dat gezever over Saab is Saab niet meer heeft een baard van hier tot Trollhättan. :bluesleep: :bluesleep: :bluesleep:[/quote]

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » zo 04 nov, 2007 0:21

Oeps, ik wilde Mark bedanken voor zijn subtiele en hartelijke reactie op een paar regeltjes mijnerzijds, maar ik drukte te snel op het knopje. Sorry hoor Mark, ik zal niet meer zeveren en belegen opmerkingen maken. 'Hogwash' staat in de dikke van Dale? Voor mij een onbekende term, maar in jouw alwetendheid ga je me ook hier vast mee uit de droom helpen? Jij ook een fijne dag en ik zal op voorhand respect hebben voor jouw mening. Ik wel...

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » zo 04 nov, 2007 0:25

Oosthoek schreef:[

Daar heb je een punt, met name Lancia durft het nog steeds aan bijzonder excentrieke auto's te maken....

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » zo 04 nov, 2007 1:03

Arbilen schreef:
Oosthoek schreef:[

Daar heb je een punt, met name Lancia durft het nog steeds aan bijzonder excentrieke auto's te maken....
Klopt. Bovendien heeft Citroën met de C6 mijns inziens een behoorlijk geslaagde zijstap gemaakt (de eerste in, zeg, 20 jaar?) en heeft Alfa met de Brera en de komende C8 wellicht minder exentrieke modellen respectievelijk in de kast en op de rol staan, maar ze zijn zeker gewaagd!

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 04 nov, 2007 1:32

Arbilen schreef:Oeps, ik wilde Mark bedanken voor zijn subtiele en hartelijke reactie op een paar regeltjes mijnerzijds, maar ik drukte te snel op het knopje. Sorry hoor Mark, ik zal niet meer zeveren en belegen opmerkingen maken. 'Hogwash' staat in de dikke van Dale? Voor mij een onbekende term, maar in jouw alwetendheid ga je me ook hier vast mee uit de droom helpen? Jij ook een fijne dag en ik zal op voorhand respect hebben voor jouw mening. Ik wel...
Ach ja, als je iets 1000x hebt gehoord dan wil je nog wel eens de nuance uit het oog verliezen....

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » zo 04 nov, 2007 13:31

Saab is Saab niet meer? kunnen we er niet van maken dat Saab van nu niet meer is wat Saab vroeger was? da's immers logisch, de tijd staat niet stil. Ieder individu hier is toch ook nog steeds dezelfde als die hij/zij vroeger was, maar doet (hoop ik) vandaag de dag andere dingen dan vroeger (bv. toen je nog naar de kleuterschool ging) en ziet er waarschijnlijk zelfs compleet anders uit, of ben je dan ineens jezelf niet meer? Saab is volwassener geworden, technologisch verfijnder (misschien wat minder spectaculair vooruitstrevend, al is dat in mijn ogen slechts een kwestie van geld, als wij als Saab ambassadeurs nou allemaal eens wat beter ons best doen om "ons" merk met positivisme te omringen dan komen we misschien wat dichter bij het grote succes dat de meest progressieve technieken in Saabs wet te financieren), en langzaamaan levensvatbaarder. GM mag dan wat van de eigenzinnigheid hebben afgesnoept, het gaat vandaag de dag wel beter met Saab dan in 2000 toen ze eigenaar werden, laat staan in begin jaren '90 toen ze Saab voor de dood hebben weggehaald. Ik kan niet wachten tot ik een Turbo X kan bemachtigen!!! jullie ook?

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 04 nov, 2007 13:45

Hanm schreef:Saab is Saab niet meer? kunnen we er niet van maken dat Saab van nu niet meer is wat Saab vroeger was? da's immers logisch, de tijd staat niet stil. Ieder individu hier is toch ook nog steeds dezelfde als die hij/zij vroeger was, maar doet (hoop ik) vandaag de dag andere dingen dan vroeger (bv. toen je nog naar de kleuterschool ging) en ziet er waarschijnlijk zelfs compleet anders uit, of ben je dan ineens jezelf niet meer? Saab is volwassener geworden, technologisch verfijnder (misschien wat minder spectaculair vooruitstrevend, al is dat in mijn ogen slechts een kwestie van geld, als wij als Saab ambassadeurs nou allemaal eens wat beter ons best doen om "ons" merk met positivisme te omringen dan komen we misschien wat dichter bij het grote succes dat de meest progressieve technieken in Saabs wet te financieren), en langzaamaan levensvatbaarder. GM mag dan wat van de eigenzinnigheid hebben afgesnoept, het gaat vandaag de dag wel beter met Saab dan in 2000 toen ze eigenaar werden, laat staan in begin jaren '90 toen ze Saab voor de dood hebben weggehaald. Ik kan niet wachten tot ik een Turbo X kan bemachtigen!!! jullie ook?
:applause: :applause: :applause:

Illu
Geregistreerd lid

Bericht door Illu » do 22 nov, 2007 0:18

N207 schreef: Na wat ze met de 9-3 bij GM gedaan hebben heb ik het volste vertrouwen in de looks van de nieuwe 9-5.
Terwijl we vorige week testen aan het doen waren op het testcircuit van Idiada is Spanje was Saab/cadillac daar ook met de 9-3 (sporthatch zonder facelift) en bls (breakversie).
Waarschijnlijk waren de voertuigen uitgerust met de techniek voor de volgende generatie 9-5 , want die 2 modellen zijn nog maar net vernieuwd :?

heb bij een saabdealer horen waaien dat de lancering van de volgende 9-5 met 2 jaar uitgesteld is. weet er iemand hier meer over?

Plaats reactie