Demo Saab 9-5 GESTOLEN van Saab-dealer in Lemmer!!!

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
AlexJ
Donateur
Donateur

Re: Demo Saab 9-5 GESTOLEN van Saab-dealer in Lemmer!!!

Bericht door AlexJ » vr 03 sep, 2010 12:31

Oke, 3 topics is zeker teveel van het goede, maar je moet het niet afvlakken.
Er is een auto gestolen die best wat geld kost.
Misschien dekt de verzekering wel niet omdat de auto te makkelijk is meegegeven (geen idee hoor, ik speculeer maar wat).
Omdat de dief in een gestolen auto reed, en een andere auto stal, is het aannemelijk dat hij dit vaker doet, het zou dus fijn zijn als deze persoon kan worden opgepakt en veroordeelt. (misschien heeft hij ook wel auto's gestolen die minder makkelijk te vervangen zijn!)
Daarnaast, juist omdat het een auto is die net nieuw is, en goed opvalt, is de kans dat de auto gesignaleerd wordt iets groter dan met een willekeurige volkswagen golf van 6 jaar oud.
En vergeet ook niet hoe vervelend het is voor de dealer om mensen die een proefrit hadden staan af te bellen...
Je kunt dit inderdaad brengen met de grap dat de auto erg populair is, maar het zijn toch potentiele klanten die je een tijdelijk 'nee' moet verkopen.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 03 sep, 2010 13:25

Kostprijs € 57.640 euro, bij het RWD staat trouwens nog NIET dat de 86-NBF-1 gestolen is :oops:
Duurt misschien ff bij de ambtenaren van de RWD. Zo kan de politie er ook niet veel mee, wat die vragen het kenteken ook op via een speciale uitgebreide variant van dat RWD register. Leve de bureaucratie van onze ambtelijke molens.
Erg milieuvriendelijk is die auto niet, effe € 15.510 BPM aftikken.
Bruto kost die wagen dus € 42.130, netto voor de export-handel € 35.403 want dat heb je niets met de BPM en de BTW te maken. Nu is de vraag wat de inkooprijs af fabriek :wink:
Eens schatten, ik hou het op € 30.000 en de feitelijke kosten zonder fabrieksmarge op zo'n € 26.000 garanties, reklamekosten etc.
Zo zie je maar dat de Nederlandse staat mooi minimaal € 22.237 in zijn zak steekt zonder eigelijk een poot uit te steken.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » vr 03 sep, 2010 14:05

carlsson schreef:Kostprijs € 57.640 euro, bij het RWD staat trouwens nog NIET dat de 86-NBF-1 gestolen is :oops:

Leve de bureaucratie van onze ambtelijke molens.

Misschien moet je gewoon even beter kijken Carlsson. Gisteren de Sofi op je rijbewijs, nu dit weer..

Dus eerst kijken, dan zeiken :wink:

Afbeelding

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 03 sep, 2010 15:32

Toen ik er naar keek, rond de middag, was het nog niet geregeld, kennelijk na de middaglunch nog gewijzigd door ambtenaren die niet op vrijdagmiddag vrij hebben :wink:

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 03 sep, 2010 20:02

Kost dat ding 57.640 € ?? :shock:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 03 sep, 2010 20:17

Demo's hangen meestal vol met accessoires om klanten over de streep te trekken :wink:
Aan accessoires wordt meer verdient dat aan de basis auto, dus hoe meer accessoires een klant bestelt hoe beter voor de dealer, VM en de fiscus.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » vr 03 sep, 2010 20:24

Lijkt me sterk. Gisteren checkte ik de rdw en toen stond de gestolen melding al actief.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 03 sep, 2010 23:22

@Melle, Get a grip en bemoei je met je eigen zaken.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 04 sep, 2010 8:53

willeme 1 schreef:
verde900 schreef:Als deze proefrit aan alle eisen van de verzekeraar voldeed is deze gewoon verkocht voor "de prijs", zou er in dat geval niet zo'n stress van hebben.
de gedachtengang verkocht of gestolen ; ik beur me centen toch wel :shock:
Welkom in de echte wereld! aan het verzekeren van dit soort demo risico's zijn naast strenge eisen waaraan je als garagist moet voldoen ten aanzien van de verslaglegging c.q. proefritovereenkomst die je sluit ook hoge premies van toepassing, wil je het risico op diefstal 100% uitsluiten moet je ophouden met proefritten en misschien wel met ondernemen.
Ik ga er vanuit dat Schaap zorgvuldig zijn eigen belangen gedient heeft, en dat hij een proefritovereenkomst heeft met een kopie van een gecontroleerd rijbewijs, zo niet heeft hij een kostbaar maar wel vermeidbaar probleem.
Op zo'n ontvreemding staat doorgaans een paar dagen taakstraf.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » za 04 sep, 2010 17:15

op zich geinig. Vandaag heb ik een proefrit gemaakt met een 2.0 Aero Automaat van Jager in Amsterdam. Achteraf gezien bijna hetzelfde kenteken als de gene uit lemmer, 88-NBF-1
http://twitpic.com/2l3s3u" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 04 sep, 2010 18:12

NJ8 schreef:op zich geinig. Vandaag heb ik een proefrit gemaakt met een 2.0 Aero Automaat van Jager in Amsterdam. Achteraf gezien bijna hetzelfde kenteken als de gene uit lemmer, 88-NBF-1
en ik gok erop dat je die niet "zomaar" mee kreeg

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 04 sep, 2010 22:56

vandaag weer een onderdeeltje bij schaap gehaald en even een babbeltje met jeroen schaap gemaakt

volgen jeroen klopte alle gegevens van de dief tot en met de franse auto aan toe!
dus die oplichter heeft hem ook niet zomaar mee gehad

terug van de verzekering krijgen ze hem wel maar deze auto was ook al verkocht als demo zijnde aan een klant en er is ook een saab op ingeruild en dat is dubbel bitter want ze kunnen die auto die eigenlijk al verkocht was niet meer afleveren.
ze hebben nog een goede hoop dat deze 9-5 weer boven water komt en alsnog kunnen afleveren aan de koper

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 05 sep, 2010 9:06

Met 30 dagen keert de verzekeraar deze 9-5 uit, Schaap besteld een nw 9-5 die op dezelfde voorwaarden weer verkocht kan worden aan de koper van de 1e, zie het probleem nog steeds niet, alleen heeft Schaap nu 2 nw auto's verkocht.
Het signaal dat een nw 9-5 gestolen is betekend dat hij ook aansprekender geworden is

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » zo 05 sep, 2010 11:28

die 9-5 was als demo verkocht met een half jaar afschrijving er af dus dat betaald de verzekering ook uit

die nieuwe die ze moeten bestellen is nieuw en daar schiet schaap een half jaar afschrijving bij in dus daarom willen ze hem graag terug

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » zo 05 sep, 2010 11:41

en een demo auto van een half auto schrijft meer af, vermoed ik, dan een nieuw gekocht en door 1 persoon bereden half jaar oude auto.

Gesloten