Saab 95, laat jemening horen!!

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » za 17 sep, 2005 17:39

Red76 schreef:
nacra 93 schreef:oh en red76 het is verslag niet verslagje
Wat jij wil nacra!(klein verslag)

Red

ik vond verslagje nogal denegrerend klinken [wat een woord]
maar in de context wel passen,vandaar dat ik het even aandikte
jammer dat je dat niet begreep.vandaar. :P

Jacco

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » za 17 sep, 2005 23:37

Laat ik mij zo verwoorden hoe ik over mijn SAAB 9-5 Estate denk,

Individualistisch, ze zijn zeldzaam op de weg daar houd ik van.
Snel, zijn zeer onderschat men verwacht het niet.
Zeer veilig, DE veiligste personenwagen al jaren volgens grote verzekeringsmaatschappijen.
Geweldinge rijeigenschappen, strak in de bochten en uiterst vergevingsgezind weggedrag in kritische situaties.
Goedkoop in aanschaf tweedehands, meer auto voor je geld dan een gemiddelde opgeleukte nieuwe Golf of Astra, veel mensen vergeten dit aspect......
Rijders auto, super lange afstands cruiser geen pijn in je kont, stijve nek of kramp in je benen.
Gevoel, je kunt soms niet helemaal verklaren waarom je een Saab liever hebt dan een ander merk ook al heeft hij ook zijn min punten.

Het gevoel zegt veel bij dit merk, laat ik het zo zeggen, als ik moest kiezen tussen een Ferrari of mijn 9-5, zou ik de Ferrari nemen, deze gelijk verpatsen en mijn 9-5 terug kopen om hem daarna, met de centen die over zijn, te tunen tot mijn ultime 9-5 :twisted:

Ik hoop dat je een beetje inzicht hebt gekregen over het "SAAB GEVOEL"
van een grote Saabliefhebber :wink:

Succes met je onderzoek, laat je conlusies weten van je onderzoek op het forum.

Gr EJ

lala01
Geregistreerd lid

Bericht door lala01 » ma 19 sep, 2005 9:29

Goeiemorgen, dit is juist wat ik zoek, wat vind je van saab, hoe kijk je er tegen aan..?!Ik maak geen vergelijking, maar een analyse en cocludeer daaruit hoe men over het algemeen naar Saab kijkt en wat Saab dan het beste voor jullie kan doen! Dus Bedankt!!!
Elevation12,000 schreef:lala01,

Ik denk dat menigeen je graag zou willen helpen, echter het eerste wat ik mij iig afvroeg:

- je komt met een paar tamelijk globale vragen => hoe kan je nu vergelijkingen maken en conclusies trekken?
- vraag je ook Mercedesrijders? En OV'ers?
- representativiteit?
- ...

Het lijkt er nu een beetje op dat ik bij wijze van spreken pagina's vol zou kunnen typen zonder dat dit leidt tot een zinnige conclusies.

Ik wil je toch wat meegeven: Ik vind de nwe 9-5 mooi. Ik vind het een echte SAAB; solide, veilig, verstandig, voldoende individueel... Net als meer hedendaagse auto's (allemaal BMW achterna)heeft hij wel een beetje een boeventronie. Dit is echt anders dan bij SAAB's van pakweg 15 jaar geleden. Dat waren ook rijdersauto's, maar voor rijders met in mijn optiek meer rust in de bol. In bepaalde grote markten zijn er daar kennelijk niet zo veel meer van. SAAB vind ik meer rijdersauto tov bv Volvo. De laatste zou ik kopen voor mijn gezin, de SAAB voor mezelf en het gezin kan net zo safe en comfortabel mee. Ik kies dus een SAAB, temeer daar ik 28 en alleenstaand ben. Ik verkies de SW boven de sedan, want daar past mijn mtb ueberhaupt niet in => actieve levensstyle. SAAB sponsort samen met Salomon actieve sporten. Dit + 'veelzijdigheid' (ook typisch SAAB), maakt de SW voor mij interessanter als SAAB dan de sedan.

Succes!

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » ma 19 sep, 2005 10:41

Dat analyseren wordt juist wat lastig als je niet op systematische wijze respondenten kan vergelijken.

