Opel dealer gaat SAAB onderhoud doen

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 15 feb, 2010 17:41

ik ga heel veel om met opel gekken en zo vergelijken we wel eens delen! :D

en er is gewoon heel veel mogelijk en nee ik heb aan mijn draagarmen voor niets anders gedaan als daar powerflex in te zetten maar de veerpoten zijn weer gelijk aan de calibra turbo!

en trouwens waar baseer jij op dat dit anders is?

ViggenNL
Geregistreerd lid

Bericht door ViggenNL » ma 15 feb, 2010 17:50

tanisha schreef:ik ga heel veel om met opel gekken en zo vergelijken we wel eens delen! :D

en er is gewoon heel veel mogelijk en nee ik heb aan mijn draagarmen voor niets anders gedaan als daar powerflex in te zetten maar de veerpoten zijn weer gelijk aan de calibra turbo!

en trouwens waar baseer jij op dat dit anders is?
1) Niet te gek doen met vergelijken, betreft het gebied van techniek.

2) Die veerpoot lijkt hetzelfde, is het niet, de buisdiameter is anders, veerpootlager trouwens ook.

3) Eigen ervaring uit mijn monteursverleden, en beschikbare data zoals SAAB EPC, en H-base.

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » ma 15 feb, 2010 17:55

ViggenNL schreef:Onderdelen als draagarmen vervangen voor Opel versies, ik hoop niet dat je ooit iets zal overkomen met zulke ideeen.
Dream on pal... :roll:

Even een quick en dirty steekproefje op wat onderdeelnummers van de 9-3 SportSedan (2002-)
- draagarm voor: identiek opel
- steunlager veerpoot: identiek opel
- axiaallager veerpoot: identiek opel
- bovenste dwarslink achter: identiek opel
- remklauwen/schijven/blokken: identiek opel
- wiellagers rondom: identiek opel
- spoorstangeind: identiek opel
als ik tijd en zin had, zou ik zo nog wel even kunnen doorgaan...
Iets mis mee? Integendeel, onderdelen zijn hierdoor juist beter leverbaar en goedkoper.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 15 feb, 2010 17:59

maar er past toch best veel dat ben je met mij eens of niet!

veel delen uit de saab zijn dan ook de zwaardere calibra turbo delen want de calibra turbo had ook zwaardere 5 gaats veerpoten en het veerpoot top lager is idd wel anders!

ViggenNL
Geregistreerd lid

Bericht door ViggenNL » ma 15 feb, 2010 18:24

ViggenNL schreef:Om het maar een centraal te bedoelen, een Vectra-A V6 '93-'95.
En een Saab 900NG V6 '93-'95.
gfgf schreef:Even een quick en dirty steekproefje op wat onderdeelnummers van de 9-3 SportSedan (2002-)
Lezen is ook een vak. :facts:
Tanisha zegt, ik monteer Opel delen onder de 900NG.
Ik vergelijk het, waarmee duidelijk is dat de delen niet overeenkomen.

Zoals ik al eerder zei, we dwalen af. :roll:

Als Opel dealers er zoveel profijt van hadden, dan waren er wel meer reeds omgeschakeld, ook het beleid van de importeur lijkt mij.
Opel dealer Juurlink in Emmen doet b.v. wel Saab onderhoud erbij, als erkend reparateur.
Lijkt mij ook eerder de regio waarin je woont, plus de beschikbaarheid van kennis en onderdelen.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 15 feb, 2010 18:48

Tja, veel spullen van een Cadillac BLS passen ook weer op een Saab 9.3 SS en visa-versa. Altijd een beetje vreemd gevonden dat GM verschillende verkoopkanalen er op na houdt. Maar daar zit meestal meer achter. Zelfs niet iedere Toyota dealer mag aan een Lexus sleutelen :lol:
Als een auto wat ouder wordt beginnen mensen zich makkelijker op te winden over onderhoudskwesties en kosten verhogende afspraken van die autofabrikanten en hun merkdealers. Door die eigen merk service-computer proberen klanten tegen hun wil vast te houden :oops:

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » ma 15 feb, 2010 18:56

ViggenNL schreef:
tanisha schreef:de eerlijkheid gebied mij als ex opel rijder te zeggen dat de techniek in alle gm saabs best wel vertrouwt over komt heel veel delen zijn zelfs uitwisselbaar.
[knip]
Identiek, misschien qua princiepe, uitwisselbaar? Van verre (gelukkig) niet...
Voor lezen had ik altijd een 9 ja, mooi vak, net als helder formuleren! Je gaat nogal kort door de bocht met je bewering, en omdat ik van die oude bakken geen sjoege heb, heb ik zo maar even wat onderdelen opgesomd om aan te tonen dat tal van onderdelen gelukkig wel uitwisselbaar zijn. :wink:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 15 feb, 2010 18:59

en ik blijf lekker door hobbyen met mijn machtig mooie saab/opel bouwdoos genaamd 900ng :twisted:
en ik vindt het mooi 8)

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » ma 15 feb, 2010 20:02

En dan hadden we het nog niet over het rubberen schoeisel,
schandalig hoeveel er rond rijden met een minderwaardige wagen dan de mijne met identieke banden :wink: .
Ik schaam me echt als er een VW golf naast me parkeert met de zelfde sloefen terwijl ik blij ben dat Porsche ze ook gebruikt...

Als alles uniek was voor Saab, dan reden we in de prijsklasse van een Spyker die dan toch weer onderdelen deelt met... :lol:.

Wat maakt het toch uit ?
Als Opel dan toch het zelfde is, hoe dom zijn we dan wel en hoe goed of slecht is onze Saab dan wel?

Plaats reactie