Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
-
DiedX
- Geregistreerd lid
Bericht
door DiedX » do 16 okt, 2008 7:26
Henk-Jan schreef:DiedX schreef:Nu zit ik niet helemaal into Saab, maar worden deze op dit moment nog gemaakt?
Het was meer gericht op het "ooit gehad overigens?"-stukje, om eerlijk te zijn. Tegenwoordig is er nog geen kleine SAAB inderdaad.
Zo'n vermoeden had ik al

Ik ben ook geen saab-kenner zoals de meesten van jullie. De Saab 92 is toch wel mijn droom (:zucht:)
Ik ben erg bang dat Saab weinig concessies gedaan heeft, en weinig zal doen. Maar we zullen het zien.
-
Te-Jo
- Geregistreerd lid
Bericht
door Te-Jo » vr 17 okt, 2008 17:13
Hier wordt al aangegeven waarom Saab en Volvo niet echt in de markt ligt om gekocht te worden. BMW geeft het hier al aan en de andere grote merken denken er net zo over.
Al geruime tijd gaan er geruchten over een eventueel vierde merk dat BMW toe zou willen voegen aan de huidige portfolio van BMW, MINI en Rolls-Royce. Zo denken sommige mensen dat BMW aast op Volvo, maar er gaan ook geruchten dat bijvoorbeeld de kleine Isetta terug komt. Maar nu heeft directielid Stefan Krause (sales en marketing) wat meer duidelijkheid gegeven in een interview.
Daarin doet hij uit de doeken dat er 4 verschillende scenario’s zijn onderzocht waarvan er 3 zijn afgeschoten. De plannen die niet doorgaan zijn de volgende.
Downsizing MINI
BMW heeft er aan gedacht om met kleinere en zuinigere modellen van MINI te komen, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan omdat ze vrezen dat het imago dan teveel verwatert en er teveel modellen komen.
Een ander merk kopen
BMW heeft serieus gekeken naar andere merken om die over te nemen. Ondere andere Volvo en Saab worden genoemd, maar uiteindelijk zijn ze toch tot de conclusie gekomen dat die merken niet konden bieden waar BMW naar op zoek was, een kleinere auto met minder uitstoot.
Een oud Engels merk nieuw leven inblazen
De plannen om een merk als Riley of Triumph weer nieuw leven in te blazen zijn voorlopig weer op de plank gelegd en zullen daar naar verwachting ook nog wel even blijven liggen.
Uiteindelijk blijft dan alleen de optie over om een nieuw “groen” merk op te richten. Hierbij moet gedacht worden aan een voorwielaangedreven auto’s en crossovers. BMW vraagt zich overigens nog wel af of klanten daadwerkelijk zitten te wachten op een “groene” auto. (Bron: Automotive News)
Gr. Te-Jo
-
Ibanez
- Geregistreerd lid
Bericht
door Ibanez » za 01 nov, 2008 1:07
Sapphire schreef:Ibanez schreef:Als Saab er beter van wordt, dan mogen ze van mij meteen onder de vleugels van GM vandaan en opgenomen worden in een warmer nest dat Saab in tegenstelling tot GM niet transformeert tot een eenheidsworst.
Waarom rijd je dan in een eenheidsworst GM-Saab?
Heel de autowereld speelt leentjebuur bij elkaar, dat GM gezeur slaat nergens op in mijn ogen. In deze geef ik jelger dus 100% gelijk