Wat ik graag van SAAB zou zien? Een station van pakweg 5.10m met glazen dak en comfort, luxe, driveability en veelzijdigheid als features. Vroeger was er de Range Rover als smaakvolle optie voor vlotterikken, maar in dit SUV tijdperk staat dat onder druk. Verder een nwe 92. Een herintepretatie, maar dan wel smaakvol gedaan - zoals ik dat bij de Morgan Aero 8 zo goed gelukt vind.

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » ma 19 sep, 2005 11:23

Het is bij mij begonnen met de 9-3 omdat het een wagen was/is die net wat anders is als de bulk.
Voor die tijd had ik zelfs nog niet naar Saab gekeken.
Nu heb ik er zelfs een klassieke 900 bij, waar ik zelfs veel liever mee rij omdat de fun factor hiervan veel groter is en de auto nog individualistischer(spel ik dit goed?)is.

Verder hoor je bijna iedereen hier de rijeigenschappen en de veiligheid van het merk SAAB roemen.

Maar zoals je uit veel reacties al ziet is een auto toch vooral emotie.

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » ma 19 sep, 2005 18:24

Wij hebben zelf geen 9-5, maar hebben er wel eens sirieus naar gekeken.
Laatst wouden we de inruilwaarde van onze 9000 even bekijken, en zijn dus op zoek gegaan naar een mooie 9-5 estate.
Ik ben van mening dat het top auto´s zijn, maar geen top Saab, het gaf mij meer een opel gevoel, de dunne deuren plastick wat rammelt als je er tegenaan tikt, een klein stuurtje, wijnig ruimte.
Kortom ik miste idd de fun factor, en de robuustheid van de oudere Saab´s.
Zoals dik plasticken deuren, ruime stoelen en dikke deuren.
Verder is de 9-5 natuurlijk een mooie auto, en je moet natuurlijk ook vooruit kijken, zo waren vroeger de de auto´s van dikke stalen platen, en had je deuren die een ton wegen.
Ik zo er best eentje op de oprit willen hebben, want hij heeft een sportief en ruim uiterlijk, maar ik blijf toch liever in een 9000 of 900 rond rijden.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 19 sep, 2005 18:57

Zonder lullig te willen doen, maar heb je wel een rijbewijs?

Vorticity
Geregistreerd lid

Bericht door Vorticity » ma 19 sep, 2005 19:51

marky schreef:Zonder lullig te willen doen, maar heb je wel een rijbewijs?
:lol: :lol: :lol:

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » ma 19 sep, 2005 21:07

lullig hoor :(

Maar dat betekent niet dat je nog geen mening over een auto kunt hebben, ik ben er van overtuigt dat een 9-5 beter rijd dan een een 9000, en als je er naast zit kun je dat ook wel merken.
Maar hij heeft minder als een 9000, het is niet de Saab waar wij al 8 jaar in rijden, het is meer een opel, met een schiterend uiterlijk, en een mooie motor.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 19 sep, 2005 21:43

Ja sorry, maar uit je stukje tekst laat je toch iets anders blijken, vandaar mijn vraag. :wink:

In je opmerkingen wat betreft de 9-5 kan ik me ook niet direct terugvinden, al is ieders ervaring natuurlijk anders.

lala01
Geregistreerd lid

Bericht door lala01 » ma 19 sep, 2005 22:32

..

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » ma 19 sep, 2005 23:16

lala01 schreef:..
Ik zie dat je eindigt waar je begonnen bent...

Gr,
peer

lala01
Geregistreerd lid

Bericht door lala01 » di 20 sep, 2005 9:14

Vertel mij nu gewoon eens, wat voor uitstraling je Saab vindt hebben en voor wat voor soort mensen jij Saab vindt..!

lala01
Geregistreerd lid

Bericht door lala01 » di 20 sep, 2005 9:15

Maar vertel eens, welke kwaliteiten verwacht jij van een Saab?!

sjoerdk
Geregistreerd lid

saab 9-5 sportwagon

Bericht door sjoerdk » di 20 sep, 2005 15:14

edit

Plaats reactie