Saab BioPower over een half jaar ook i.c.m. LPG!!

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 09 jan, 2007 19:48

Ow de Prius, daar gaan m'n tenen van krommen. Het lijkt allemaal zo mooi, volgens de boekjes en de tests op een lege weg, maar in het verkeer is dat ding nog niet zo zuinig. Een beetje diesel is gauw zuiniger dan een Prius.
Klopt ja, maar de Prius 'staat' natuurlijk wel ergens voor. En dat moet zo'n staatssecretaris van Milieu zich goed realiseren. Het is niet voor niks dat je op de Prius een fikse BPM-korting krijgt (anders was hij nóg duurder geweest). In de praktijk zijn er wel enkele dieselauto's die zuiniger zijn, maar niet met het formaat van de Prius. Maar het is meer een icoon, om het goede voorbeeld te geven, in mijn ogen...

davidjoost

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 09 jan, 2007 19:49

jwaterink schreef:Die driekwarter van een halve zool had ook de lexus hybride kunnen aanschaffen. Daar hoef je je in tegenstelling tot een Prius niet in te schamen en dan gaf hij nog ten opzichte van zijn collega's het goede voorbeeld.
Had hij misschien beter kunnen doen, dat ding is trouwens retesnel, 80-120 in minder dan 4 seconden! Aldus een test in Autovisie, schijnt sneller op de tussensprints te zijn dan een EVO IX/X.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 09 jan, 2007 20:14

Tsja, een aardig aantal Nm (weet even niet precies hoeveel, 400?) bij bijna geen toeren per minuut, en dan ook nog een CVT erbij, dat gaat wel hoor. 8)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 09 jan, 2007 20:27

:besserwisser: Gecombineerd vermogen (Benzine en electromotor) ligt op 345 pk, het gecombineerde koppel op 550 Nm.
Het vermogen van de V6 alleen ligt op 296 pk en 368 Nm, de electromotor doet 200 pk en 275 Nm.

0-100 in 5.9 seconden!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 09 jan, 2007 20:28

@ DJ, kan zo'n Prius eigenlijk wel op gas?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 09 jan, 2007 20:29

verde900 schreef:@ DJ, kan zo'n Prius eigenlijk wel op gas?
:green_many: :applause:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 09 jan, 2007 20:32

D'r was serieus iemand eens op het AW-forum die erover zat te denken hoor. :)

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 09 jan, 2007 20:33

sjoerdk schreef::besserwisser: Gecombineerd vermogen (Benzine en electromotor) ligt op 345 pk, het gecombineerde koppel op 550 Nm.
Het vermogen van de V6 alleen ligt op 296 pk en 368 Nm, de electromotor doet 200 pk en 275 Nm.

0-100 in 5.9 seconden!
Oké, tnx. Ik was te lui om het op te zoeken in Carbase, makkelijk zo'n wandelend auto-boek. :lol:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 09 jan, 2007 20:33

H.E.N.K.I.E schreef:D'r was serieus iemand eens op het AW-forum die erover zat te denken hoor. :)
Iemand die het blijkbaar nogal in de bol geslagen was :?

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 09 jan, 2007 20:34

Of die was slim. :lol:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 09 jan, 2007 20:35

H.E.N.K.I.E schreef:Of die was slim. :lol:
Nou, ik zie er persoonlijk weinig slims in om een Hybride auto op gas te laten rijden :?

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 09 jan, 2007 20:36

Tsja, als het mogelijk is om de benzinemotor (in een Hybride) op LPG te laten lopen heb je een redelijk zuinig verbruik, t.o.v. alleen een benzinemotor, én rijd je voor 50cent per verbruikte liter. :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 09 jan, 2007 20:38

H.E.N.K.I.E schreef:Tsja, als het mogelijk is om de benzinemotor (in een Hybride) op LPG te laten lopen heb je een redelijk zuinig verbruik, t.o.v. alleen een benzinemotor, én rijd je voor 50cent per verbruikte liter. :wink:
Mij lijkt een standaard Prius al zuinig genoeg, ik blijf het dus een raar idee vinden om een Prius op gas te laten rijden....

Ja, gas kost minder, maar ik weet niet of er wel mensen trek hebben in een Prius op LPG, kortom, mij lijkt de auto nogal lastig verkoopbaar als ie de deur uitgaat...
Of je blijft er eeuwig in rijden... :roll:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 09 jan, 2007 20:39

H.E.N.K.I.E schreef:Tsja, als het mogelijk is om de benzinemotor (in een Hybride) op LPG te laten lopen heb je een redelijk zuinig verbruik, t.o.v. alleen een benzinemotor, én rijd je voor 50cent per verbruikte liter. :wink:
Dan moet je wel bereid zijn er de achterbank of bagageruimte aan op te willen offeren, zo'n hybride is tamelijk vol gepropt.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 09 jan, 2007 20:41

Eeuwig in een Prius? Nee...

Maar mensen, eerst zitten wij (sorry, DJ) over diesels te praten, en nu over een Hybride-motor, én ook nog eens in combinatie met gas. Ik denk niet dat dit de bedoeling is geweest van dit topic (of DJ wil Biopower vergelijken met alternatieven).

Plaats reactie