Saab wordt renault!!!! let maar op!!!

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » ma 21 mei, 2007 22:50

:? het klokje van de 96 uit 64 werkt niet meer :(
iemand een idee waarom ? :wink: Afbeelding

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 23 mei, 2007 14:07

Ik vindt dus de huidege kwalitijd van saab helemaal niet slecht daar om ben ik naar 9 jaar opel rijden :oops: ook overgestapt.
De roestvastheid is bij saab veel groter mijn omega was 13 jaar en begon door te rotten op bodemplaat en dorpels.
Waar ik de kwaliteid echt slecht vindt is bij nissan :evil: daar heb ik gewoon geen woorden!! voor dat dit merk nog bestaat hebben ze aan renault te danken!!!
Subaru maakt echter wel goede kwalitijds auto's ik heb all weer een jaar of 3 terug een klijne subaru vivo van de sloop gered 660 cc en ecvt automaat waar de riem van op was.
Daar voor had ik niks met subaru maar ik be tijdens het sleutelen steeds meer overtuigt geraakt van de kwaliteid :idea: van dit kleine soebje.
Maar betreft de 9-2 dit is inderdaat weinig saab het is gewoon een andere impreza maar verdiep je eens in deze auto en je komt er achter waar om saab in de U.S.A deze zet heeft gedaan en ik vindt hem er erg goed uitzien 8) .[/quote]

Bigivan
Geregistreerd lid

Bericht door Bigivan » do 24 mei, 2007 11:43

tanisha schreef:Ik vindt dus de huidege kwalitijd van saab helemaal niet slecht daar om ben ik naar 9 jaar opel rijden :oops: ook overgestapt.
De roestvastheid is bij saab veel groter mijn omega was 13 jaar en begon door te rotten op bodemplaat en dorpels.
Waar ik de kwaliteid echt slecht vindt is bij nissan :evil: daar heb ik gewoon geen woorden!! voor dat dit merk nog bestaat hebben ze aan renault te danken!!!
Subaru maakt echter wel goede kwalitijds auto's ik heb all weer een jaar of 3 terug een klijne subaru vivo van de sloop gered 660 cc en ecvt automaat waar de riem van op was.
Daar voor had ik niks met subaru maar ik be tijdens het sleutelen steeds meer overtuigt geraakt van de kwaliteid :idea: van dit kleine soebje.
Maar betreft de 9-2 dit is inderdaat weinig saab het is gewoon een andere impreza maar verdiep je eens in deze auto en je komt er achter waar om saab in de U.S.A deze zet heeft gedaan en ik vindt hem er erg goed uitzien 8) .
[/quote]

Een taalfoutje nu en dan kan geen kwaat :lol: , maar dit loopt echt de spuigaten uid! :cry: :evil:

loen
Geregistreerd lid

Bericht door loen » di 29 mei, 2007 22:46

in verband met kwaliteit: ik kar nu intussen al enige tijd met m'n 9-5 estate rond en de NG900 staat veilig beschut in winterslaap. Ik vind deze 2 auto's een toonvoorbeeld van hoe de algemene robuustheid en afwerking van Saab er zeker niet op vooruitgegaan de laatste 10 jaar:

-interieur: bij de 900 was alles ergonomisch, eenvoudige en logische plaatsing van knoppen en hoge kwaliteit van materialen, stoffen. Bij de 9-5 staan een aantal knoppen zoals ze in elke opel staan: waar men plaats vond. (plaasting van mistlichtbediening: :cry: ). Plastics zijn plastiekerig zoals in vele andere auto's. Geeft niet echt een premium-brand gevoel. Interieurpanelen blijken ook allemaal minder vast te zitten
Matte Alu-look van de vector reeks is niet krasbestendig en wordt gecombineerd met vercroomde interieurdeurhendels :lol: .
Radio in de 9-5 is erg middelmatig in vergelijking met het 250€'JVC-tje dat ik in mijn NG900 had (deze had wel harmankardon speakers).
-erg goede stoelen in de 9-5 ten opzichte van de NG900, maar jammer genoeg erg hoog gemonteerd. Moeilijk af te stellen bovendien (hoogteverstelling weinig nauwkeurig). Wie heeft de bediening van die hoofdsteunen uitgevonden?
-diverse ratels in de carrosserie, vooral als je met de ramen open rijdt. Erg gek geluid als je de deur dichtslaat met het raampje naar beneden.
-die ventilatie/airco-unit: onpraktisch, lelijk (ziet eruit alsof het uit een ascona '86 komt) onlogisch, te groot en slecht geplaatst. Leve de ergonoimische draaiknoppen van de NG900. Werkt goed, daar niet van en de airco is zelfs stukken beter.

