Klopt eigenlijk wel. Alles behalve GMjelger schreef:volgens mij vindt marc alles best
een minder leuke gedachtegang
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
Ruud
- Geregistreerd lid
De Japaners hebben een goede kwaliteit, maar zijn naar mijn mening veel te karig en simpel in elkaar gezet. Ze stralen gewoon niet uit wat veel Europese auto's wel uitstralen. Een echte eigen identiteit. Wat betreft design kunnen alleen Europeanen dat, Renault zou dat beter kunnen dan Toyota of Subaru.marq101 schreef: Waarom inderdaad Honda niet?
Honda, leuk! Zelfde insteek als Saab. Prachtige 4 cilinders, sportief, super kwaliteit.
Toyota/Subaru. Ook geweldig. ook hier liefde voor techniek. Bovendien kwalitatief geweldige auto's. Kans op 4 wiel aandrijving, kans op rally. Jaaaah ook leuk.
Volvo iemand?????
Volvo = van Ford Motor Company
Volvo is in mijn ogen alleen maar mooier en beter geworden in de loop der tijd, als ze Saab net zo'n behandeling geven als Volvo zou ik er nix op tegen hebben als F.M.C. Saab over neemt.
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Volvo's zijn er de laatste tijd behoorlijk geavanceerder op geworden. Volgens mij werd dat eigenlijk al wel ingezet met de 850 en dat was in '92 - pre Ford
Vind het alleen wel jammer dat Volvo's van vandaag de dag allemaal de rijke, exclusieve uitstraling die de S90, 760, 780 enz wel hadden moeten ontberen.
Vind het alleen wel jammer dat Volvo's van vandaag de dag allemaal de rijke, exclusieve uitstraling die de S90, 760, 780 enz wel hadden moeten ontberen.
-
verde900
- Donateur

-
sonett
- Geregistreerd lid
Dit is geen probleem als SAAB zijn eigen indetitijd kan behouden
De eerste Saab 92 was toch ook op een DKW gebazeerd
de 93 en de tweetakts 96/95 ook
de V4 modellen kregen een Ford motor
en voor de 99 ging Saab bij Triumph hulp halen
de 90 en de 900 waren maar een evolutie van de 99
de 9000 was dan weer een samenwerking met Lancia
waar ook Fiat en Alfa-Romeo van profiteerden
met de NG900 kwam GM (Opel) mee spelen
het zelfde voor de 9.5 en 9.3
de 9.3 ss werd zelf een copy van de Opel Vectra
waar dan ook nog een Cadilac BLS broertje van komt
voor de 1.9 Diesel motor gingen we via GM weer bij Fiat aankloppen
de 9.2X werd een Subaru geface-lift - via GM natuurlijk
en de 9.7X kreeg de Chevrolet Trailblazer als model
Het prototype 9.6X was weer afgelijd van een Subaru
De beloofde 9.4X staat op bassis van de 9.3 SS, dus Opel Vectra
Voor de nieuwe 9.2 is de bassis van de volgende generatie Opel Astra belooft en productie te Zweden (zowel 9.2 als Astra)
De nieuwe sport wagen (niewe Sonett?) zou de techniek
van de huidige Opel Astra GTC hebben
De eerste Saab 92 was toch ook op een DKW gebazeerd
de 93 en de tweetakts 96/95 ook
de V4 modellen kregen een Ford motor
en voor de 99 ging Saab bij Triumph hulp halen
de 90 en de 900 waren maar een evolutie van de 99
de 9000 was dan weer een samenwerking met Lancia
waar ook Fiat en Alfa-Romeo van profiteerden
met de NG900 kwam GM (Opel) mee spelen
het zelfde voor de 9.5 en 9.3
de 9.3 ss werd zelf een copy van de Opel Vectra
waar dan ook nog een Cadilac BLS broertje van komt
voor de 1.9 Diesel motor gingen we via GM weer bij Fiat aankloppen
de 9.2X werd een Subaru geface-lift - via GM natuurlijk
en de 9.7X kreeg de Chevrolet Trailblazer als model
Het prototype 9.6X was weer afgelijd van een Subaru
De beloofde 9.4X staat op bassis van de 9.3 SS, dus Opel Vectra
Voor de nieuwe 9.2 is de bassis van de volgende generatie Opel Astra belooft en productie te Zweden (zowel 9.2 als Astra)
De nieuwe sport wagen (niewe Sonett?) zou de techniek
van de huidige Opel Astra GTC hebben
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

indeed... Andre Citroen was zoon van een nederlandse emigrant die in Frankrijk zijn geluk beproefde... van dezelfde familie als de juweliersketen Schaap & Citroen. Pas in Frankrijk evolueerde de achternaam fonetisch gezien van si-troen naar si-tro-én... ergo Citroen is gewoon van NL origineverde900 schreef:Ford is niet erg voor de hand liggend...
Heb al eerder gemeld dat ik Fransen niet hoog heb zitten maar zou Citroën dan niet een partij zijn? wel zo innovatief en eigenzinnig.. (en Citroën heeft dan nog een degelijke Nederlandse achtergrond)
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Draagt GM veel bij aan SAAB of is het andersom?.
