ivo 71 schreef:@ stef cabrio/sb90: Nou zeg, wat een kinderachtige reacties. Je doet of elke BMW-rijder een randdebiel of een drugscrimineel is en of een BMW het ergste is waar je in kunt rijden.
Afgezien van het feit dat je van buitenaf niet kunt zien dat er een BMW-blok in ligt, en onder de motorkap ook niet als er een Saab-kleppendeksel op zit denk ik ook nog dat een BMW motor altijd beter is dan een GM product en dus een absolute verbetering voor de kwaliteit en reputatie van Saab. Ik heb echt liever een state-of-the-art BMW drieliter onder de motorkap dan zo'n bijna antieke 2.8 V6 zuipschuit van Holden. En ik vermoed dat het voor bijna iedereen geldt. Want, laten we wel wezen, de motoren die Saab nu heeft zijn van Opel/GM. Is dat dan beter dan een moderne BMW-motor? Of, God verhoede, moet er dan zo'n Fiat/VM motor in? Doe mij een lol zeg.
Ivo
Je hebt mij nooit horen zeggen dat een BMW-rijder een randdebiel of drugscrimineel is, of dat het het ergste is waar je in kan rijden.
Maar goed; Ik zal even zo duidelijk mogelijk mijn visie proberen te scheppen.
a: Ik ben er uberhaupt al tegen dat wat voor merk door wie dan ook overgenomen wordt, zie bijv. resultaat saab-GM. De reden hiervoor is dat ik van mening ben dat een saab een saab hoort te zijn, een mercedes een mercedes, en een BMW een BMW. (En voor het geval dit vragen wekt omtrent de GM-Saabs; Dit beschouw ik WEL(!) als echte saabs, al zijn ze het feitelijk niet).
b: Mijn minst favoriete merken zijn merken waar veel van die aso-jongelui in rijden. Dit is typerend (ik zeg niet FEITELIJK!) voor o.a. BMW en Golfjes.
c: BMW is per definitie het merk waar ikzelf (ja, IK ZELF) niet in zou gaan rijden, (BIJNA) alles is (in mijn ogen) beter. Dit is dan ook een persoonlijke smaak, en over smaakt valt verschrikkelijk te twisten!
d: Met de motoren van BMW krijg je een "900 classic effect met een 3 liter motor met 280pk".
Op grond van punt D; Wat denk je in godsnaam te bereiken als je een 3 liter motor in een 900 classic bouwt? Juist, helemaal NIETS. Dat is dan ook precies de reden dat ik BMW blokken soieso niet geschikt acht voor Saab. BMW staat heel anders bekend als Saab. Saabrijders zijn klasse rijders, en rijden met liefde in hun automerk.
BMWrijders zijn, in mijn ogen, rijders die houden van luxe, snel, en patsen. Dit zullen ze ongetwijfeld niet allemaal zijn, maar gelukkig is het mijn eigen mening, en ik denk dat ik die wel mag geven.
In Saabs horen gewoon geen forse motoren thuis. Ik vind de 100pk motor (die dit al lang niet meer haalt) in mijn 90 al ruim voldoende.
Een 2.3liter 9000 fpt is geinig, erg leuk zelfs, maar dat is het dan ook.
BMW met hun overkill series.. een 3 serie met een 3 liter blok...
Mag hopen dat Saab niet dezelfde kant op gaat...!
Ik hoop dat bovenstaand toch het een en ander verduidelijkt; tevens wil ik er aan toevoegen dat ik een aardig aantal BMW-rijders ken, en ik ga niet om met drugscriminelen