allemaal kleine ergernissen, de 9-5 is zeker een erg fijne auto en vééééél praktischer, wellicht ook veel betrouwbaarder maar het zijn die kleine dingen die de keuze voor een bepaald merk kunnen bepalen.
De 900 en NG900 waren auto's met veel problemen en kleine kantjes, maar waren wel zo robuust gebouwd dat ze mits de nodige zorg eeuwig op de weg te houden waren. De 9-5 is meer een auto zoals vele anderen: probleemoos tot een bepaald aantal kilometers en dan trashen...

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 01 jun, 2007 1:31

Bigivan schreef:
tanisha schreef:Ik vindt dus de huidege kwalitijd van saab helemaal niet slecht daar om ben ik naar 9 jaar opel rijden :oops: ook overgestapt.
Maar betreft de 9-2 dit is inderdaat weinig saab het is gewoon een andere impreza maar verdiep je eens in deze auto en je komt er achter waar om saab in de U.S.A deze zet heeft gedaan en ik vindt hem er erg goed uitzien 8) .
Een taalfoutje nu en dan kan geen kwaat :lol: , maar dit loopt echt de spuigaten uid! :cry: :evil:[/quote]

Denk dat deze persoon last heeft van woordblindheid. Ook wel dyslexie genoemd.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 04 jun, 2007 1:08

Bedankt ik beb inderdaat dyslexie dus mensen neem het mij niet kwalijk als ik ik zo nu en dan of heel vaak taal fouten maak ik kan hier dus niets aan doen
gr tanisha

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » ma 04 jun, 2007 22:38

taal is er om te communiceren... heb je bericht perfect verstaan :D , dus zie het probleem niet echt.

Yackall
Geregistreerd lid

Bericht door Yackall » wo 04 jul, 2007 13:43

Hoop wel dat Renault dan bij Saab de achteruitkijkspiegels gaat halen, want die van Renault zijn altijd stuk. :wink:

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » wo 04 jul, 2007 19:24

:? Wat kan er stuk gaan aan een spiegel?

gripen 9-3
Geregistreerd lid

Bericht door gripen 9-3 » wo 04 jul, 2007 20:07

Kan er af vallen meer niet. En aangezien bij een Renault alles kapot gaat zal dat ook wel gebeuren.

Hoewel, ze schijnen de 5-cylinder van Volvo in de Laguna te hebben hoorde ik uit fanatieke Volvo bron. Dus dat is dan wel weer een verbetering.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 04 jul, 2007 20:17

toch was het de Renault motor in de V340 die ook niet stuk te krijgen was.. motorisch was renault vroeger dan ook erg goed. (werd elders gecompenseerd :? )

hoe de moderne motoren van renault er voor staan weet ik niet, maar met de toenemende hoeveelheid regel-electronica vrees ik het ergste

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 04 jul, 2007 20:43

De bobines in de renaults zijn nog rotter dan de DI-cassette(bobines) van Saab.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 04 jul, 2007 22:42

gripen 9-3 schreef:Kan er af vallen meer niet. En aangezien bij een Renault alles kapot gaat zal dat ook wel gebeuren.

Hoewel, ze schijnen de 5-cylinder van Volvo in de Laguna te hebben hoorde ik uit fanatieke Volvo bron. Dus dat is dan wel weer een verbetering.
Nu? Nee toch...

Ze hebben van 1996 tot 2000 in de Renault Safrane Phase II Volvo motoren gebruikt, de 2.0 en de 2.5. Dat zijn erg fijne motoren.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » wo 04 jul, 2007 22:48

Ben je zeker van de 2.0? :?

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 04 jul, 2007 22:49

jonatas 900s schreef:Ben je zeker van de 2.0? :?
Ja, want die hadden wij in 97 8)

Plaats reactie