Ik heb het idee dat GM meer profiteert van wat SAAB inbrengt dan andersom (behalve de ping ping). De nieuwe "kadett's"hebben nu ook de anti wiplash hoofdsteunen en ze profiteren van de turbo kennis. Je hoort alleen geklaag over SAAB van GM. Maar dat opel zo z'n positie op de markt verbetert door de kennis van SAAB dat mag niet gezegd worden.Dus is de vraag?; wie redt wie nu ?
Toch hoop ik als SAAB freak dat SAAB er goed uitkomt, daar niet van hoor! Want als SAAB dood gaat ga ik ee beetje mee !
Toch hoop ik als SAAB freak dat SAAB er goed uitkomt, daar niet van hoor! Want als SAAB dood gaat ga ik ee beetje mee !
-
Maarten
- Lid van verdienste
Re: Draagt GM veel bij aan SAAB of is het andersom?.
GM zal zeker profiteren van de technische kennis van Saab, dat klopt.edwardkommeren schreef:Ik heb het idee dat GM meer profiteert van wat SAAB inbrengt dan andersom.
Maar Saab profiteert van een héél belangrijk onderwerp: geld.
Geen geld = geen voortbestaan.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Re: Draagt GM veel bij aan SAAB of is het andersom?.
Maarten schreef:GM zal zeker profiteren van de technische kennis van Saab, dat klopt.edwardkommeren schreef:Ik heb het idee dat GM meer profiteert van wat SAAB inbrengt dan andersom.
Maar Saab profiteert van een héél belangrijk onderwerp: geld.
Geen geld = geen voortbestaan.
Ik vind het jammer dat daar niet meer de nadruk op wordt gelegd.
-
AeroJelmer
- Geregistreerd lid
-
Ruud
- Geregistreerd lid
-
edwardk
- Geregistreerd lid
AeroJelmer schreef:wanneer is GM in het spel gekomen ?
anti whiples systemenen is nl. al een aantal jaren geleden bij opel.. en hoeveel andere merken hebben het wel niet..
Maar de populariteit van de opel modellen door het gebruik van turbo's dan, dat heeft het wat truttige suffe imago van opel toch wel verbeterd. Nu halen de opel's met standard motoren de 240 km/u in....sec. , en dat zal best voor een goede opleving van het merk zorgen.
-
jelger
- Geregistreerd lid
ik geloof dat de GTC nog steeds geen potten breekt, en een GTS ook niet.
(wat verkoop betreft)
mogen vaak niet in de lease.
Saab heeft niet de exclusiviteit op Turbo, het heeft destijds een hype ontketent, die weer stilaan is gestorven (en alleen in diesel motoren voortleefde). Is alleen maar leuk als er weer wat meer benzine-turbo's komen.
(wat verkoop betreft)
Saab heeft niet de exclusiviteit op Turbo, het heeft destijds een hype ontketent, die weer stilaan is gestorven (en alleen in diesel motoren voortleefde). Is alleen maar leuk als er weer wat meer benzine-turbo's komen.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Maar het zal ze zeker geen windeieren leggen,en het is wel weer toevallig dat ondanks de andere fabrikanten van anti-wiplash hoofdsteunen die van SAAB er als veiligste en meest effectief uit komen de rest is dus eigenlijk maar zo zo, het idee is er maar.......... En wat de lease betreft geld dat waarschijnlijk voor de echte concurenten van de opel type's ook. Maar opel heeft de afgelopen tijd toch een bepaalde reputatie opgebouwd bij het publiek, gezien de verkopen en die zullen ze nu alleen maar verstevigen, door een ongetwijfelde stijging van de verkopen.jelger schreef: ik geloof dat de GTC nog steeds geen potten breekt, en een GTS ook niet.
(wat verkoop betreft)
-
jelger
- Geregistreerd lid
ook daarvoor geldt : Saab heeft daar geen exclusiviteit op, net als balken in deuren, en noem het maar op (om maar iets te noemen wat 20 jaar lang zweedse exclusiviteit bleef totdat anderen dachten : dat is best handig in de marketing).
ik ben waarschijnlijk een typische wereldvreemde vogel, want ik merk niks van "reputatie" opbouw bij Opel.
Maar ja, dat heb je als je bij PinkRoccade werkt, en wordt overgenomen door de Astra-kabelboeren
tja, na een positie verzwakking is het logisch dat een bedrijf er wat aan doet om het toch weer te verstevigen. Opel heeft in NL in moeten leveren. of de nieuwe Zafira daar wat aan gaat doen.. dat is nog maar de vraag.
overigens is het WEL in het belang van SAAB dat de andere Europese divisies van GM -Opel/Vauxhall- (ook) scoren.
ik ben waarschijnlijk een typische wereldvreemde vogel, want ik merk niks van "reputatie" opbouw bij Opel.
Maar ja, dat heb je als je bij PinkRoccade werkt, en wordt overgenomen door de Astra-kabelboeren
tja, na een positie verzwakking is het logisch dat een bedrijf er wat aan doet om het toch weer te verstevigen. Opel heeft in NL in moeten leveren. of de nieuwe Zafira daar wat aan gaat doen.. dat is nog maar de vraag.
overigens is het WEL in het belang van SAAB dat de andere Europese divisies van GM -Opel/Vauxhall- (ook) scoren.