Ze zijn nu juist weer op de goede weg, dus niks 'warmer nest'.
Dus dat rechtvaardigt het leentjebuur van Saab dan ook maar? Larie.
Toegegeven, de echte laatste Saab was de 900 classic, al vind ik de 900NG/ 9-3 <2003 de laatste echte Saab als hatchback.
Met GM is de echte Saab-identiteit mijns inziens ten grabbel gegooid. Te laat heeft GM dit ingezien. De laatste nieuwe modellen waren hoopgevend. Nu komt de kredietcrisis er overheen. Let op mijn woorden, de botte bijl zal er hoe dan ook de komende tijd overheen gaan. Laten we hopen dat de schade beperkt blijft voor dit prachtmerk.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » za 01 nov, 2008 2:41
we horen nu al bijna 20 jaar dat het nu over is met Saab - als we de Saab liefhebbers moesten geloven was het einde al net zo vaak voorspeld.
Het lijken gadsamme wel religieuzen die Saab-liefhebbers. Het einde van de wereld is al hoe vaak voorspeld????
En dat zeg ik niet om gods-gelovigen tegen de schenen te schoppen, maar ik hoop wel dat het punt duidelijk wordt.
Met GM is de echte Saab-identiteit mijns inziens ten grabbel gegooid.
Een Echte Saab is een rokende walmende stinkende twee-takter, niet 1 of andere hippe bomenknuffelaarsmobiel. is een invalshoek. (niet perse de mijne voordat men over me heen valt)
of zeg ik iets totaal politiek incorrects?

-
bergra
- Geregistreerd lid
Bericht
door bergra » za 01 nov, 2008 3:29
Henk-Jan schreef:DiedX schreef:Ik ben het eens met Willeme: Saab heeft op dit moment (ooit gehad overigens?) geen kleine auto's..
De 92, 93, 95, 96 en 97 vergeten? Die waren stuk voor stuk niet bepaald groot.
(Over de 90 en de 99 valt nog te discussiëren.)
Dan moet je deze modellen wel even vergelijken met de modellen en grote van toen.
Saab liep in die jaren voorop met de techniek.
Rudolf

-
rikkii
- Geregistreerd lid
Bericht
door rikkii » za 08 nov, 2008 21:13
BMW zou Saab overnemen ? haha
dan vliegt de kap van de cabrio er tijdens het rijden gewoon af !
BMW zou dan pas leren hoe ze een auto moeten bouwen ... maar nee dank u .. als BMW Saab zou bouwen, verliest het zweedse merk zijn eigenheid puur voor massaproductie ... neen dank u
-
Bigivan
- Geregistreerd lid
Bericht
door Bigivan » za 08 nov, 2008 21:51
rikkii schreef:BMW zou Saab overnemen ? haha
dan vliegt de kap van de cabrio er tijdens het rijden gewoon af !
BMW zou dan pas leren hoe ze een auto moeten bouwen ... maar nee dank u .. als BMW Saab zou bouwen, verliest het zweedse merk zijn eigenheid puur voor massaproductie ... neen dank u
Kijk, dat begrijp ik nu niet. Je moet eens in een Saab 9-5 rijden en dan direct erachter in een BMW. De bmw zal een veel betere kwaliteitsindruk nalaten dan die g*dverd*mse f*ckauto.

De prijs is natuurlijk van een andere orde.
Mijn cabrio is wel een leuke auto.

-
rikkii
- Geregistreerd lid
Bericht
door rikkii » za 08 nov, 2008 22:05
ja, maar jij vergelijkt het met een 7-reeks ... een totaal andere klasse !
je moet een 5-serie met een 9-5 vergelijken, dan oordeel je pas objectief ...
1. ik heb al met quasi alles gereden wat BMW en Saab heeft uitgebracht (en andere merken)
2. ik ken mekaniekers van BMW die me aanraden een ander merk te kopen
en ik kan u zeggen : BMW vraagt veel geld voor iets waar ze WEINIG verstand van hebben !
en mijn vermelding van die cabriokap : is een anekdote ...
-
Thorgal
- Geregistreerd lid
Bericht
door Thorgal » ma 10 nov, 2008 11:11
Ben wel eens benieuwd, nu GM op een vingerknip na bankroet is, wat dat met zich mee gaat brengen. US-overheid zal ze wel redden, maar er zal toch gesnoeid worden in de structuur, dat lijkt mij een zekerheid.